Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Panevėžio geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo specialiajam planui, kuris numato „Rail Baltica“ linijos, stočių ir kitos infrastruktūros įrengimui būtinas teritorijas miesto ir rajono savivaldybėse.
Dabar bus pradėtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, kuris, planuojama, tęsis iki 2027 metų pabaigos bei kainuos 23 mln. eurų. Planuojama iš viso paimti 267,5 hektaro žemės, 391 sklypą.
„Įvykdžius (...) planavimo uždavinius, bus įgyvendinti specialiojo plano tikslai – numatyti susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingas teritorijas Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybėse ir sudaryti sąlygas šios infrastruktūros darniai plėtrai“, – dokumente teigė planą rengusi Susisiekimo ministerija.
Prieš metus ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje bei papildomu miestą kertančiu ruožu, tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.
Šiemet liepą ministerija pranešė radusi, kaip tiesiant liniją aplink Panevėžį išsaugoti visus 23 sodų bendrijos „Šilas“ statinius, geležinkelio trasą numačius patraukti arčiau siaurojo geležinkelio.
438 mln. eurų vertės mazge numatyta regioninė keleivinė stotis šalia Gustonių, taip pat krovininė stotis netoliese, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės.
Skaičiuojama, kad į vakarinėje Panevėžio dalyje planuojamą statyti stotį per parą atvyks iki 80 keleivinių traukinių, jie veš iki 4,8 tūkst. keleivių.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, Vyriausybė turės patvirtinti dar vieną, paskutinį „Rail Baltica“ specialųjį planą – atkarpai nuo Kauno iki Vilniaus. Anot įmonės, jis Ministrų kabinetui bus teikiamas artimiausiu metu.
Lietuvoje „Rail Baltica“ tarptautinės keleivinės stotys dar bus įrengtos Vilniuje ir Kaune.
Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
Autorius Lukas Juozapaitis / BNS
UAB „Ūkininko patarėjas“
Įmonės kodas 133122411
PVM mokėtojo kodas LT331224113
Ats. sąsk. nr. LT154010042500061234,
LUMINOR bankas
Gedimino g. 27, LT-44319 Kaunas
Tel. (8-37) 225 300
El. paštas: referente@ukininkopatarejas.lt
Duomenys apie UAB „Ūkininko patarėjas“ kaupiami ir saugomi LR Juridinių asmenų registre
© 2022 - UAB „Ūkininko patarėjas” | Visos teisės saugomos