Įdiegus elektroninę įėjimo sistemą, vaikai į pamokas vėluoja septynis kartus rečiau

a.mokyklu skaitytuvasMokyklose įdiegtos pažangios elektroninio pažymėjimo technologijos padeda ugdyti vaikų punktualumą, parodė „a. mokyklų“ projekto rezultatai. Mokslo metų pradžioje penkiose šalies mokyklose pradėjus veikti su „TAMO“ sistema susietai mokinių registravimosi įrangai, elektroniniame dienyne minučių tikslumu fiksuojančiai moksleivių apsilankymus mokykloje, vėlavimas į pamokas sumažėjo vidutiniškai septynis kartus.
Nuo 2013 m. rugsėjo iki šių metų balandžio „a. mokyklų“ Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje elektroniniuose dienynuose buvo užfiksuota per 8 tūkst. pavėlavimų, tuo tarpu tuo pačiu laikotarpiu 2012-2013 m. vaikai į pamokas vėlavo net 60 tūkst. kartų. Moksleiviai į pamokas ėmė vaikščioti stropiau jau pirmaisiais mėnesiais įdiegus naująją technologiją – lyginant 2012 m. ir pernai metų rugsėjo duomenis, vėlavimų skaičius smuko daugiau nei dešimteriopai (atitinkamai nuo 6478 iki 611 karto).
Pasak „a. mokyklų“ projektą plėtojančios UAB „Tavo mokykla“ direktorės Viktorijos Burlinskaitės, naujoji „TAMO“ moksleivių registravimosi technologija ne tik įveda daugiau tvarkos, patogumo ir saugumo į mokyklų bendruomenių gyvenimą, bet ir prisideda prie vaikų punktualumo ir stropumo ugdymo, o tai sudaro sąlygas gerinti jų mokymosi rezultatus.
„Įėjimo kontrolės sistemos veikimo principas paprastas, bet labai efektyvus: pertraukų tarp pamokų metu durys į mokyklas būna atidarytos, o su skambučiu jos užsidaro ir į mokyklą galima patekti tik prie įėjimo skaitytuvu nuskenavus elektroninį mokinio pažymėjimą. Visi pažymėjimo skenavimai matomi elektroniniame dienyne. Tai naudinga ne tik atžalų mokymusi besidomintiems tėvams, bet ir klasių auklėtojams, kurie anksčiau žinodavo tik pavėlavimo faktą, o dabar turi išsamią informaciją minučių tikslumu. Tokia sistema neabejotinai skatina mokinius nelaukti skambučio, o stebėti laiką ir judėti klasės link kiek anksčiau nei nuskamba skambutis“, – teigė V. Burlinskaitė.
Kaip parodė „a. mokyklose“ atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 546 tėvai, itin didelis dėmesys skiriamas tam, kaip vaikai lanko pamokas. Net 87 proc. tėvų stebi vaikų lankomumo, taip pat atsiskaitymų ir su biblioteka susijusią informaciją „TAMO“ elektroniniame dienyne, o per 70 proc. jų prisipažino, kad aktualiausi jiems yra duomenys, rodantys, kada jų atžalos atėjo ir išėjo iš mokyklos. „Būtent ypatingą tėvų rūpestį tuo, kaip stropiai mokosi jų vaikai, galima vadinti viena iš priežasčių, dėl kurių taip smarkiai sumažėjo vėlavimų į pamokas“, – pažymėjo UAB „Tavo mokykla“ direktorė.
Anot vienos iš „a. mokyklų“- Kauno „Aušros“ gimnazijos – direktorės Bronislavos Valungevičienės, gimnazijoje įdiegtas elektroninis pažymėjimas, tarnaujantis kaip raktas į mokyklą, turi daug privalumų.
„Visų pirma, ši technologija leidžia lavinti vaikų atsakomybę bei drausmę. Taip pat tai suteikia daugiau patogumo visai mokyklos bendruomenei, pavyzdžiui, mokiniams, turintiems „langus“ tarp pamokų, nebereikia žymėtis pas budinčiąją. Džiugina ir tai, kad sumažėjo vėlavimų, pagerėjo pamokų kokybė, mokinių lankomumo apskaitos ir informacijos perdavimas. Gimnazijos bendruomenės nariai kontrolės įranga didžiuojasi, sparčiau vyksta mokytojo, mokinio ir tėvų dialogas – sakė B. Valungevičienė.
Kaip parodė statistika, papildžius elektroninę „TAMO“ sistemą įėjimo kontrolės įranga, Kauno „Aušros gimnazijoje“ vaikų vėlavimo į pamokas skaičius susitraukė net devynis kartus – nuo kiek daugiau nei 19 tūkstančių kartų per 2012 m. rugsėjį – 2013 m. balandį iki per 2 tūkstančius kartų 2013 m. rugsėjį – 2014 m. balandį. Panašūs rezultatai fiksuojami ir kitose „a. mokyklose“: Klaipėdos L. Stulpino gimnazijoje vėlavimų skaičius sumažėjo daugiau nei 7 kartus, Kauno „Senamiesčio“ progimnazijoje – 8 kartus, Kauno S. Dariaus ir S. Girėno vidurinėje mokykloje vaikai į pamokas vėlavo 6 kartus rečiau.
Pasak UAB „Tavo mokykla“ direktorės V. Burlinskaitės, elektroninė įėjimo sistema yra tik viena iš elektroninio pažymėjimo ir „TAMO“ sistemos galimybių. „Projekte dalyvaujančių mokyklų bendruomenėms jau dabar elektroninis pažymėjimas tarnauja kaip bibliotekos skaitytojo pažymėjimas, tai padeda vaikams patogiau imti ir grąžinti knygas, elektroninė piniginė padeda racionaliau tvarkyti ir leisti kišenpinigius, elektroninis bilietas užtikrina patogesnę kelionę iš ir į mokyklą. Naujuosius mokslo metus mokyklos pasitiks su atnaujinta TAMO dienyno versija, kuri taps dar lankstesniu įrankiu, padėsiančiu toliau kurti patogesnę aplinką mokyklų bendruomenėms“, – vardijo V. Burlinskaitė.
„A.mokyklos“ – tai projektas, kurio metu šalies mokymo įstaigose diegiami pažangūs technologiniai sprendimai, palengvinantys ir tobulinantys šiuolaikinių mokyklų gyvenimą. Šios technologijos pagrindas yra „TAMO“ sistema, susieta su daugiafunkciu elektroniniu mokinio pažymėjimu. Ši sistema leidžia sujungti ir įgyvendinti daug mokykloms svarbių funkcijų – elektroninį raktą, viešojo transporto bilietą, bibliotekos skaitytojo pažymėjimą, elektroninę piniginę.
Planuojama, kad iki 2016 m. visos Lietuvos mokyklos naudosis tokių elektroninių sistemų privalumais.

UAB “Idea prima” informacija