UAB „Perlas Energija“ stabdo veiklą: elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d., naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. Bendrovė veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais. Uždarius įmonę, bendrovės akcininkai negaus jokio „Perlas Energija“ turto ir uždarbio, skelbiama bendrovės pranešime spaudai.
„Tokį sprendimą priimti paskatino kelių veiksnių visuma, – aiškino „Perlas Energija“ vadovas Vilius Juraitis. – Visų pirma, dėl prieš savaitę padaryto sprendimo perkelti klientus į biržos planą praradome klientų ir atsakingų institucijų pasitikėjimą, kas reiškia, kad pritraukti naujų klientų artimiausiu metu būtų neįmanoma. Antra, esami klientai aktyviai nutraukinėja sutartis: šiuo metu yra apie 20 000 nutraukimų, kas gali atrodyti nedaug bendrame klientų krepšelyje, tačiau matome nutraukimų tempą, žinome, kad skaičius bus tikrai didelis ir galime būti nepajėgūs tiekti elektros likusiems klientams, jei prarasime didelę dalį turimos klientų bazės. Trečia, kreditoriai, iki šiol finansavę mūsų veiklą, atsisako tai daryti. Būtent dėl šių priežasčių visumos sustabdome veiklą dabar, nelaukdami, kol bendrovės finansinė situacija pablogės ir nebegalėsime tiekti paslaugų likusiems klientams. Šiandien tokį sprendimą priimame galvodami apie klientus, kuriems dabar dar galime sukurti geriausias įmanomas sąlygas pakeisti nepriklausomą tiekėją. Vėliau tokių sąlygų paprasčiausiai galime neturėti, nenorime tuo rizikuoti.“
Pasak V. Juraičio, įmonės akcininkai negaus jokio turto, liksiančio po atsiskaitymo su visais partneriais ir kreditoriais, lėšas skirs kompensuoti klientams kainų padidėjimą. „Šiuo metu intensyviai dirbame ruošdami kompensavimo mechanizmą, kalbamės su Energetikos ministerija ir Valstybine energetikos reguliavimo tarnyba, tačiau jau dabar aišku, kad kompensuosime kainos skirtumą tarp fiksuotos mūsų kainos, kuri buvo sutartyje, ir naujo tiekėjo naujos kainos. Tokį kompensavimą taikysime klientams, kurių sutartyse vis dar galioja fiksuota kaina, ir tais atvejais, jei jie iki rugpjūčio 28 d. pereis pas kitą nepriklausomą tiekėją ar grįš į visuomeninį tiekimą. Detaliai apie kompensavimo schemą klientus informuosime netrukus“, – teigė jis.
Pasak įmonės vadovo, toks sprendimas buvo priimtas iškart nusprendus įmonės veiklą sustabdyti. „Suprantame, kad nuvylėme klientus, todėl visi veiklos stabdymo žingsniai yra daromi pirmiausia galvojant apie žmones, kurie mumis pasitikėjo“, – tvirtino V. Juraitis.
Įmonės vadovo teigimu, jei pardavus turtą, atsiskaičius su kreditoriais, partneriais ir išmokėjus kompensacijas lėšų dar liks, jos bus skiriamos paramai Ukrainai.
Įmonės direktorius sakė, kad greta kompensavimo mechanizmo, bendrovė kalbasi su kitais nepriklausomais tiekėjais ir ieško būdų, kaip palengvinti „Perlas Energija“ klientų perėjimą pas kitus tiekėjus. „Mūsų klientai galėjo sutartis pasirašyti ir sąskaitas apmokėti keliuose tūkstančiuose „Perlas“ terminalų. Suprantame, kad sutartį pasirašyti internetu nėra įprasta visiems, todėl siūlome kitiems nepriklausomiems tiekėjams naudotis terminalų infrastruktūra ir juose pasirašinėti sutartis su naujais klientais“, – tvirtino V. Juraitis.
Pasak įmonės vadovo, dabartiniai „Perlas Energija“ klientai, priklausantys pirmajam arba antrajam liberalizacijos etapui, nedelsiant, vėliausiai iki rugpjūčio 28 d., turi pasirinkti naują nepriklausomą tiekėją. Nutraukti sutarties su „Perlas Energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, kai abonentas pasirašys sutartį su nauju tiekėju. Jei tai nebus padaryta, galimai klientai bus perkelti į garantinį tiekimą, kol pasirinks kitą nepriklausomą tiekėją.
Jei klientai priklauso trečiajam liberalizacijos etapui, gali rinktis nepriklausomą tiekėją dabar, iki rugpjūčio 28 d., arba nedaryti nieko, ir tuomet elektrą jiems tieks visuomeninis tiekėjas. Verslo klientams tiekėją pasirinkti taip pat reikia iki rugpjūčio 28 d.
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sakė, jog bendrovė veiklą stabdo ne todėl, kad yra finansiškai nepajėgi, o vengdama prisiimti atsakomybę ir nuostolius.
R. Pocius informavo apie VERT pradėtą „Perlas Energija“ patikrinimą. Jo metu, pasak reguliuotojo vadovo, bus vertinama, ar įmonė veiklą sustabdė ir sutartis su vartotojais nutraukė pagrįstai. Preliminari iš įmonės gauta informacija, anot R. Pociaus, VERT kelia pagrįstų abejonių, kad bendrovė galimai gali siekti „visus savo veiklos nuostolius, kurie atsirastų dėl tokio bendrovės sprendimo, perkelti ant valstybės, kitų rinkos dalyvių pečių, o naudos siekti savo akcininkams“. VERT jau kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, kad „būtų apsaugotas viešasis interesas“.
Anot R. Pociaus, VERT taip pat įžvelgia kitų pažeidimų, kadangi „Perlas Energija“, pagal įstatymus, apie nutraukiamą veiklą turi informuoti ne vėliau kaip prieš tris savaites, tad ketvirtadienį paskelbtas „Perlas Energija“ pranešimas spaudai neatitinka teisės aktų reikalavimų. „VERT jau kreipėsi į įmonę, kad bendrovė vis tik turėtų laikytis imperatyvių teisės aktų reikalavimų ir pakoreguoti savo paskelbtą pranešimą“, – teigė VERT vadovas.
Algimanto SNARSKIO piešinys 2022.08.20Eltos, ŪP informacija
Susijusios temos - skaitykite: Perlas Energija, Vilius Juraitis, kompensacija klientams