Kaunas +4,1 °C Rūkas
Sekmadienis, 9 Lap 2025
Kaunas +4,1 °C Rūkas
Sekmadienis, 9 Lap 2025

Vokswagen Group Africa nuotr.

Vokiečių elektriniai traktoriai užima Afrikos rinką

2025/02/12


Padidink tekstą

Garsi Vokietijos automobilių kompanija „Volkswagen“ kuria ir žemės ūkio mašinas, tačiau daugiausia dėmesio skiria ne vietos ūkininkams. Pasaulis susidomėjęs kalba apie tai, kad kompanija sukūrė Afrikos rinkai skirtą elektra varomą traktorių.

„Volkswagen“ neseniai paskelbė sukūrusi elektrinį traktorių: MK1 yra dviem elektriniais varikliais varomas traktorius, kurio galia nuo 20 iki 40 AG (15–30 kW).

Jis sveria 2,5 tonos ir yra skirtas mažiems bei vidutiniams ūkiams. „Volkswagen Group Africa“ skelbia, jog MK1 yra sukurtas besivystančių šalių ūkininkams, pagal projektą „GenFarm“. Šis projektas - tai tam tikra ekosistema, teikianti elektroniniu būdu varomo mechanizuoto ūkininkavimo paslaugą Afrikos kaimo vietovėms, taip pat siūlanti ir mobilumo sprendimus.

Pasitelkė saulės energiją

Taip siekiama skatinti naudoti aplinkai nekenksmingą ir vietovei pritaikytą mechanizaciją, praneša Vokietijos automobilių kompanijos padalinys Afrikoje. Saulės energija čia yra prieinama daugelyje regionų, ji pigesnė nei dyzelinas.

Elektrinį traktorių lengviau prižiūrėti ir jis varomas elektra iš atsinaujinančių šaltinių, tad sumažės ne tik eksploatacijos sąnaudos, bet ir išmetamas CO₂ kiekis, kadangi elektros traktoriai įkraunami naudojant fotovoltinę sistemą.

Baterijos keitimo sąnaudos

Kaip rašo agrarheute.de, ypatinga MK1 savybė – naujoviška baterijų keitimo sistema. Ūkininkai, naudodami paprastą karutį, akumuliatorių galėtų pakeisti greičiau nei per tris minutes. Speciali svirtis užtikrina saugų akumuliatoriaus fiksavimą. Tvirtinama, kad keičiamų akumuliatorių sistema leidžia dirbti beveik nepertraukiamai.

„Volkswagen“ teigimu, Afrikoje pristatomas ne tik traktorius, bet ir reikalinga infrastruktūra: MK1 galės įsigyti kooperatyvai ir jis bus centrinėse tiekimo stotyse. Čia ūkininkai galės išsinuomoti traktorių ir vairuotoją bei naudotis akumuliatorių keitimo sistema.

Evoliucija

Pirmasis bandomasis projektas vykdomas Gašoroje, Ruandoje, maždaug 60 kilometrų nuo sostinės Kigalio, praneša bendrovė. „Volkswagen“ jau 2021 metais eksperimentavo su elektriniais traktoriais. Tuometinis generalinis direktorius Herbertas Diessas išbandė pertvarkytą senovinį traktorių su elektrine pavara.

Šis modelis ir buvo MK1 kūrimo pagrindas.

Nuolatinės elektros pakrovimo stotelės Ruandoje turi būti pastatytos iki 2025 m. „Volkswagen“ teigimu, ilgainiui „GenFarm“ projektinis modelis galėtų būti išplėstas ir į kitas šalis.

Per pastaruosius 30 metų Ruandos ekonomika labai išaugo. Žemės ūkio sektorius išliko labai svarbus gerinant Ruandos gyventojų pragyvenimo šaltinius ir palaikant šalies ekonomiką. Šiuo metu žemės ūkio sektorius sudaro 25 proc. šalies bendrojo vidaus produkto, todėl tokia technika čia turi būti paklausi.

Vyksta modernizacija

Kaip skelbia „Auto Motor und Sport“, pirmasis šio modelio prototipas (ratų bazė 1,92 metro, tarpvėžės plotis 1,38 metro, svoris 2,2 tonos) buvo pagamintas Vokietijoje, bet iš esmės sukurtas Ruandoje.

Sėkmingai užbaigus projektą ir atitinkamą tobulinimą, gamyba turėtų vykti tik vietoje. Vėliausiai iki to laiko dabartinė 32 kWh ličio jonų baterija bus pakeista ličio geležies fosfato kaupikliu (LFP). Jis yra pigesnis ir žymiai tvirtesnis, kaip internetinį portalą informavo pati gamintoja.

„Volkswagen Group Innovation Center Europe“ tiekia elektrinius traktorius ir parūpina šiam projektui visą reikalingą įrangą tiesiai iš savo gamyklos Volfsburge, Vokietijoje.

 

Parengė Ričardas Čekutis

Dalintis
2025/11/09

Didžiausias galvos skausmas – realizacija

Gilaičiuose (Šiaulių r.) gyvenantis ir ūkininkaujantis Gediminas Liakavičius per neilgą ūkininkavimo laikotarpį jau spėjo išbandyti ne vienos kultūros auginimą. Prieš keletą metų jaunas vyras augino daržoves, šiemet &sc...
2025/11/09

Lapkričio derliaus kalendorius: 5 pigūs ir gardūs receptai iš gėrybių, kuriomis mėgautis dabar – pats laikas

Rudens pabaiga – jau tas metas, kai vis dažniau atidaromi vasarą paruošti raugintų, marinuotų gėrybių stiklainiai. Tačiau lapkritį dar netrūksta ir šviežių vaisių bei daržovių, kuriomis pasimėgauti vertėtų nepraleisti progos. K...
2025/11/09

Rambyno regioniniame parke atliktas didžiųjų miegapelių monitoringas

Rambyno regioninis parkas yra viena iš vos keliolikos mūsų šalyje esančių į Lietuvos raudonąją knygą įrašytos didžiosios miegapelės buveinių. Šiemet tradiciškai parke buvo atliktas ir šių žvėrelių monitori...
2025/11/09

Didžiausios pasaulyje aludarės „InBev“ trečiojo ketvirčio grynasis pelnas sunyko perpus

Didžiausia pasaulyje aludarė „Anheuser-Busch InBev“ („AB InBev“) pranešė trečiojo metų ketvirčio grynąjį pelną sumažinusi beveik perpus, tačiau suderinto EBITDA (pelno iki mokesčių, palūkanų ir amortizacijos atskaiči...
2025/11/08

Avis gelbsti ne parama, bet „veidrodėliai“

Lietuvos avininkystės sektoriui vystyti iki šiol trūksta tinkamų paramos mechanizmų, skirtų bandų gerinimui, biosaugos reikalavimų užtikrinimui, apsaugai nuo vilkų. Dažnai kelią ūkio plėtrai, veislininkystės vystymui ir inovacijų diegimui u...
2025/11/08

Sunkus bulvių kasimo sezonas: lietūs stabdė darbus, bet sėklinės bulvės džiugina kokybe

Šių metų bulvių sezonas Petro Vasiliausko ūkyje buvo kupinas iššūkių. Nors pavasaris atėjo vėluodamas, o rudenį darbus stabdė gausus lietus, sėklinių bulvių derlius ūkyje džiugina tiek kokybe, tiek kiekiu.
2025/11/08

Ar „Bovaer“ pašarų priedai tikrai kenksmingi?

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje plinta istorijos apie mažiau pieno duodančias, nusilpusias ar net nugaišusias karves, kurios kartu su pašarais vartojo metano kiekį mažinančius „Bovaer“ priedus. Tokių prane&scaron...
2025/11/08

Kaip išsirinkti batus, kurie tarnaus ilgai?

Pirkdami avalynę dažnai renkamės pagal dizainą, spalvą ar mėgstamą prekės ženklą, tačiau ne visada atkreipiame dėmesį į kokybę ir patogumą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pataria, kaip išsirinkti batus, kurie ne tik gr...