Kvapai yra glaudžiai susiję su emocijomis ir atmintimi – jie gali stipriai paveikti mūsų nuotaiką, sukelti emocinę reakciją, turėti įtakos priimamiems sprendimams.
„Kvapų rinkodara (angl. scent marketing) įprastai naudojama siekiant sukurti malonią aplinką, stiprinti prekės ženklo įvaizdį ar net skatinti tam tikrą elgesį – pavyzdžiui, ilgiau pabūti parduotuvėje arba greičiau apsispręsti dėl pirkimo. Kvapai gali veikti net nesąmoningai – tai reiškia, kad žmonės dažnai nė neįtaria, kad tam tikrus veiksmus atlikti juos skatina aplink sklandantis dvelksmas“, – aiškina A. Mincienė.
Įvairios parduotuvės pasitelkia skirtingus kvapus, priklausomai nuo siekiamo sukurti įspūdžio. Drabužių parduotuvėse dažnai jaučiamas subtilus parfumuotas aromatas, maisto prekių parduotuvėse – šviežiai keptos duonos kvapas, o namų prekių salonuose – levanda ar vanilė. Šie kvapai sukuria jaukumo ir patikimumo jausmą, kuris skatina atsipalaiduoti ir pirkti.
„Malonus kvapas gali sukurti įspūdį, kad aplinka yra aukštesnės kokybės, o produktai vertesni dėmesio ar net prabangūs. Tokie pojūčiai dažnai skatina išleisti daugiau, nei buvome suplanavę. Kvapas sustiprina emocinį ryšį su preke ar erdve, todėl vartotojas tampa labiau linkęs pasiduoti netikėtiems impulsams“, – sako A. Mincienė.
Dalis prekės ženklų investuoja į unikalų kvapą, kuris tampa jų atpažinimo ženklu – panašiai kaip logotipas ar šūkis. Tokie kvapai padeda sukurti emocinį ryšį, lojalumą ir net suformuoti priklausomybės jausmą nuo tam tikros parduotuvės.
„Kai kvapas tampa įprasta dalimi apsipirkimo patirties, jis sukelia pasitikėjimo ir pažįstamumo jausmą. Grįžę į tą pačią parduotuvę ar net tik užuodę tą kvapą kitur, žmonės pasijaučia saugiai ir dažnai vėl renkasi pažįstamą prekės ženklą. Tai gali paskatinti neplanuotus apsilankymus ir papildomas išlaidas, paremtas vien emocine reakcija“, – teigia A. Mincienė.
Kvapai gali tapti stipriu emociniu veiksniu, kuris nulemia mūsų finansinius pasirinkimus. Anot ekspertės, kad kvapai nepaveiktų per stipriai, pirmas žingsnis – atpažinti jų įtaką.
„Žinodami, kad kvapai gali paveikti mūsų nuotaiką ir elgesį, galime į juos reaguoti racionaliau. Kad būtų lengviau, apsipirkimą pradėkite nuo aiškaus prekių sąrašo, nusistatykite biudžetą ir turėkite išsikėlę finansinius tikslus. Jei pajutote, kad kvapas veikia emocijas – skirkite minutę apmąstymui, ar daikto jums tikrai reikia, ar tai tik malonių prisiminimų įtaka“, – pataria ekspertė.
Anot jos, kvapai – galingas įrankis, tačiau finansinius sprendimus turime grįsti ne emocijomis, o realiais poreikiais ir atsakomybe.
"coagency" informacija