Vokiškos puspriekabės – patvarios ir lengvos

Nuotraukoje – savivartė puspriekabė „S.KI LIGHT“.

Nuotraukoje – savivartė puspriekabė „S.KI LIGHT“.

Justinas ADOMAITIS
„ŪP“ korespondentas

Neseniai pasibaigusi tarptautinė žemės ūkio paroda patvirtino, jog šalies augalininkystės sektoriui prognozuojama gera ateitis. Grūdų paklausa pasaulyje didėja, Lietuvoje nestokojama investicijų į šį agroverslo segmentą. Vakuumas susidaręs atkarpoje tarp javų nuėmimo kombainų ir grūdų džiovyklų.
UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ vadybininkas Donatas Pachalka rekomenduoja universalias savivartes puspriekabes su lengvu, bet tvirtu stačiakampiu aliumininiu kėbulu. Įvertinus kelius, kuriais teks važiuoti su kroviniu, priekabų važiuoklė orientuota būtent į tai: yra atspari smūgiams, nuolatinėms apkrovoms, o metalo konstrukcijos – tempimui ir gniuždymui.
Pasak D. Pachalkos, savivartė puspriekabė „S.KI LIGHT“ – universali žemės ir miškų ūkiui. Jeigu reikia vežti žemės ir miškų ūkio produktus, pravartu rinktis savivartes, į kurias telpa didelės apimties kroviniai ir kurių svoris santykinai mažas. Ypač jei gabenama didesniais atstumais.
„Schmitz Cargobull“ savivartė puspriekabė S.KI LIGHT su aliumininiu didelio tūrio stačiakampiu kėbulu puikiai paruošta tokioms užduotims, kai reikia švariai, saugiai ir atsargiai gabenti mažo tankio krovinius. Funkcionalūs galinės sienos sprendimai ir pasirinktinai (pagal klientų pageidavimus) gaminami kėbulai su padėklams transportuoti tinkamu vidiniu pločiu dar labiau išplečia naudojimo sritį. Į šias stambiagabarites puspriekabes grūdus, vaisius, daržoves galima krauti taip pat racionaliai, kaip įprastus krovinius arba prekes ant padėklų. „Schmitz Cargobull“ puspriekabių telematikos sistema galima ne tik tiksliai nustatyti ir apskaityti transporto priemonės naudojimą, nuvažiuotus kilometrus, bet ir stebėti, ar nepažeidžiamas leidžiamo bendrojo svorio reikalavimas.
D. Pachalkos teigimu, Lietuvos, kitų ES šalių žemdirbiai ir miškininkai „Schmitz Cargobull“ puspriekabes vertina už mažą svorį ir didelį krovos tūrį, galimybes vežti grūdus, runkelius, mėšlą, medienos drožles, paletinius krovinius. Puspriekabės ilgaamžiškumą ir stabilumą užtikrina plieninis cinkuotas rėmas ir važiuoklė, pritaikyta važiuoti blogais keliais, patikrintas atsparumas nuo galimybės apvirsti. Lietuvoje atsarginės dalys puspriekabėms pristatomos per 24 val., ekstra atveju pristatome tą pačią dieną.
Tvirtų aliumininių stačiakampių kėbulų 40 mm storio sienos pagamintos iš ypač atsparių profilių, ant kurių pageidaujant galima sumontuoti dėvėjimuisi atsparias plieno plokštes. Optimalaus svorio plieninė važiuoklė pritaikyta didelei ir nuolatinei apkrovai. Gabenant ilgais maršrutais, kai nereikia dažnai naudoti savivarčio mechanizmo, nedidelis puspriekabės svoris – tikras pranašumas. Tvirti aliumininiai kėbulai gaminami naudojant ypač tvirtus 2,5 mm storio profilius ir gali būti komplektuojami su dėvėjimuisi atspariomis plieno plokštėmis.
UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ atstovo D. Pachalkos teigimu, puspriekabės stačiakampis aliumininis kėbulas ypatingas tuo, jog turi suapvalintą šoninį kraštą, kad būtų paprasčiau iškrauti krovinį ir išvalyti kėbulą, nes nelieka medžiagų kampuose.
Puspriekabės važiuoklėje įrengta „Rotos Drive“ technologija. Važiavimo saugumas, eksploatacijos išlaidos ir komplektuojančių dalių prieinamumas nusako šia technologija paremtos ašies patikimumą: pažangiausios vairuotojo informavimo sistemos ir MRH pneumatinė pakaba su automatinio atstatymo funkcija yra standartinė įranga. Masyvūs, puikiai ventiliuojami diskiniai stabdžiai ir priežiūros nereikalaujantis stebulės agregatas. Kokybės įrodymas – 1 mln. km garantija važiuoklei (išskyrus besidėvinčias dalis). Puspriekabės važiuoklėje montuojami 430 mm skersmens stabdžių diskai ir optimalus jų aušinimas sumažina temperatūrą, todėl mažėja stabdžių diskų dėvėjimasis. Taip apsaugomas guolis nuo perkaitimo. Ašies balkio antgaliai pritvirtinami naudojant pažangią, preciziškai tikslią suvirinimo nuo trinties technologiją. Papildomai įsigyjama pakeliamoji ašis mažina riedėjimo pasipriešinimą ir padangų dėvėjimąsi, tai itin aktualu grįžtant tuščiam.
Ūkininkų ar miškininkų kroviniams pritaikytos užpakalinės puspriekabės durys: nuo masyvių suveriamųjų durų ir atverčiamųjų bortų iki gerai apgalvotų kombinuotųjų durų, atveriančių visas iškrovimo galimybes.
Gali būti vienvėrės kombinuotosios durys iš aliuminio su šoniniais tempiamaisiais užraktais, suteikiančios galimybę visapusiškai išnaudoti kėbulą. Papildoma įranga – iš galo prispaudžiantis atverčiamasis bortas. Dvivėrės kombinuotosios durys: kontroliuojamas išpylimas, išvertimas per atverčiamąjį bortą, kėbulo krovimas ir iškrovimas per atviras duris, taip pat dvivėrių kombinuotųjų durų atvertimo funkcija. Visi išvardyti variantai gali būti su grūdų išpylimo dozatoriumi.
Pasaulyje savo priekabomis (su mėlyno dramblio emblema) garsi kompanija „Schmitz Cargobull“ įkurta 1892 m. Altenbergėje (Vokietija) kaip Melchioro Schmitzo šeimos įmonė. Joje 1935 m. pagamintos pirmosios Europoje balninės puspriekabės ir izoterminės transporto priemonės. Po Antrojo pasaulinio karo atidarytos gamyklos Frėdene (Vokietija), eksporto padalinys Cugo mieste (Šveicarija), pastatytos dvi naujos gamyklos Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, prieš dešimtmetį įdiegta surinkimo gamyklų koncepcija, atidarytos įmonės Todine (Vokietija), Panevėžyje (Lietuva), Harlou mieste (Didžioji Britanija).
Kasmet vykstančiose tarptautinėse technikos ir technologijų parodose „Schmitz Cargobull“ pripažįstama kaip Europos rinkos lyderė, ne kartą įvertinta apdovanojimais už įvaizdį ir pažangą.

Susidomėjusieji puspriekabėmis daugiau informacijos gaus paskambinę tel. (+370 686) 25969 ir interneto svetainėje www.cargobull.lt