Pažymėtina, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, perkančiąja organizacija yra laikoma valstybės ar savivaldybės institucija, arba įstatyme nustatytus kriterijus atitinkantis viešasis ar privatusis juridinis asmuo, tuo tarpu Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 2.53 straipsnyje nurodyta, kad juridinio asmens filialas yra struktūrinis juridinio asmens padalinys <...>, o taip pat kad Juridinio asmens filialas nėra juridinis asmuo.
Taigi, seniūnija (kurios forma – juridinio asmens filialas), nėra atskiras juridinis asmuo, taigi jis nėra atskira perkančioji organizacija.
Atsižvelgiant į tai, Tarnyba primena, kad seniūnijos, kurios yra savivaldybių administracijos padaliniai, turi būti išregistruotos iš CVP IS, o joms skirti pirkimai turi būti vykdomi per perkančiosios organizacijos – savivaldybės administracijos paskyrą. Analogiškai, Tarnybos nuomone, turėtų būti elgiamasi ir su seniūnijų paskyromis VšĮ CPO LT kataloge.
Taip pat Tarnyba prašo užtikrinti, kad 2023 m. savivaldybių administracijų padaliniai – seniūnijos, nepradėtų vykdyti naujų pirkimų savo paskyrose. Šias paskyras Tarnyba palieka aktyvias iki 2022 m. kovo 1 d., kad pirkimų vykdytojai jose galėtų užbaigti pradėtas procedūras, pateikti ataskaitas bei paviešinti sudarytas sutartis.
Šaltinis: Viešųjų pirkimų tarnyba
123rf nuotrauka