Pranešime apie įtariamą pažeidimą teigiama, kad „Enefit“ 2023 m. rugsėjo 18 d. su „EGTO energija“ sudarė sandorį ir perėmė pastarosios bendrovės su klientais sudarytas mažmenines elektros energijos pirkimo–pardavimo tiekimo sutartis, prieš tai negavusi Konkurencijos tarybos leidimo.
2023 m. rugsėjo 27 d., reaguodama į viešai pasirodžiusią informaciją apie įvykusį sandorį, Konkurencijos taryba paprašė įmonių pateikti paaiškinimus, ar jį įgyvendinant nebuvo pažeisti Konkurencijos įstatymo reikalavimai. Pranešimą apie koncentraciją institucija gavo 2023 m. lapkričio 23 d., o leidimą sandoriui davė gruodžio 21 d. Visgi, įvertinusi faktą, kad pranešimą apie sandorį šalys pateikė ir leidimą gavo tik jau faktiškai įgyvendinusios susijungimą, Konkurencijos taryba pradėjo tyrimą dėl galimo Konkurencijos įstatymo pažeidimo.
Tyrimo metu nustatyta, jog bendrovės privalėjo pranešti apie planuojamą sandorį ir gauti Konkurencijos tarybos leidimą. Kiekvienos iš koncentracijoje dalyvavusių įmonių pajamos Lietuvoje 2022 m. viršijo 2 mln. Eur bei abiejų kartu pajamos buvo didesnės nei 20 mln. Eur, taigi peržengė Konkurencijos įstatyme numatytas sandorio dalyvių bendrųjų pajamų ribas.
2024 m. gegužės 16 d. „Enefit“ pateikė pažeidimo pripažinimo pareiškimą, kuriame nurodė, jog perimdama „EGTO energijos“ elektros pirkimo–pardavimo sutartis, įgyvendino koncentraciją, apie kurią turėjo pranešti Konkurencijos tarybai dar iki jos pradžios, bet to nepadarė.
Konkurencijos įstatyme įtvirtintas išankstinis koncentracijų kontrolės mechanizmas skirtas užtikrinti, kad koncentracija nepadarytų neigiamos įtakos konkurencijai ir jos struktūrai. Taigi labai svarbu, kad įmonių susijungimai būtų atliekami tik po to, kai Konkurencijos taryba įvertina tokių sandorių poveikį. Būtent todėl koncentracijos įgyvendinimas, nepateikus pranešimo institucijai ir negavus jos leidimo, yra laikomas pavojingu pažeidimu.
Susijungimų priežiūros grupė siūlo pripažinti, jog bendrovė „Enefit“ pažeidė Konkurencijos įstatymą, kai nepranešusi Konkurencijos tarybai ir negavusi jos leidimo įgyvendino koncentraciją. Už šį pažeidimą įmonei siūloma skirti įstatyme numatytą baudą.
Suinteresuotos šalys, susipažinusios su institucijos tyrėjų surinkta medžiaga ir atliktu vertinimu, turi teisę raštu pateikti savo argumentus tarybai bei išklausymo posėdyje pristatyti savo poziciją žodžiu, prieš Konkurencijos tarybai priimant galutinį nutarimą dėl galimo pažeidimo ir skiriant finansines sankcijas.
Pranešimas apie įtariamą pažeidimą nėra galutinis Konkurencijos tarybos sprendimas bei niekaip neriboja jos teisės galutiniu sprendimu padaryti kitokias išvadas nei siūloma grupės pranešime.
Konkurencijos tarybos informacija
UAB „Ūkininko patarėjas“
Įmonės kodas 133122411
PVM mokėtojo kodas LT331224113
Ats. sąsk. nr. LT154010042500061234,
LUMINOR bankas
Gedimino g. 27, LT-44319 Kaunas
Tel. (8-37) 225 300
El. paštas: referente@ukininkopatarejas.lt
Duomenys apie UAB „Ūkininko patarėjas“ kaupiami ir saugomi LR Juridinių asmenų registre
© 2022 - UAB „Ūkininko patarėjas” | Visos teisės saugomos