Ginčo objektas – geležinkelio pervažos
Milda JONKIENĖ
„ŪP“ korespondentė
Naująja „Rail Baltica“ vėže rieda vis daugiau traukinių, tačiau šio tarptautinio geležinkelio pervažų problema taip ir liko neišspręsta. Iki šiol pervažos užtvertos primityviais rakinamais arba tik uždaromais užtvarais, kuriuos važiuojantieji keliu turi kaskart išlipę atidarinėti ir uždarinėti, rakinėti, pirmyn atgal kelis kartus vaikščioti per pavojingą geležinkelio ruožą, o įsėdę į transporto priemonę taip pat negarantuoti, kad saugiai pervažiuos. Mat šviesoforai prie pervažų taip ir liko nepastatyti, apie artėjantį traukinį jokių įspėjamųjų garso ar šviesos signalų nei matyti, nei girdėti.
Kaimiškosiose vietovėse ūkininkams ir gyventojams kyla ypač rimtų problemų dėl kelius į laukus bei gyvenvietes užkirtusių geležinkelio pervažų. Prie vienos tokių neseniai žmonės rinkosi deryboms su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais, kad pervažose būtų įrengti šviesoforai.
Rokiškėnai – prieš paramą cukriniams
Daiva SKIRKEVIČIENĖ
„ŪP“ korespondentė
Pienininkystės sektoriui jau antri metai vis gilyn klimpstant į duobę, pieno ūkių savininkams teko imtis ir drastiškų akcijų, kad atkreiptų valdžios dėmesį į sunkią pieno sektoriaus padėtį. O rokiškėnų manymu, vieną pelningiausių žemės ūkio šakų – cukrinių runkelių auginimą – ketinama remti, įsitvėrus vienintelio argumento – GALBŪT. Galbūt ateityje, kai neliks kvotų cukriniams auginti, juos auginantieji patirs nuostolių. Todėl Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) jiems žada, o Žemės ūkio rūmai (ŽŪR) neprieštarauja kompensuoti galbūt patirsiamus cukrininkų nuostolius. Rokiškio rajono ūkininkai dėl to nežada tylėti.