Kaunas +25,1 °C Dangus giedras
Penktadienis, 15 Rgp 2025
Kaunas +25,1 °C Dangus giedras
Penktadienis, 15 Rgp 2025

Kvapai ir išlaidos: kaip nematomi triukai plonina pinigines

2025/08/15


Ar kada pastebėjote, kad įėję į parduotuvę iš karto užuodžiate malonų kvapą, kuris sukelia geras emocijas? Tai – ne atsitiktinumas. Kvapai vis dažniau tampa rinkodaros priemone, galinčia paveikti mūsų emocijoms, elgesį ir net finansinius sprendimus. Apie tai, kaip kvapai gali paskatinti neapgalvotai išlaidauti ir ką reikėtų žinoti, kad išliktume finansiškai sąmoningi, pasakoja „Luminor“ kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė.

Kvapai yra glaudžiai susiję su emocijomis ir atmintimi – jie gali stipriai paveikti mūsų nuotaiką, sukelti emocinę reakciją, turėti įtakos priimamiems sprendimams.

„Kvapų rinkodara (angl. scent marketing) įprastai naudojama siekiant sukurti malonią aplinką, stiprinti prekės ženklo įvaizdį ar net skatinti tam tikrą elgesį – pavyzdžiui, ilgiau pabūti parduotuvėje arba greičiau apsispręsti dėl pirkimo. Kvapai gali veikti net nesąmoningai – tai reiškia, kad žmonės dažnai nė neįtaria, kad tam tikrus veiksmus atlikti juos skatina aplink sklandantis dvelksmas“, – aiškina A. Mincienė.

Vanilė, cinamonas ir šviežia duona – pirkėjo kabliukai

Įvairios parduotuvės pasitelkia skirtingus kvapus, priklausomai nuo siekiamo sukurti įspūdžio. Drabužių parduotuvėse dažnai jaučiamas subtilus parfumuotas aromatas, maisto prekių parduotuvėse – šviežiai keptos duonos kvapas, o namų prekių salonuose – levanda ar vanilė. Šie kvapai sukuria jaukumo ir patikimumo jausmą, kuris skatina atsipalaiduoti ir pirkti.

„Malonus kvapas gali sukurti įspūdį, kad aplinka yra aukštesnės kokybės, o produktai vertesni dėmesio ar net prabangūs. Tokie pojūčiai dažnai skatina išleisti daugiau, nei buvome suplanavę. Kvapas sustiprina emocinį ryšį su preke ar erdve, todėl vartotojas tampa labiau linkęs pasiduoti netikėtiems impulsams“, – sako A. Mincienė.

Gali sukelti net priklausomybę

Dalis prekės ženklų investuoja į unikalų kvapą, kuris tampa jų atpažinimo ženklu – panašiai kaip logotipas ar šūkis. Tokie kvapai padeda sukurti emocinį ryšį, lojalumą ir net suformuoti priklausomybės jausmą nuo tam tikros parduotuvės.

„Kai kvapas tampa įprasta dalimi apsipirkimo patirties, jis sukelia pasitikėjimo ir pažįstamumo jausmą. Grįžę į tą pačią parduotuvę ar net tik užuodę tą kvapą kitur, žmonės pasijaučia saugiai ir dažnai vėl renkasi pažįstamą prekės ženklą. Tai gali paskatinti neplanuotus apsilankymus ir papildomas išlaidas, paremtas vien emocine reakcija“, – teigia A. Mincienė.

Kaip nepasiduoti kvapų įtakai?

Kvapai gali tapti stipriu emociniu veiksniu, kuris nulemia mūsų finansinius pasirinkimus. Anot ekspertės, kad kvapai nepaveiktų per stipriai, pirmas žingsnis – atpažinti jų įtaką.

„Žinodami, kad kvapai gali paveikti mūsų nuotaiką ir elgesį, galime į juos reaguoti racionaliau. Kad būtų lengviau, apsipirkimą pradėkite nuo aiškaus prekių sąrašo, nusistatykite biudžetą ir turėkite išsikėlę finansinius tikslus. Jei pajutote, kad kvapas veikia emocijas – skirkite minutę apmąstymui, ar daikto jums tikrai reikia, ar tai tik malonių prisiminimų įtaka“, – pataria ekspertė.

Anot jos, kvapai – galingas įrankis, tačiau finansinius sprendimus turime grįsti ne emocijomis, o realiais poreikiais ir atsakomybe.

 

 "coagency" informacija

Dalintis
2025/08/15

Javapjūtę stabdo nepalankūs orai

Jau ir taip vėluojančią javapjūtę stabdo didžiojoje šalies dalyje kasdien apsilankantis įvairaus intensyvumo lietus. Įmirkusios dirvos ne visur ūkininkams leidžia su kombainais įvažiuoti į laukus ir nuimti iš pažiūros neblogai atroda...
2025/08/15

Kukuliškių radinių ekspozicija po atviru dangumi – kelionė į bronzos amžių

Klaipėdos universiteto (KU) Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto (BRIAI) mokslininkai pristato ilgalaikę po atviru dangumi veikiančią parodą, kurioje pirmą kartą vienoje erdvėje eksponuojami svarbiausi nuo 2017 m. Kukuliški...
2025/08/15

Augo „INVL Baltic Farmland“ pelnas

Investicijų į žemės ūkio paskirties žemę bendrovė „INVL Baltic Farmland“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 244 tūkst. eurų neaudituoto grynojo pelno – 8 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai.
2025/08/15

Energetikos sektorius – ant pokyčių slenksčio: kokie iššūkiai ir galimybės laukia per ateinantį dešimtmetį?

Pasaulinė energetikos rinka šiuo metu patiria esminius pokyčius, kuriuos formuoja naujos technologijos, politiniai sprendimai ir kintanti vartotojų elgsena. Kaip keisis energetikos sektorius per artimiausią dešimtmetį? Koks vaidmuo t...
2025/08/15

Prasideda briedžių ir tauriųjų elnių patinų medžioklės sezonas: ką turi žinoti medžiotojai

Rugpjūčio 15 d. prasidėjus briedžių ir tauriųjų elnių patinų bei laukinių paukščių medžioklės sezonui, Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai primena, kad medžiotojai privalo laikytis Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisykli...
2025/08/15

Miegas ir nutukimas: glaudus ryšys, apie kurį verta žinoti

Vis daugiau tyrimų rodo, kad miegas ir kūno svoris – glaudžiai susiję. Miego trukmė ir kokybė turi reikšmingą poveikį vaikų sveikatai, ypač nutukimo rizikai.
2025/08/15

Šilauogių rinkoje į lyderius veržiasi afrikiečiai

Pasaulinė šilauogių rinka sparčiai auga, o vienu iš svarbiausių šios kultūros auginimo bei tiekimo lyderių tampa Marokas.
2025/08/15

„Auga Group“ akcininkai patvirtino restruktūrizavimo planą

Finansinių sunkumų patiriančios vienos didžiausių Baltijos šalyse ekologiško maisto gamintojų „Auga Group“ akcininkai antradienį patvirtino restruktūrizavimo planą.