Pernai žąsį valgė, šiemet pilve girgsi
Justinas ADOMAITIS
„ŪP“ korespondentas
Į „Ūkininko patarėjo“ redakciją kreipėsi ūkininkė dėl kuriozinės situacijos: prieš ketverius metus ji antstoliui baigė mokėti (išskaičiuoti iš atlyginimo) ūkio darbininkui teismo priteistą išieškoti skolą. Tačiau ūkininkė tuomet nepasiteiravo, o antstolis tik po ketverių metų pranešė, jog buvo likusi 6,37 Eur skolos „uodega“, kuri nūnai su visomis palūkanomis ir aptarnavimo mokesčiais išaugo iki 665,68 Eur. Ūkininkė džiaugiasi bent tuo, kad antstolio pranešimas atėjo po ketverių, o ne dešimties metų. „Žemdirbiui, be agronomijos, veterinarijos, reikia studijuoti ir Civilinio proceso kodeksą ar tik mokytis biurokratizmo pagrindų?“ – retoriškai klausia ūkininkė.
Visi vartotojų skundai – į vieną elektroninį langelį
Stasys JOKŪBAITIS
„ŪP“ korespondentas
Netikusią ar nepatikusią prekę įsigijęs pirkėjas paprastai kreipiasi į pardavėją ir prašo ją pakeisti arba grąžinti pinigus. Tačiau tai ne visuomet pavyksta netgi nuoskaudos ir pykčio žaibus laidančiam pirkėjui, todėl nieko kito nelieka, tik traukti į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. O ji dažnai ne čia pat, todėl neretas apgautas ar pats apsigavęs pirkėjas, saugodamas savo nervus, į viską numoja ranka ir savotiškai susitaiko su tuo, kas įvyko. Pradėjus veikti elektroninei vartotojų teisių informacinei sistemai, pirkėjo kelias pas vartotojų teisių gynėjus gerokai sutrumpėjo, tačiau pažeidimų kol kas nesumažėjo.