Socialinių tinklų platybėse šiomis dienomis nuvilnijo grėsmingas pranešimas, privertęs stipriau plakti internete gyvenančiųjų ir nuo nuolatinio naršymo ankančiųjų širdis: „Mokamas „Facebook“ jau ir Lietuvoje“...
Pirk be reklamos
Nors šiam vartotojų kontingentui toks pranešimas prilygo apokalipsei, iš tikrųjų tai tik eilinis kompanijos „Meta“ marketinginis triukas: dar prieš metus kompanija pristatė mokamą prenumeratą „Facebook“ ir „Instagram“ platformose visiems, kurie jau tada buvo pavargę nuo reklamų ir norėjo žlibinti akis be jų.
Ši „paslauga“ buvo teikiama visoje ES ir siūloma susimokėti 9,99 eurų arba už 12,99 eurų per mėnesį, priklausomai nuo turimo įrenginio bei programinės įrangos parametrų.
O štai dabar geroji kompanija „Meta“, pagailėjusi savo vartotojų, paskelbė, jog mažina mėnesinės prenumeratos kainą nuo 9,99 eurų iki 5,99 eurų per mėnesį internete arba nuo 12,99 eurų iki 7,99 eurų per mėnesį „iOS“ ir „Android“ sistemose. Žinoma, kompanijos marketingistai bei viešųjų ryšių specialistai pasirūpino, jog netrūktų aukščiau cituotų ties skandalu balansuojančių ir akį rėžiančių antraščių.
Triuko esmė, kaip visada, nukreipta į žemiausius vartotojo instinktus: „Ooo, žiūrėk kaip pigu, jamam...“.
Ką sako „Meta“?
Pačios kompanijos pranešimai gana lakoniški: „Norite prisijungti ar toliau naudosite mūsų produktus nemokamai su reklamomis? Kaip numato jūsų regiono įstatymai, jūs galite pasirinkti, ar duodate sutikimą mums naudoti jūsų duomenis reklamai“.
Išvertus į lietuvių kalbą, tai reiškia, kad galite mokėti po 7,99 euro už „Facebook“ be reklamos, arba toliau naudotis tinklu nemokamai, bet kartu leisti savo duomenis pardavinėti reklamos užsakovams. Kitaip sakant, absoliučiai daugumai žmonių, kurie nesusigundys „jamti pigiau“, niekas nepasikeis.
Kitas Marko Zuckerbergo kompanijos pranešimas kiek konkretesnis: „Už kiekvieną papildomą „Facebook“ arba „Instagram“ paskyrą bus taikomas 4 €/mėn. mokestis internete ir 5 €/mėn. mokestis „iOS“ ir „Android“. Esamiems prenumeratoriams nereikia imtis jokių veiksmų – jų mokama kaina bus sumažinta automatiškai“.
Nepatiko ES tvarka
Tik priminsime, jog tiek Europos Sąjunga, tiek ir atskiros šalys jau ne kartą kritiškai vertino „Meta“ biznio užmojus. Pavyzdžiui, 2023 m. kompanijai buvo paskirta didelė bauda dėl pažeidimų, susijusių su asmens duomenų rinkimu ir netinkamu privatumo politikos taikymu.
Praėjusią vasarą ES aukščiausiasis teismas nustatė draudimą „Meta” platformoms rinkti naudotojų duomenis iš „Facebook”, „WhatsApp”, „Instagram” ir kt.
Šių metų pradžioje Airijos valdžios institucijos ėmėsi žaboti M. Zuckerbergo kompanijos politiką. Bendrovė buvo pripažinta kalta dėl to, kad, įtraukusi atitinkamą punktą į „Facebook” naudojimo sąlygas, privertė naudotojus peržiūrėti asmeninę reklamą. Šis nusižengimas buvo įvertintas 390 mln. eurų bauda.
Ekspertai mano, kad tokiais triukais bei žaidimais su mokama prenumerata „Meta“ mėgina atsakyti į ES politiką, kuria siekiama pažaboti neteisėtą duomenų rinkimo praktiką.
Parengė Ričardas Čekutis
UAB „Ūkininko patarėjas“
Įmonės kodas 133122411
PVM mokėtojo kodas LT331224113
Ats. sąsk. nr. LT154010042500061234,
LUMINOR bankas
Gedimino g. 27, LT-44319 Kaunas
Tel. (8-37) 225 300
El. paštas: referente@ukininkopatarejas.lt
Duomenys apie UAB „Ūkininko patarėjas“ kaupiami ir saugomi LR Juridinių asmenų registre
© 2022 - UAB „Ūkininko patarėjas” | Visos teisės saugomos