Kaunas +16,2 °C Debesuota
Penktadienis, 18 Lie 2025
Kaunas +16,2 °C Debesuota
Penktadienis, 18 Lie 2025
Neeksploatuotinų ir neparduotų automobilių laukia vienas ir tas pats likimas.

Jolita ŽURAUSKIENĖ
ŪP korespondentė 

Konfiskuoti automobiliai: kur jie iškeliauja?

2025/07/06


Kasmet Lietuvos teismai iš neblaivių vairuotojų, kontrabandininkų ir kitų nusikalstamą veiką vykdžiusių asmenų konfiskuoja šimtus transporto priemonių. Jas pardavus, valstybės biudžetas papildomas ne vienu milijonu eurų. Dažnai kai kurie automobiliai būna pakankamai geros būklės, todėl jų realizavimas sulaukia nemažo susidomėjimo.

Dominuojantys atvejai

Kaip „Ūkininko patarėjui“ aiškino Vilniaus miesto apylinkės teismo atstovas ryšiams su žiniasklaida ir visuomene Giedrius Janonis, Lietuvoje dažniausiai automobilio konfiskaciją lemia vairavimas neblaiviam arba apsvaigus nuo narkotikų, ypač jei tai pakartotinis pažeidimas arba būna padaryta avarija. Taip pat jei per tam tikrą laikotarpį vairuotojas pakartotinai šiurkščiai pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET). „Automobilis konfiskuojamas, jei transporto priemonė naudojama nusikalstamiems tikslams, pvz.: kontrabandai, vagystėms ar kitoms kriminalinėms veikoms, taip pat jei automobilis neturi galiojančios techninės apžiūros, yra klastojami dokumentai ar yra kitų rimtų techninių pažeidimų“, – vardijo G. Janonis. Jis paminėjo pagrindines situacijas, dėl kurių Lietuvoje dažniausiai konfiskuojami automobiliai – tai vairavimas neblaiviam arba apsvaigus nuo narkotikų. Pasak jo, tai viena dažniausių priežasčių, ypač kai toks pažeidimas kartojasi arba yra susijęs su pavojingu elgesiu kelyje. Kiti dažni konfiskavimo atvejai: pakartotinis vairavimas neturint teisės vairuoti, rimti kelių eismo taisyklių pažeidimai, sukeliantys pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai, transporto priemonės naudojimas nusikalstamai veiklai – nors tai retesnis atvejis, bet irgi pasitaiko.

Pateikė pavyzdžių

G. Janonis pateikė keletą pavyzdžių iš neseniai priimtų teismo sprendimų. Vieną jų Vilniaus miesto apylinkės teismas priėmė šių metų vasarį. Vyras buvo pripažintas kaltu, nes vairavo automobilį neblaivus, būdamas 2,46 promilės girtumo, ir pažeidė teismo jam skirtą draudimą vairuoti. Teismas skyrė 6 mėn. laisvės atėmimo bausmę ir konfiskavo automobilį „VW Passat“. „Prieš dvejus metus teismas pripažino advokatą kaltu dėl vairavimo, būnant 1,89 promilės neblaiviam. Jis buvo atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės pagal laidavimą, tačiau teismas konfiskavo jo vairuotą automobilį „Lexus“ ir uždraudė vairuoti 1,5 m. laikotarpiui. 2018 m. Kitas atvejis – Vilniaus miesto apylinkės teismas priėmė sprendimą konfiskuoti automobilį asmeniui, kuris vairavo neblaivus ir bandė papirkti pareigūnus. Teismas skyrė laisvės atėmimo bausmę ir konfiskavo automobilį, taip pabrėždamas griežtą požiūrį į tokius pažeidimus“, – ŪP teigė Vilniaus miesto apylinkės teismo atstovas ryšiams su žiniasklaida ir visuomene. Šie pateikti pavyzdžiai rodo, kad teismas taiko automobilio konfiskavimą, kaip priemonę, siekiant kovoti su pakartotiniais ir sunkiais KET pažeidimais. Pasak G. Janonio, tokie teismo sprendimai nėra itin dažnai skundžiami aukštesnės instancijos teismuose, nes daugeliu atvejų pažeidėjai pripažįsta teismo nustatytus faktus arba bausmę. Aukštesnės instancijos teismai dažniausiai palieka galioti apylinkės teismo sprendimą, jei nėra procedūrinių pažeidimų ar esminių faktinių klaidų.

Sulaukia nemažai dėmesio

Konfiskuotų automobilių tema sulaukia didelio visuomenės susidomėjimo. Apie jų pardavimą aktyviai diskutuojama ir socialiniuose tinkluose. Viename įraše automobilių entuziastas Evaldas pasakojo apie konfiskuotus automobilius, kuriuos jis apžiūrėjo Vilniaus, Kauno ir Šiaulių aikštelėse. „Automobilius apžiūrėjau vizualiai. Dauguma jų tikrai labai prastos būklės – „lavonų lavonai“. Kodėl? Žmonės, linkę daryti nusikaltimus, tikrai nepirks gerų automobilių, nes jei jie protaujantys, jie galvos, kas bus, jei įklius. Jei bus konfiskuotas brangus automobilis, tai bus didelė žala. Todėl jie ir važinėja su „lavonais“. Žinoma, galima rasti ir vieną kitą neblogą automobilį, kurį vairavo girtas vairuotojas, tačiau jų ir kaina yra kita. Manau, kad norint įsigyti padoresnį automobilį, reikia jo paieškoti ir nusipirkti už mažesnę nei rinkos kainą. Kas ieško, tas randa“, – savo nuomonę išsakė jaunuolis.

ŪP pasidomėjo konfiskuotomis transporto priemonėmis ir jų kainomis. Kaip skelbia MB „Užubalis“, esanti Alytaus r., pigiausia transporto priemonė – „Chevrolet Kalos“ (2006 m.) – kainuoja 528 Eur. Brangiausia transporto priemonė – „Audi A4“ (2009 m.) – kainuoja 3 393 Eur. UAB „ARRO“, esanti Vilniuje, parduoda ne tik automobilius, bet ir elektrinį skuterį, puspriekabes. Parduodamų transporto priemonių kainos svyruoja nuo 236 iki 6 413 Eur.

Įvairios kainos

VISAS STRAIPSNIS ČIA, 2025 m. liepos 4 d. numeryje!

 

Galite prenumeruoti „Ūkininko patarėjo“ elektroninę leidinio versiją

arba popierinę: ukininkopatarejas.lt,

arba susisiekus el. paštu: platinimas@ukininkopatarejas.lt, tel. +370 603 75 963.

Taip pat leidinio prenumerata priimama per www.prenumerata.lt, www.prenumeruoti.lt, www.prenumeruok.lt

bei Perlo terminaluose.

 

Visa informacija, esanti portale, yra UAB „Ūkininko patarėjas“ nuosavybė. Griežtai draudžiama ją kopijuoti, keisti, perpublikuoti, įgarsinti žodžiu ar kitaip naudotis komerciniais tikslais be Bendrovės leidimo.

Dalintis