Kaunas +23,5 °C Debesuota
Pirmadienis, 21 Lie 2025
Kaunas +23,5 °C Debesuota
Pirmadienis, 21 Lie 2025

Ar kada nors bus gera reklama Lietuvai?

2025/07/21


Lietuvoje gyvena krepšinio ir reklamos ekspertai! Ką tik Lietuvoje apsilankęs vienas populiariausių pasaulio socialinės medijos turinio kūrėjų, amerikietis IShowSpeed, tikrasis vardas Darren Jason Watkins, sukėlė reakcijų sprogimą socialiniuose tinkluose. Per parą apsilankęs trijose Baltijos šalyse, jis savo turą gyvai transliavo milijoninei auditorijai.

Šis vizitas sukėlė viešų diskusijų – nuo entuziazmo iki skeptiškų klausimų apie biudžetą, kokybę ir prasmę: „ar tai tikrai gera reklama?“ Ir toks klausimas apie Lietuvos reklamą kyla toli gražu ne pirmą kartą.

Marketingo profesionalai žino – gera reklama nėra tai, kas man ar jums gražu. Reklamos vertė matuojama pagal kriterijus: pasiektą auditoriją, įsitraukimą, kanalo efektyvumą ir, žinoma, reklamos tikslus. Būtent todėl ir reikia apie tokius atvejus kalbėti faktais. Už 30 000 eurų buvo pasiekta dešimtimis kartų didesnė vertė nei klasikinės reklamos atveju.

Palyginimui, už panašią sumą galima nufilmuoti vieną profesionalų reklaminį klipą. Tačiau jam taip pat reikia suplanuoti transliacijos biudžetą, kuris dažnai būna didesnis nei reklamos kūrimo kaštai. IShowSpeed ne tik kūrė turinį apie mūsų šalį – jis veikė ir kaip medijos kanalas, kuris Lietuvą pristatė milijonams jaunų žmonių visame pasaulyje.

Lietuva pateko tarp pasaulinės scenos dalyvių

IShowSpeed kelionė buvo didžiulio Europos turo dalis – gyvai transliuodamas šias keliones šiemet jis aplankė daugiau nei dešimt šalių, tarp jų Suomiją, Turkiją, Graikiją. Tai, kad atvyko į Lietuvą, reiškia, jog buvome pasirinkti kaip įdomūs aplankyti – ir tai jau savaime yra pasiekimas.

IShowSpeed turi daugiau nei 42 mln. „YouTube“ sekėjų, dar tiek pat „TikTok” socialiniame tinkle, o kiekvienas jo vizitas papildomai sugeneruoja turinio iš medijos, gerbėjų, kritikų ir kitų stebėtojų.

Didelė vertė už minimalų biudžetą

IShowSpeed vizitas į Lietuvą – tai ne brangi reklaminė kampanija, bet puikiai išnaudota pasaulinės komunikacijos galimybė. Už vos 30 000 Eur buvo sukurta tiek įvairaus, įtraukiančio turinio apie mūsų šalį, kad norint visa tai sugalvoti, sukurti ir nupirkti atskirai skirtinguose kanaluose, reikėtų ne mažiau kaip 500 000 Eur.

Tačiau pasiekta auditorija, vargu, ar sugeneruotų šitiek aistrų, emocijų ir įsitraukimo, kiek įžiebė pasaulinis youtuberis. Gyva transliacija iš Baltijos šalių per mažiau nei parą pritraukė 7,2 mln. žiūrovų, pasiekta pasaulinė nauja auditorija skirtingose platformose.

Šio projekto vertė yra ilgalaikė: visas amerikiečio komandos ir lietuvių stebėtojų sukurtas turinys – straipsniai, gyva transliacija, trumpos video istorijos su detalėmis ir įspūdžiais apie Lietuviškus šaltibarščius, TV bokštą, disko metimą, krepšinį ir jaunimą – generuos vertę dar ilgai po vizito.

Jaunuoliai yra ne tik žiūrovai, bet ir ateities sprendimų priėmėjai

IShowSpeed auditorijos branduolys yra 12–25 metų jauni žmonės JAV, taip pat Europoje, Pietų Amerikos ir Azijos rinkose. Tai karta, kuriai tradicinis marketingas veikia vis prasčiau – jie atsparūs reklamoms, labiau pasitiki autentišku, neapdirbtu turiniu, netobulomis, bet tikromis socialinės medijos istorijomis. Būtent tai ir suteikė gyvos transliacijos formatas.

Ši jauna auditorija jau po kelerių metų taps ne tik turistais, bet ir sprendimų priėmėjais, studentais, investuotojais, kūrėjais, profesijų atstovais. Daliai jų tai galėjo būti pirmasis kartas, kai jie išgirdo apie Lietuvą. Ir svarbu, kaip išgirdo: ne oficialiai, ne dirbtinai, o žmogiškai, su tikromis emocijomis ir dėmesiu pritraukiančiu turiniu.

Kaip profesionalų marketingo bendruomenės LiMA narė, drąsiai sakau: geras marketingas nėra apie asmeninį skonį, tai – apie gebėjimą suprasti auditoriją, pasiekti ją jos vartojamuose kanaluose ir kalbėti jai suprantama kalba. „Go Vilnius“ komanda per itin trumpą laiką sugebėjo suorganizuoti šį vizitą profesionaliai, drąsiai ir strategiškai. Ši iniciatyva turėtų tapti pavyzdžiu, kaip viešojo sektoriaus komandos gali veikti greitai ir efektyviai globalioje komunikacijos erdvėje. 

 

Neringa ČEPONĖ,Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narė

Dalintis
2025/07/21

Maisto kainų rebusas: kaip surasti riebų katiną tamsoje?

Pastaraisiais metais maisto kainos Lietuvoje išaugo kaip ant mielių ir nesileidžia žemyn, tad nenuostabu, kad vis daugiau žmonių riboja savo pirkinių krepšelį, o kai kam apsirūpinti geresniu maistu jau tampa tikru iššūk...
2025/07/21

VMVT tiria penimų kiaulių žuvimo atvejį Šilutės rajone

Šį sekmadienį, liepos 20 d., Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) gavo pranešimą, kad Šilutės raj. esančiame ūkyje vienu metu nugaišo apie pusšimtis penimų kiaulių. Pagal pirminę pateiktą informaciją...
2025/07/21

Didmeninės elektros kainų savaitinis vidurkis Lietuvoje išliko penktas mažiausias šiais metais

Praėjusią savaitę Brent naftos kainos pasaulinėse rinkose sumažėjo 1,3 proc., benzinas Lietuvoje atpigo 0,8 proc., o dyzelinas pabrango 0,3 procento. Gamtinių dujų TTF prekybos taške kainos per savaitę pakilo 1,4 proc., o biokuro kainos mūs...
2025/07/21

Stichinė nelaimė dėl žievėgraužio tipografo skelbiama ir Šalčininkų rajono miškuose

Aplinkos ministerija informuoja, kad miško pažeidimai Šalčininkų rajono savivaldybėje pasiekė stichinės nelaimės miškuose lygį, todėl, vadovaujantis Miškų įstatymo nuostatomis, šioje savivaldybėje pradedamos taik...
2025/07/21

Difterijos rizika Europoje yra labai maža, tačiau norint išlikti saugiems būtina išlaikyti dideles skiepijimo apimtis

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centras (ELPKC) praneša, kad pastaraisiais metais Europoje užregistruojama daugiau difterijos atvejų nei anksčiau. Šios ligos rizika įvardijama kaip labai maža dėl didelio paskiepytų asmenų skaič...
2025/07/21

Australai rūpinasi ateities ūkininkų karta: traktorių leidžiama vairuoti ir paaugliams

Visame pasaulyje vidutinis ūkininkų amžius didėja ir vis mažiau jaunų žmonių nori užsiimti šiuo sunkiu bei dažnai nedėkingu darbu. Tačiau australų ūkininkai jau įgyvendina sumanymą įtraukti jaunimą į šį gyvybiškai svarbų sekto...
2025/07/21

Savivaldybė prašo premjero sumokėti palūkanas už skolą, pradėjo vidinį tyrimą

Vilniaus miesto savivaldybė prašo premjero Gintauto Palucko sumokėti palūkanas už pavėluotą sumokėti žalą vadinamojoje žiurkių byloje, sostinės administracija dėl šios situacijos pradėjo patikrinimą.
2025/07/21

Pigus ir greitas desertas lyg iš filmo: 5 gudrybės, kaip namuose pasigaminti skaniausią ledų kokteilį

Ieškote paprasto skanėsto, kurį lengva ir nebrangu vos per kelias minutes paruošti visai šeimai? Tirštas, spalvingas, kreminis ledų kokteilis akimirksniu atvėsins, patenkins saldumynų troškimą ir atrodys tiesiog ...