Įsigaliojo Reklamos įstatymo papildymas dėl energinių gėrimų

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad nuo šių metų liepos 1 dienos įsigaliojo Reklamos įstatymo 14 straipsnio papildymas 7 dalimi, kurioje nurodoma, kad energinių gėrimų reklamoje privalo būti įrašyti žodžiai „nevartoti su alkoholiniais gėrimais“.

Verslininkai šią nuorodą privalo pateikti su bet kokia energinių gėrimų reklama, skleidžiant ją per televiziją, radiją, spaudą, internetą, lankstinukus, nuolaidų leidinius ir kt., t.y. visais atvejais, kurie atitinka Reklamos įstatyme įtvirtintą reklamos sąvoką. Reklama apibrėžiama kaip bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ar įsipareigojimų perėmimą.

Maisto tvarkymo subjektai, kurie savo gaminamų, platinamų ar parduodamų energinių gėrimų reklamose nepateikė privalomos nuorodos, turi nedelsiant koreguoti reklaminius maketus, nes už šio reikalavimo nevykdymą gali būti nubausti.

,,Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriai patikrinimų metu kontroliuos kaip įgyvendinamas šis naujas Reklamos įstatymo reikalavimas. Jo nevykdant bus taikomos poveikio priemonės – surašomi Reklamos įstatymo pažeidimų protokolai ir perduodami Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai toliau nagrinėti. Reikėtų priminti, kad už Reklamos įstatymo pažeidimus gali būti skiriamos baudos nuo 1 iki 30 tūkst. Lt“, baudos dydis priklauso nuo to, kelintą kartą per metus ūkio subjektas pažeidė Reklamos įstatymą, taip pat nuo pažeidimo padarymo aplinkybių, reklamos skleidimo masto ir t. t.“, – komentavo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausiasis specialistas Donatas Valavičius.

 Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba