Reglamentų kūrėjai vejasi bepiločius orlaivius
Irma DUBOVIČIENĖ
Bepiločiai orlaiviai peržengė ribą, kuri skiria siaurą mėgėjų ratą nuo masinio naudojimo. Sparčiai populiarėjantys „dronai“ paaugliams tapo svajonių žaislu, o verslininkams ir kūrėjams – naujų galimybių suteikiančia darbo priemone. Ekspertai neabejoja, kad pritaikymo sričių ilgainiui atsiras vis daugiau. Civilinės aviacijos požiūriu bepiločiai orlaiviai yra pirmiausia eismo ore dalyviai, kuriems privalu laikytis saugaus eismo reikalavimų. Pirmosios jų naudojimo taisyklės buvo patvirtintos 2014-ųjų sausį. Gyvenimas verčia teisės aktą nuolat tobulinti. Šiomis dienomis įsigaliojo nauja taisyklių redakcija.
Kukurūzai kukurūzams nelygu
Jolanta KAŽEMĖKAITYTĖ
Pašarinius kukurūzus augina nemažai Lietuvos ūkininkų ir žemės ūkio bendrovių, nes tai nelepi ir supirkimo kainų šuoliams atspari kultūra, garantuojanti neblogas pajamas. Lepesni – cukriniai kukurūzai. Bet ne dėl šios priežasties jie auginami vos viename ūkyje – tėvo ir sūnaus Antano ir Deivido Romikaičių, gyvenančių Slavikuose, Šakių rajone.
Kas ragauja jų užaugintų saldžiųjų kukurūzų, įsitikina, kad ne veltui senovės inkai šią kultūrą laikė Dievo maistu. Mat jų burbuolės, ypač virtos ir karštos įtrintos sviestu bei druska, – kaip medus: auksaspalvės, per barzdą varvančio gardumo, stiprina organizmą.
„Baigiame pripratinti Lietuvos žmones valgyti kukurūzus“, – sako ūkininkai A. ir D. Romikaičiai. Jų kolegos Lenkijoje pripažino: „Nemokame užauginti tokių skanių kukurūzų“.