Grupė pardavė virš 2 mln. tonų įvairios produkcijos, arba 4 % daugiau nei ankstesniais metais per tą patį laikotarpį (1,9 mln. tonų).
Konsoliduotas pelnas prieš palūkanas, mokesčius ir nusidėvėjimą (EBITDA) siekė beveik 74 mln. Eur ir buvo 77 % didesnis nei ankstesniais metais (42 mln. Eur). Grynasis pelnas išaugo 184 % ir siekė beveik 45 mln. Eur.
„Nuoseklus mūsų finansinių rodiklių gerėjimas nuo 2021 metų rodo, kad „Kauno grūdų“ ir kitų tais metais įsigytų įmonių integracija į bendrą Grupės veiklą yra sėkminga,“ – sakė AB „Linas Agro Group“ Finansų direktorius Mažvydas Šileika.
Grupė pardavė 1,2 mln. tonų grūdų bei aliejinių sėklų, arba 20 % mažiau nei per ankstesnių metų ataskaitinį laikotarpį. Kombinuotų pašarų, premiksų bei žaliavų pašarams parduota 405 tūkst. tonų, arba 9,6 % mažiau. Visgi laikantis aukštoms grūdų kainoms bendros Grūdų, aliejinių sėklų ir pašarų segmento pajamos per ataskaitinį laikotarpį augo 39 % iki 716 mln. Eur, o veiklos rezultatas iš pernykščio nuostolio virto 37 mln. Eur pelnu.
„Grūdų ir aliejinių sėklų prekyba pirmąjį metų pusmetį buvo pelninga, nors vyko labai svyruojančioje, neprognozuojamoje rinkoje. Neapibrėžtumas ir kainų svyravimai rinkoje išlieka, kaip ir iššūkiai dėl prastokos 2022 metų derliaus grūdų kokybės, ir su tuo teks susidurti ir antrąjį pusmetį. Nepaisant sudėtingos situacijos, aktyviai eksportuojame įvairią produkciją net iš Ukrainos,“ – sakė M. Šileika.
Prekių ir paslaugų žemdirbiams verslo segmentas
Grupės prekių ir paslaugų žemdirbiams verslo pajamos augo 26 % iki 234 mln. Eur, o veiklos pelnas buvo 3 % mažesnis ir siekė 25 mln. Eur.
„Tendencijos išliko panašios, kaip pirmąjį finansinių metų ketvirtį, t.y. , sėklų pardavėme 15 % mažiau, trąšų 27 % mažiau, o augalų apsaugos priemonių ir mikroelementų 9 % daugiau. Priežastis esame minėję anksčiau: vėlavusi žieminių kultūrų sėja ir nepalankios tų produktų įterpimui oro sąlygos po sėjos. Augalų apsaugos priemonių ir mikroelementų pardavimo augimas susijęs su ūkininkų noru išvengti galimos infliacijos ir aukštesnių kainų pavasarį,“ – sakė M. Šileika.
Žemės ūkio technikos, atsarginių dalių ir serviso paslaugų pardavimai išaugo 22 % iki 47 mln. Eur, grūdų saugyklų bei fermų įrengimo projektų pajamos traukėsi 10 % iki 3,1 mln. Eur. Pasak M. Šileikos, pirmąjį finansinių metų ketvirtį aukštos grūdų bei pieno kainos, technikos trūkumas ir infliacija veikė kaip stipri paskata žemdirbiams pirkti žemės ūkio techniką, tačiau baigiantis antrajam ketvirčiui, nukritus pieno supirkimo kainoms ir išaugus ūkių sąnaudoms, ūkininkų noras investuoti pradėjo silpti, ypač į pienininkystę. Trečiąjį finansinių metų ketvirtį, toliau mažėjant pieno supirkimo kainoms, ši tendencija greičiausiai stiprės.
Žemės ūkio bendrovių veiklos rodikliai
Grupės žemės ūkio bendrovių pajamos per ataskaitinį laikotarpį augo 41 % ir siekė 29 mln. Eur. Veiklos pelnas sudarė 2 mln. Eur, palyginus su 1 mln. Eur veiklos nuostoliu ankstesniais metais.
„Augalinės produkcijos užauginome 15 % daugiau, pardavėme 66 tūkst. tonų arba 8 % daugiau nei pernai. Šiek tiek produkcijos likę vėlesniems laikotarpiams, nes taip paskirstome kainų svyravimo riziką. Pajamos iš augalininkystės augo 38 %, tačiau ir užauginimo savikaina buvo 10–20 % (priklausomai nuo augalų rūšies) aukštesnė dėl bendro kainų kilimo.
Pagaminome 11 % daugiau pieno, už pieną gavome 52 % daugiau pajamų, nei pernai tuo pačiu metu, tačiau reikia pastebėti, kad jeigu pirmą finansinių metų ketvirtį galėjome džiaugtis geromis pieno supirkimo kainomis, tai nuo rudens jos pradėjo mažėti ir mažėja toliau, jau pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui. Dabartinės pieno supirkimo kainos neramina, nes pieno gamybos savikaina išaugusi dėl aukštesnių pašarų kainų,“ – sakė M. Šileika.
Maisto produktų segmentas
Maisto produktų segmento, kuris apima paukštininkystės ir miltų produktų verslus, pajamos per ataskaitinį laikotarpį augo 27 % iki 206 mln. Eur. Veiklos pelnas buvo 1,5 mln. Eur lyginant su 0,2 mln. Eur nuostoliu tuo pačiu ataskaitiniu laikotarpiu pernai.
„Praėjusiais finansiniais metais siekdami mažinti paukštynų nuostolius uždarėme paukščių skerdyklą Kaišiadoryse – tai 7 % sumažino pagamintos produkcijos apimtis ir turėjo mažinti patiriamus nuostolius. Paukštienos kainos šiek tiek didėjo, dėl to šio verslo pajamos išaugo 18 %, bet verslas vis dar nuostolingas, nes energetiniai kaštai sudaro didelę savikainos dalį. Turime planus energetikos kaštų sumažinimui ir juos įgyvendiname, tačiau rezultatus pamatysime tik būsimaisiais laikotarpiais“, – pažymi M. Šileika.
Miltų produktų kategorijoje pardavimai auga: miltų ir jų mišinių, greitai paruošiamų produktų, džiūvėsėlių bei paniruočių pardavimo pajamos augo 54 % iki 63 mln. Eur. Parduotų miltų, miltinių mišinių bei džiūvėsių kiekiai buvo 18 % mažesni, nei pernai, nes išaugo šių produktų poreikis Grupės viduje, jų pardavimo pajamos augo 27 % . „Greitai paruošiamų produktų parduotas kiekis išaugo 44 %, pardavimo pajamos – 68 %, o pelningumo rodikliai išliko panašūs kaip pernai, nes jiems didelę įtaką daro energetinių resursų kaštai. Neseniai paskelbėme, kad didiname investicijas į greitai paruošiamų produktų gamybos plėtrą Alytuje, nes šių produktų paklausa išties didelė. Projektuodami gamyklą Alytuje iškart galvojame, kaip sumažinti priklausomybę nuo energetinių resursų. Mūsų strategija yra tvariai investuoti į aukštesnės pridėtinės vertės produktų gamybą ir pasiekti didesnį gamybos mastą“, – situaciją maisto produktų segmente komentavo M. Šileika.
Kitos veiklos: tikslas jas padaryti pelningas
Kitos Grupės veiklos apima kenkėjų kontrolės ir higienos prekių bei paslaugų teikimą, naminių gyvūnų ėdalo gamybą ir prekybą, veterinarinės farmacijos paslaugų teikimą ir didmeninę bei mažmeninę prekybą veterinariniais preparatais. Šių veiklų bendros pajamos susitraukė 47 % iki 10 mln. Eur, uždirbta 1 mln. Eur veiklos pelno.
„Mūsų tikslas buvo padaryti šį segmentą pelningu, orientuotis į verslo pelningumą, o ne pardavimų apimtis. Džiaugiamės kad antrąjį finansinių metų ketvirtį jau pavyko išlipti iš nuostolio ir uždirbti ženklų pelną. Tikimės, kad pelningumo gerėjimo tendencija yra ilgalaikė, nes mūsų tikslas yra gaminti ir realizuoti daugiau „premium“ kokybės naminių gyvūnų ėdalo, kuris yra pelningesnis produktas“, – sakė M. Šileika.
Partnerio turinys
Asociatyvi 123rf nuotrauka