„Tvarumas yra viena iš mūsų įmonės strateginių krypčių, kuria pamažu einame, savo veikloje ieškodami tvarių sprendimų ir juos diegdami. Dar praėjusių metų pabaigoje Vilniaus paukštynas pirmasis Lietuvoje įsigijo biometanu varomą vilkiką. Svarstome galimybę ateityje plėsti savo autoparką šiais vilkikais, kurie prisideda prie CO2 emisijos mažinimo“, – planais dalijasi AB Vilniaus paukštynas generalinis direktorius Tadas Sprindžiūnas.
„Biometanu varomas vilkikas CO2 emisijas iš karto sumažina iki 90 proc., iki minimumo sumažėja ir į aplinką išmetamų kietųjų kenksmingųjų dalelių, azoto junginių, tad tokių transporto priemonių plėtra labai stipriai prisideda prie poveikio klimato kaitai mažinimo ir prie Žaliojo kurso tikslų įgyvendinimo“, – apie atsinaujinančiomis gamtinėmis dujomis varomų vilkikų naudą pasakoja įmonės „Scania Lietuva“ atstovas Ramūnas Saveikis. Pasak jo, svarbus faktorius ir šios transporto priemonės mažesnis triukšmingumas, o tai ne mažiau aktualu ne tik vairuotojams, bet ir visai visuomenei.
Užpildžius bakus, šiuo vilkiku galima nuvažiuoti 500–600 km (užsakant didesnius bakus – iki 800 km).
Pirmasis suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas į Lietuvą atgabentas 2021 metų rudenį. Vienerius metus vyko testavimas, kurio metu šalies įmonės pasikeisdamos galėjo naudotis šiuo vilkiku. Vilniaus paukštynas taip pat turėjo galimybę išbandyti naujos kartos „Scania“ vilkiką ir išsigryninti rūpimus skaičius – degalų suvartojimo, nuvažiuojamo atstumo, eksploatavimo kaštus, variklio resursus ir k. Praktiškai įvertinusi šiuos klausimus, bendrovė įsigijo šį vilkiką, kuriuo transportuoja savo produkciją į prekybos vietas, veikiančias skirtinguose Lietuvos regionuose.
Balandžio pradžioje Lietuvoje pradėta eksploatuoti dar dešimt naujausios kartos biometanu varomų vilkikų, kuriuos įsigijo kitos šalyje veikiančios įmonės.
Partnerio turinys