Peržiūrėjus UAB „Nando“ pardavimo pajamų istoriją, galime pastebėti, kad nuo 2020-ųjų metų ūgtelėjote keturis kartus, gal galite išduoti, kokia jūsų agroverslo augimo paslaptis?
Įmonės egzistavimas turbūt būtų neįmanomas be pardavimų. Nesvarbu, kokį verslą vykdote, pardavimai, marketingo skyriaus pastangos užtikrina sėkmę, galimybę veikti, generuoti pajamas, išlaikyti išsilavinusius žmones, pritraukti geriausius šalies protus. Mūsų įmonės augimą skatina labai stipri pardavimų komanda. Nebijome kurti, diegti inovacijas, pristatyti savo produkciją kituose pasaulio kraštuose.
Atliekame tyrimus, vykdome pardavimus ir bendradarbiaujame su partneriais Europoje, Šiaurės Amerikoje, Pietų Amerikoje, Afrikoje, Viduriniuose Rytuose, Azijoje. Kol kas savo produkciją eksportuojame į 20 pasaulio šalių, bet planuojame augti iki 50.
UAB „Nando“ yra viena iš Lietuvos pardavimų asociacijos steigėjų, aš pats esu šios asociacijos valdybos pirmininkas. Taip pat esame Kauno prekybos ir amatų rūmų nariai, dalyvaujame Lietuvos biotechnologų asociacijos LithuaniaBIO veikloje. Buvimas tokių organizacijų nariu padeda mokytis, tobulėti, o susitikimai su savo srities specialistais padeda plėtoti verslą ir išlikti aktualijų sūkuryje.
Kiek žmonių šiuo metu vienija Lietuvos pardavimų asociacija, kokią naudą ji suteikia verslui?
Lietuvos pardavimų asociacija šiuo metu vienija ne tik asociacijos narius, bet ir daugiau nei 2000 pardavimų profesionalų. Jos tikslas yra gerinti pardavimų svarbos ir poveikio Lietuvos ekonomikai pripažinimą, propaguoti ir tobulinti pardavėjų profesiją bei didinti Lietuvos pardavimų profesionalų sėkmę, ypač tarptautinėje prekyboje.
Asocijuoti partneriai mums padeda semtis žinių, greitai rasti reikiamą pagalbą. Juk tik nuo pardavėjo gebėjimų išsiaiškinti klientų poreikius, jų problemas ir suformuluoti jiems tinkamiausius sprendimus, priklauso verslo aplinkos gerinimas. Vykdant pardavimus verslui, svarbu pasiūlyti sukurtą vertę ar sprendimą iššūkiams įveikti, bet bene svarbiausia pardavimuose ir žmogiškasis ryšys. Šiuo metu taikomos įvairios technologijos pardavimams skatinti, galima pasitelkti dirbtinį intelektą, jis puikiai perima dalį administracinės naštos, tačiau niekas nepakeis šilto žmogiškojo ryšio.
Kas sunkiau – pagaminti, ar parduoti?
Pardavimai įvyksta ne iš karto, jiems reikia pasiruošti, bendrauti su potencialiais klientais, gerai išmanyti savo produktą, jo kokybę. Ne visi darbuotojai, pardavėjai, prekybininkai ir rinkodaros specialistai tai atlaiko, nes bendravimas su žmonėmis grįstas sėkmėmis, nesėkmėmis, psichologija.
Narystė Lietuvos pardavimų asociacijoje labai motyvuoja, skatina nenuleisti rankų ir užtikrina kiekvieno specialisto augimą. Komandos, bendraminčių palaikymas skatina dirbti geriau, mokytis iš kitų sėkmių ir nesėkmių. Geras pardavėjas privalo suprasti, kaip daromi pardavimai, kaip sąveikauja žmonės. Svarbu ir pardavėjo asmeninis atkaklumas, vertės pasiūlymas. Sėkmingų pardavimų esmė, kad visi įmonės padaliniai veiktų vieningai, kaip darni komanda, jie visi yra be galo svarbūs.
Šiuo metu visas pasaulis orientuojasi į tvarias iniciatyvas, žaliąjį kursą, pasaulinės taršos mažinimą. Koks Jūsų vaidmuo tvarumo kontekste?
Mūsų specializacija – ekologinė programa. Produkcija sertifikuota ECOSERT standartu, gaminamas nekenksmingas, tvarus, gamtos neteršiantis produktas. Tai liudija ir FiBL sertifikatas, įdiegti ISO standartai. Gaminami mikrobiologiniai produktai yra natūralūs, susiję su natūralių biosistemų, gyvų organizmų ar darinių iš jų panaudojimu.
Nuo pat įsikūrimo pradžios ieškojome tvarių sprendimų, kurie pagerintų dirvožemį, kūrėme ekologiškas trąšas, ieškojome būdų pagerinti dirvos struktūrą. Produktų pagrindas yra bakterijos ir grybai, kurie natūraliu būdu dirvožemyje fiksuoja azotą, atpalaiduoja fosforą ir kalį. Viename grame mūsų produkcijos yra milijardai mikroskopinių grybų ir bakterijų, taigi UAB „Nando“ produktai pamėgti grūdines kultūras auginančių ūkių Lietuvoje ir net 20-yje pasaulio šalių.
Kas kuria Jūsų produkcijos pridėtinę vertę?
Pridėtinę vertę verslui kuriame per mokslo ir praktikos sintezę, siekdami skatinti augalų augimą natūraliomis ir efektyviomis priemonėmis. Pažangūs ūkiai šiandien neapsieina be inovacijų. Ūkininkai eina į tiksliąją žemdirbystę, efektyviau naudojamos trąšos, daugeliui procesų pasitelkiamos technologijos.
Turime mokslo tyrimų ir eksperimentinės plėtros centrą, kuriame dirba Lietuvos biotechnologijų specialistai ir chemikai. Visoje įmonių grupėje darbuojasi daugiau nei 50 specialistų, nuolat vykdomi moksliniai tyrimai. Bendradarbiaujame su tyrimų centrais bei universitetais visame pasaulyje, įmonėje veikia gabių žmonių, studentų skatinimo programos.
Gal galėtumėte trumpai pristatyti savo įmonę. Kas Jūs esate, ką konkrečiai gamina UAB „Nando“?
2006 metais įkurta įmonė jau sukūrė specializuotų produktų portfelį, kuriame daugiau nei 50 gaminių. Į rinką tiekiami preparatai iš bakterijų, grybų ir kitų organizmų, kurie skirti augalų augimo gerinimui ir liekanų skaidymui, neužteršia ir nenualina dirvožemio.
Kuriami mikrobiologiniai ir technologiniai sprendimai sėklininkystei ir trąšų gamintojams, prekiaujama paviršiaus aktyviosiomis medžiagomis, gerinančiomis augalų apsaugos priemonių ir trąšų potencialą bei naudojamų mišinių efektyvumą. Taip pat siūlomi mėšlo tvarkymo, kompostavimo, mikroklimato gerinimo ir kiti sprendimai gyvulininkystei, nuotekų, atliekų ir aplinkos sąlygų gerinimui.
Didžiuojamės turėdami labai stiprias mokslo, tyrimų ir pardavimų komandas. Kartu dirba mokslininkai, marketingistai, gamyba, vadyba. Mes nebijome kurti, diegti inovacijas, savo produkciją siūlyti ir kitose pasaulio šalyse, to linkime ir kitiems agroverslams. Juk tvarumas, mokslas ir inovacijos yra modernaus ūkio ateitis. Turime rodyti pagarbą ir palaikyti ūkininkaujančiuosius, kurie yra svarbiausia maisto grandinės dalis.
UAB „Nando“ nuotr.
Titulinėje nuotr. – UAB „Nando“ vadovas, Lietuvos pardavimų asociacijos valdybos pirmininkas Justinas Taruška.