Šis vizitas sukėlė viešų diskusijų – nuo entuziazmo iki skeptiškų klausimų apie biudžetą, kokybę ir prasmę: „ar tai tikrai gera reklama?“ Ir toks klausimas apie Lietuvos reklamą kyla toli gražu ne pirmą kartą.
Marketingo profesionalai žino – gera reklama nėra tai, kas man ar jums gražu. Reklamos vertė matuojama pagal kriterijus: pasiektą auditoriją, įsitraukimą, kanalo efektyvumą ir, žinoma, reklamos tikslus. Būtent todėl ir reikia apie tokius atvejus kalbėti faktais. Už 30 000 eurų buvo pasiekta dešimtimis kartų didesnė vertė nei klasikinės reklamos atveju.
Palyginimui, už panašią sumą galima nufilmuoti vieną profesionalų reklaminį klipą. Tačiau jam taip pat reikia suplanuoti transliacijos biudžetą, kuris dažnai būna didesnis nei reklamos kūrimo kaštai. IShowSpeed ne tik kūrė turinį apie mūsų šalį – jis veikė ir kaip medijos kanalas, kuris Lietuvą pristatė milijonams jaunų žmonių visame pasaulyje.
IShowSpeed kelionė buvo didžiulio Europos turo dalis – gyvai transliuodamas šias keliones šiemet jis aplankė daugiau nei dešimt šalių, tarp jų Suomiją, Turkiją, Graikiją. Tai, kad atvyko į Lietuvą, reiškia, jog buvome pasirinkti kaip įdomūs aplankyti – ir tai jau savaime yra pasiekimas.
IShowSpeed turi daugiau nei 42 mln. „YouTube“ sekėjų, dar tiek pat „TikTok” socialiniame tinkle, o kiekvienas jo vizitas papildomai sugeneruoja turinio iš medijos, gerbėjų, kritikų ir kitų stebėtojų.
IShowSpeed vizitas į Lietuvą – tai ne brangi reklaminė kampanija, bet puikiai išnaudota pasaulinės komunikacijos galimybė. Už vos 30 000 Eur buvo sukurta tiek įvairaus, įtraukiančio turinio apie mūsų šalį, kad norint visa tai sugalvoti, sukurti ir nupirkti atskirai skirtinguose kanaluose, reikėtų ne mažiau kaip 500 000 Eur.
Tačiau pasiekta auditorija, vargu, ar sugeneruotų šitiek aistrų, emocijų ir įsitraukimo, kiek įžiebė pasaulinis youtuberis. Gyva transliacija iš Baltijos šalių per mažiau nei parą pritraukė 7,2 mln. žiūrovų, pasiekta pasaulinė nauja auditorija skirtingose platformose.
Šio projekto vertė yra ilgalaikė: visas amerikiečio komandos ir lietuvių stebėtojų sukurtas turinys – straipsniai, gyva transliacija, trumpos video istorijos su detalėmis ir įspūdžiais apie Lietuviškus šaltibarščius, TV bokštą, disko metimą, krepšinį ir jaunimą – generuos vertę dar ilgai po vizito.
IShowSpeed auditorijos branduolys yra 12–25 metų jauni žmonės JAV, taip pat Europoje, Pietų Amerikos ir Azijos rinkose. Tai karta, kuriai tradicinis marketingas veikia vis prasčiau – jie atsparūs reklamoms, labiau pasitiki autentišku, neapdirbtu turiniu, netobulomis, bet tikromis socialinės medijos istorijomis. Būtent tai ir suteikė gyvos transliacijos formatas.
Ši jauna auditorija jau po kelerių metų taps ne tik turistais, bet ir sprendimų priėmėjais, studentais, investuotojais, kūrėjais, profesijų atstovais. Daliai jų tai galėjo būti pirmasis kartas, kai jie išgirdo apie Lietuvą. Ir svarbu, kaip išgirdo: ne oficialiai, ne dirbtinai, o žmogiškai, su tikromis emocijomis ir dėmesiu pritraukiančiu turiniu.
Kaip profesionalų marketingo bendruomenės LiMA narė, drąsiai sakau: geras marketingas nėra apie asmeninį skonį, tai – apie gebėjimą suprasti auditoriją, pasiekti ją jos vartojamuose kanaluose ir kalbėti jai suprantama kalba. „Go Vilnius“ komanda per itin trumpą laiką sugebėjo suorganizuoti šį vizitą profesionaliai, drąsiai ir strategiškai. Ši iniciatyva turėtų tapti pavyzdžiu, kaip viešojo sektoriaus komandos gali veikti greitai ir efektyviai globalioje komunikacijos erdvėje.
Neringa ČEPONĖ,Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narė