Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) sausio 31 d. paskelbė aptikusi pokalbių lakūnų kabinoje ir skrydžio duomenų įrašymo įrenginį iš „American Airlines“ antrinės bendrovės valdomo lėktuvo „Bombardier“, užvakar susidūrusio su kariniu sraigtasparniu „Black Hawk“.
Kol kas pirminėje Federalinės aviacijos administracijos ataskaitoje sakoma, jog Vašingtono valdymo bokšte katastrofos metu buvo mažai dispečerių, kai civilinis lėktuvas mėgino leistis ir susidūrė su sraigtasparniu. Paaiškėjo, jog lėktuvo ir sraigtasparnio skrydžius valdė vienas dispečeris, nors turėtų tokį darbą atlikti du.
Prezidentas Donaldas Trumpas apskritai suabejojo dispečerių kompetencija, prisiminęs ir Bideno bei Obamos laikais propaguotą „įtraukties bei įvairovės politiką“, pagal kurią į tokį atsakingą darbą buvo skiriami ne tiek išmanantys, kiek pernelyg „įvairūs“ asmenys...
Bostono dailiojo čiuožimo klubo generalinio direktoriaus Dougaso Zeghibes teigimu, tarp žuvusiųjų yra dailiojo čiuožimo sportininkai Jinna Han ir Spenceris Lane'as, jų abiejų motinos bei rusai treneriai Jevgenija Šiškova ir Vadimas Naumovas.
Čiuožimo organizacijos Filadelfijoje ir Vašingtone pranešė, kad nukritusiame lėktuve buvo kai kurie jų jauni sportininkai bei jų treneriai – jie grįžo iš tobulėjimo stovyklos, surengtos pasibaigus JAV dailiojo čiuožimo čempionatui Vičitoje, Kanzaso valstijoje.
Cedarville universitetas nurodė, kad viena iš lėktuvo keleivių buvo studentė Grace Maxwell. Jos tėvas paaiškino, kad mergina į universiteto miestelį mėgino grįžti po senelio laidotuvių Vičitoje, Kanzaso valstijoje.
Nustatyta, jog lėktuve taip pat skrido trys mokiniai iš skirtingų mokyklų Fairfakso mieste, Virdžinijoje, o taip pat šeši jų tėvai.
Tarp žuvusiųjų yra ir Filipinų policijos pulkininkas Pergentino Malabedas, kuris vadovavo nacionalinės policijos tiekimo skyriui.
Kinijos ambasada JAV pranešė, kad tarp aukų taip pat yra du Kinijos piliečiai.
Jau aišku, jog žuvo septyni žmonės, grįžę iš medžioklės Kanzase, taip pat keturi Merilendo valstijos gyventojai.
2025 m. sausio 30 d . – artėdamas prie Vašingtono nacionalinio oro uosto, „Bombardier CRJ-700“ susidūrė su kariniu sraigtasparniu ir įkrito į Potomako upę; Visi 64 lėktuve buvę žmonės žuvo kaip ir 3 sraigtasparniu skridę kariškiai.
2024 m. gruodžio 29 d . – Pietų Korėjos Muano oro uoste, nusileidęs „Jeju Air Boeing 737-800“, susidūrė su betonine konstrukcija kilimo ir tūpimo tako pabaigoje. Žuvo 179 žmonės, du buvo išgelbėti.
2024 m. gruodžio 25 d. – „Azerbaijan Airlines“ lėktuvas, skridęs iš Baku į Grozną, sudužo, artėdamas prie avarinio nusileidimo Aktau mieste, Kazachstane. Lėktuvą greičiausiai per klaidą numušė Rusijos priešlėktuvinė gynyba, nes tuo pat metu vyko Ukrainos bepiločių orlaivių antskrydis. 38 žmonės žuvo, 29 išgyveno.
2024 m. rugpjūčio 9 d. – už 80 kilometrų nuo San Paulo esančiame Vinhedo mieste sudužo Brazilijos oro bendrovės „Veoepass“ lėktuvas. Žuvo 62 žmonės.
2024 m. gegužės 19 d . – devyni žmonės žuvo per sraigtasparnio katastrofą Rytų Azerbaidžano provincijoje, įskaitant Irano prezidentą Ebrahimą Raisi ir Irano užsienio reikalų ministrą Hosseiną Amirą Abdollahiyaną.
2023 m. rugpjūčio 24 d. – Rusijos vakaruose esančioje Tverės srityje sudužo privatus lėktuvas, kuriame, be kita ko, buvo samdinių „Wagner Group“ vadovas Jevgenijus Prigožinas ir jo „dešinioji ranka“ Dmitrijus Utkinas.
2023 m. sausio 15 d . – Nepalo oro linijų bendrovės „Yeti Airlines“ keleivinis lėktuvas sudužo netoli oro uosto Pokharos mieste ir žuvo 72 žmonės.
2022 m. kovo 21 d . – Kinijoje netoli Udžou miesto Guangsi regione dideliu greičiu į žemę rėžėsi „China Eastern Airlines“ lėktuvas „Boeing 737-800“ ir žuvo 132 žmonės.
2021 m. liepos 6 d . – Rusijoje, Kamčiatkos krašte, artėdamas prie Palano oro uosto sudužo lėktuvas „Antonov An-26“, žuvo 28 žmonės.
2021 m. liepos 4 d. – Filipinų pietuose esančioje Jolo saloje sudužo karinis transporto lėktuvas C-130. Žuvo 47 kariai ir trys civiliai, buvę ant žemės, 49 žmonės sužeisti.
2021 m. sausio 9 d. – Indonezijos oro bendrovei „Sriwijaya Air“ priklausantis lėktuvas „Boeing 737“ dingo iš radarų po pakilimo iš Džakartos ir nukrito į jūrą prie Javos salos, žuvo 62 žmonės.
2020 m. rugsėjo 25 d . – per mokomąjį skrydį Ukrainos karinis orlaivis „Antonov An-26“ nukrito netoli kelio greta Čuhuivo miesto. Žuvo 27 žmonės.
2020 m. gegužės 22 d. – Pakistano oro linijų PIA lėktuvas sudužo Karačyje, pietų Pakistane. Žuvo 98 žmonės, du išgyveno.
2020 m. sausio 8 d . – Irano sostinėje Teherane sudužo Ukrainos oro bendrovės UIA lėktuvas „Boeing 737-800“, vykdantis reguliarų skrydį iš Teherano į Kijevą. Žuvo 176 žmonės. Iranas vėliau pripažino, kad jo pajėgos numušė Ukrainos keleivinį lėktuvą dėl „žmogiškos klaidos“.
2019 m. gegužės 5 d. – Į Rusijos aviakompanijai „Aeroflot“ priklausantį orlaivį „Sukhoi Superjet 100“ trenkė žaibas, lėktuve dingo elektra ir jis grįžo į Šeremetjevo oro uostą, kur nusileidęs užsiliepsnojo. Žuvo 41 žmogus, 37 išgyveno.
2019 m. kovo 10 d. – Etiopijos Debre Zeite mieste sudužo Etiopijos oro linijų bendrovei priklausantis „Boeing 737“, skridęs iš Adis Abebos į Nairobį, žuvo 157 žmonės.
2018 m. spalio 29 d . – Indonezijos oro linijų bendrovei „Lion Air“ priklausantis „Boeing 737“ netrukus po pakilimo iš Džakartos krito į jūrą. Žuvo 189 žmonės.
2018 m. gegužės 18 d. – Kubos sostinėje Havanoje netrukus po pakilimo sudužo „Boeing 737“. Žuvo 112 žmonių, vienas išgyveno.
2018 m. balandžio 11 d. – Alžyro sostinėje netrukus po pakilimo sudužo karinis lėktuvas. Žuvo 257 žmonės, įskaitant 10 įgulos narių. Dauguma žuvusiųjų buvo kariai ir jų šeimos.
2018 m. kovo 12 d. – Nepalo sostinėje Katmandu sudužo lėktuvas su 71 keleiviu, žuvo 49 žmonės.
2018 m. vasario 18 d. – Irane Zagroso kalnuose sudužo keleivinis lėktuvas. Žuvo 66 žmonės.
2018 m. vasario 11 d. – Rusijos keleivinis lėktuvas „An-148“ su 71 žmogumi nukrito, praėjus vos kelioms minutėms po pakilimo iš Maskvos Domodedovo oro uosto. Visi skridę žmonės žuvo.
2016 gruodžio 25 d. – Rusijos karinis lėktuvas „Tu-154“ sudužo Juodojoje jūroje. Žuvo 92 žmonės, įskaitant įgulą. Lėktuvas sudužo netrukus po pakilimo iš Juodosios jūros kurorto Sočio oro uosto.
2016 m. gruodžio 7 d . – Pakistano oro bendrovės PIA lėktuvas sudužo šalies šiaurėje, žuvo 48 žmonės.
2016 m. lapkričio 28 d. – Kolumbijoje sudužo Brazilijos futbolo komandą „Chapecoense“ skraidinęs lėktuvas, kuriam baigėsi degalai. Žuvo 71 žmogus, tarp jų dauguma futbolininkų. Šeši žmonės, tarp jų trys futbolininkai, liko gyvi.
2016 m. gegužės 19 d . – skrydžio tarp Paryžiaus ir Kairo metu dingo „EgyptAir“ lėktuvas. Jame buvo 66 žmonės.
2016 m. kovo 19 d. – Rostove prie Dono (Rusija) sudužo „FlyDubai Boeing 737-800“. Žuvo 62 žmonės.
2015 m. spalio 31 d . – Egipto Sinajaus pusiasalyje sudužo Rusijos oro bendrovės „Metrojet“ lėktuvas „Airbus A321“. Visi 224 laive buvę žmonės žuvo.
2015 m. kovo 24 d. – Prancūzijos Alpėse sudužus „Germanwings“ lėktuvui „Airbus A320“ žuvo 150 žmonių.
2014 m. gruodžio 28 d . – tankiuose audros debesyse į Singapūrą skridęs lėktuvas „AirAsia Airbus A320-200“ nukrito į jūrą prie Javos salos Indonezijoje. Žuvo visi 162 žmonės.
2014 m. liepos 24 d. – sudužo „Algerian Air Algerie“ lėktuvas. Žuvo 110 žmonių, tarp jų apie 50 prancūzų, skridusių iš Burkina Faso į Alžyrą.
2014 m. liepos 23 d . – Taivano oro linijų bendrovės „Transasia“ lėktuvas sudužo, leisdamasis vienoje iš Taivanui priklausančių Peskadorų archipelago salų. 48 žmonės žuvo, 10 buvo sužeisti.
2014 m. liepos 17 d . – virš prorusiškų separatistų kontroliuojamų teritorijų Rytų Ukrainoje buvo numuštas iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą skridęs „Malaysia Airlines“ lėktuvas „Boeing 777“. Visi 298 lėktuvu skridę žmonės, tame tarpe 80 vaikų ir 15 įgulos narių, žuvo.
2014 m. kovo 8 d . – „Malaysia Airlines“ lėktuvas dingo iš radarų virš Pietų Kinijos jūros. Jis skrido iš Kvala Lumpūro į Pekiną. „Boeing 777-200“ lėktuve buvo 239 žmonės iš 14 šalių, daugiausia kinai – lėktuvas nerastas iki šiol.
2012 m. birželio 3 d . – Nigerijos ekonominėje sostinėje Lagose sudužo Nigerijos oro linijų bendrovės „Dana Air“ lėktuvas „Boeing MD-83“. Lėktuvas skrido iš Abudžos ir prieš pat nusileidimą atsitrenkė į aukštos įtampos elektros linijas, tuomet – į dviejų aukštų pastatą netoli oro uosto ir suskilo į dalis. Visi 149 lėktuve buvę žmonės žuvo, taip pat žuvo ir 10 žmonių, buvusių ant žemės.
2012 m. balandžio 20 d. – Pakistano „Bhoja Air“ lėktuvui sudužus prie Islamabado, žuvo 131 žmogus. „Boeing 737“ skrido iš Karačio ir mėgino leistis esant labai blogam orui.
2011 m. liepos 26 d. – Pietų Maroke, kalnuotoje vietovėje netoli Guelmimo, sudužus kariniam lėktuvui „C-130 Hercules“ žuvo 78 žmonės.
2011 m. liepos 8 d . – „Boeing 727“ sudužo bandydamas nusileisti esant blogam orui Kisangani mieste, Kongo Demokratinės Respublikos šiaurėje. Žuvo 127 žmonės, o 53 pavyko išgyventi.
2010 m. liepos 28 d. – netoli Islamabado sudužo Pakistano privačios oro linijos „Air Blue“ lėktuvas „Airbus“. Lėktuve buvo 152 žmonės: 146 keleiviai ir 6 įgulos nariai, niekas neišgyveno.
2010 m. gegužės 12 d . – „Libyan Airbus A330“ su 104 žmonėmis sudužo, mėgindamas leistis Tripolyje. Avariją išgyveno tik 1 vaikas.
2010 m. gegužės 22 d. – „Air India Express“ lėktuvo „Boeing 737“ katastrofoje žuvo 158 žmonės. Lėktuvas sudužo, bandydamas leistis Mangalore, pietų Indijoje.
2010 m. balandžio 10 d . – netoli Smolensko sudužo Lenkijos Respublikos prezidento lėktuvas. Žuvo 96 žmonės, tarp jų prezidentas Lechas Kaczynskis, jo žmona Marija, kariuomenės vadai, įvairių partijų politikai, dvasininkai.
2010 m. sausio 25 d. – „Ethiopian Airlines“ kompanijai priklausęs „Boeing 737-800“ sudužo, praėjus vos kelioms minutėms po pakilimo iš Beiruto. Visi jame buvę 90 žmonių žuvo.
2009 m. liepos 15 d . – Irane sudužo „Caspian Airlines“ lėktuvas su 153 keleiviais ir 16 įgulos narių, skridęs iš Teherano į Armėniją. Niekas neišgyveno.
2009 m. birželio 30 d . – „Yemen Airways“ lėktuvas su 153 žmonėmis nukrito į Indijos vandenyną netoli Komorų salų. Vienas vaikas išgyveno per nelaimę, buvo rasti tik 24 aukų kūnai.
2009 m. birželio 1 d . – iš Brazilijos į Prancūziją skridęs „Air France“ lėktuvas „Airbus A330-200“ su 228 žmonėmis nukrito į Atlanto vandenyną. Niekas neišgyveno.
2009 m. gegužės 20 d . – Javos saloje sudužo Indonezijos karinis lėktuvas C130 su 110 žmonių. Žuvo 98 žmonės, iš jų du, buvę ant žemės.
2008 m. rugpjūčio 24 d. – Biškeko oro uoste sudužo privačios Kirgizijos oro linijų bendrovės „Itek-Air“ lėktuvas „Boeing 737-200“, žuvo 70 žmonių.
2008 m. rugpjūčio 20 d. – Madride, skrendant į Kanarų salas, sudužo „Spanair MD-86“ lėktuvas. 154 žmonės žuvo, 18 buvo sunkiai sužeisti.
2007 m. rugsėjo 16 d . – Tailando pigių skrydžių bendrovės „One-Two-Go“ lėktuvas su 123 keleiviais sudužo, leisdamasis Puketo salos kurorte. Žuvo 90 žmonių.
2007 m. liepos 17 d. – Brazilijos „TAM Airlines“ keleivinis lėktuvas, bandydamas nusileisti San Paule, atsitrenkė į gyvenamuosius pastatus. Lėktuve ir ant žemės žuvo 199 žmonės.
2007 m. gegužės 5 d. – 144 žmonės, skridę „Kenya Airways“ lėktuvu „Boeing 737“, žuvo. Lėktuvas sudužo lyjant smarkiam lietui netrukus po pakilimo iš Dualos oro uosto Kamerūne.
2007 m. sausio 1 d . – skrisdamas iš Javos į Sulavesį iš radarų ekranų dingo Indonezijos pigių skrydžių bendrovės „Adam Air“ lėktuvas. Nuolaužos buvo rastos po 10 dienų. Žuvo 102 žmonės – visi keleiviai ir įgulos nariai.
2006 m. rugsėjo 29 d . – Brazilijos oro linijų bendrovės „Gol“ lėktuvas „Boeing 737-800“, skridęs iš Manauso, sudužo Amazonės džiunglėse po susidūrimo ore su „Embraer Legacy“ reaktyviniu lėktuvu. Nė vienas iš 154 „Boeing“ keleivių ir įgulos narių neišgyveno, o apgadintas „Embraer“ sugebėjo saugiai nusileisti.
2006 m. rugpjūčio 22 d . – netoli Donecko (Ukraina) sudužo ir sudegė Rusijos „Pulkovo“ orlaivių kompanijos valdomas lėktuvas „Tupolev Tu-154M“, skridęs iš Anapos Rusijos Juodosios jūros pakrantėje į Sankt Peterburgą. Žuvo 170 žmonių.
2006 m. liepos 9 d . – iš Maskvos skridęs Rusijos oro bendrovės „Sibir“ lėktuvas „Airbus A310“ sudužo, leisdamasis Irkutske. Žuvo 125 iš 203 jame buvusių keleivių.
2006 m. gegužės 3 d. – iš Armėnijos sostinės Jerevano į Rusijos miestą Sočį skridęs Armėnijos oro bendrovės „Armavia“ lėktuvas „Airbus A320“ nukrito į Juodąją jūrą, bandydamas nusileisti blogu oru. Visi lėktuve buvę 113 žmonių žuvo.
2005 m. gruodžio 10 d . – iš Nigerijos sostinės Abudžos skridęs Nigerijos bendrovės „Sosoliso“ lėktuvas „McDonnell Douglas DC-9-32“ sudužo, leisdamasis prastu oru Port Harkorte. Iš viso žuvo 108 keleiviai ir įgulos nariai, vienas žmogus išgyveno.
2005 m. gruodžio 6 d. – Irano oro pajėgų transporto lėktuvas „Lockheed C-130E Hercules“ rėžėsi į 10 aukštų gyvenamąjį pastatą Teherane, bandydamas grįžti į vietinį Mehrabado oro uostą po variklio gedimo. Nė vienas iš 94 lėktuve buvusių žmonių neišgyveno, o 10 ant žemės esančių žmonių taip pat žuvo.
2005 m. spalio 22 d . – Nigerijoje iš Lagoso į Abudžą skridęs „Bellview Airlines“ lėktuvas „Boeing 737-200“ netrukus po pakilimo sudužo, žuvo visi 117 keleivių ir įgulos narių.
2005 m. rugsėjo 5 d . – Indonezijos „Mandala Airlines“ lėktuvas „Boeing 737-200“, skridęs į Džakartą, sudužo netrukus po pakilimo iš Medano, Sumatros valstijoje. Dėl neaiškių priežasčių lėktuvas nukrito į tankiai užstatytą teritoriją vos už pusės kilometro nuo oro uosto. Aukų skaičius nėra tiksliai žinomas. Mažiausiai 101 iš 117 lėktuve buvusių žmonių ir mažiausiai 44 ant žemės buvę žmonės žuvo.
2005 m. rugpjūčio 16 d. – Kolumbijos oro bendrovės „West Caribbean Airways“ lėktuvas „McDonnell Douglas MD-82“, skridęs iš Panamos į Martiniką, sudužo šiaurės vakarų Venesueloje, sugedus abiem varikliams. Visi 160 keleivių ir įgulos narių žuvo.
2005 m. rugpjūčio 14 d . – Kipro oro linijų bendrovės „Helios Airways“ lėktuvas Boeing 737-300, skridęs iš Larnakos (Kipras) į Atėnus, sudužo maždaug už 40 km į šiaurės rytus nuo Atėnų, kai lėktuvo įgula prarado sąmonę dėl salono slėgio sumažinimo. Žuvo visi 121 laive buvę žmonės.
Saugiausi metai komercinės aviacijos istorijoje buvo 2017-ieji – tai metais keleivinių lėktuvų katastrofų neužfiksuota.
Tragiškiausia nelaimė civilinės aviacijos istorijoje buvo dviejų „Boeing 747“ susidūrimas Tenerifės oro uoste, Kanarų salose. 1977 metų kovo 27 dieną ten žuvo 583 žmonės. Kita panašaus masto nelaimė: 1985 metų rugpjūčio 12 dieną sudužus Japan Airlines lėktuvui „Boeing 747“, skridusiam iš Tokijo į Osaką, žuvo 520 žmonių.
Pagal agentūrų PAP ir AP pranešimus parengė Ričardas Čekutis