ŪP portalas paprašė klausimą pakomentuoti Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos (LŽŪBA) generalinio direktoriaus Jono SIDERSKIO:
Seimo komitetas pritarė kompromisiniam variantui, kuris kalba apie raudonąjį dyzeliną: suvienodinti akcizų mokestį su aplinkinėmis šalimis, Lenkija ir Latvija. Plius perspektyvoje prisidės didesnis PVM, CO2 dedamoji. Esate gerai įsigilinęs į šią temą, bene vienintelis iš žemės ūkio organizacijų aktyviai dalyvavote šiame BFK posėdyje gindamas žemdirbių interesus. Prašau pakomentuoti, ką toks rengiamos Akcizų įstatymo pataisos iš tikrųjų reiškia kaimui.
Tai viskas susieta su „žaliuoju” kursu, dėl kurio Lietuvos valdžios institucijos yra pamišusios. Kitų šalių vyriausybės supranta, kad vien tik su žalia energetika toli nenuvažiuosi, ir toliau naudoja iškastinį kurą bei tuo nesmaugia žemdirbių. Lengvata žemdirbių naudojamam dyzelinui yra suderinta su PPO, ES bendrosios rinkos principais bei įteisinta ES 2003 m. direktyvoje.
Nepaisant to, LR Vyriausybė, pritariant Žemės ūkio ministerijai, dar 2021 m. nusprendė pakeisti Akcizo įstatymą ir nustatyti dyzelinio kuro, naudojamo žemės ūkyje, lubas – 100 tonų 2024 metais, o paskesniais – 50 tonų ūkiui. Ūkiui – lyg tai ūkiai, o ne hektarai būtų ariami. Keistas sprendimas – „iš didelio rašto išėjo iš krašto”. Pasityčiojimas. Juk nepaisant įvairių naujovių, žemės ūkyje taikoma daugybė tradicinių priemonių ir, nepaisant neišmanėlių skleidžiamų gandų, dar daugelyje ir modernių ūkių piktžolių kontrolė vykdoma ir mechaninėmis priemonėmis. Viena iš jų, imli energetikai, – žemės arimas. Be arimo neapsieinama ir įterpiant mėšlą, ir t.t.
Taip pat numatė ir beveik 18 kartų padidinti akcizo tarifą gazoliui, skirtam šildymui.
Tai paliestų ne tik žemės ūkį, kuriame jis naudojamas grūdų džiovinimui, bet ir kaimo gyventojus, mokyklas, darželius, ligonines, kultūros namus ir kt. Keistai skamba valdininkų paaiškinimai, kad panaikinus šias lengvatas, bus skatinamas perėjimas prie dar švaresnio kuro. Tik nenurodoma, kiek kainuos šildymo sistemų pertvarkymas ir naujų įrengimas. Tai sausas miesčioniškas biurokratizmas.
Asociacija kategoriškai nepritarė tokiems siūlymams. Džiugu, kad paminėti Seimo nariai pateikė anksčiau minėtų institucijų parengtam projektui alternatyvų Akcizo įstatymo pakeitimo projektą. Jam pritarė aplinkos ministras S. Gentvilas, neprieštaravo Finansų ministerija ir bendru Seimo Biudžeto ir finansų komiteto narių sprendimu šiai Akcizo įstatymo pakeitimo daliai buvo pritarta.
Taigi, dyzelino, naudojamo šildymui (raudono), akcizas bus sulygintas su dyzelino, naudojamo žemės ūkyje (žalio), akcizu, o jo dydis nesikeičia. Nuo 2025 m. atsiras CO2 dedamoji, kuri visų degalų kainas pakels.
ŪP portalo informacija
Visa informacija, esanti portale, yra UAB „Ūkininko patarėjas“ nuosavybė. Griežtai draudžiama ją kopijuoti, keisti, perpublikuoti ar kitaip naudotis komerciniais tikslais be Bendrovės leidimo.
UAB „Ūkininko patarėjas“
Įmonės kodas 133122411
PVM mokėtojo kodas LT331224113
Ats. sąsk. nr. LT154010042500061234,
LUMINOR bankas
Gedimino g. 27, LT-44319 Kaunas
Tel. (8-37) 225 300
El. paštas: referente@ukininkopatarejas.lt
Duomenys apie UAB „Ūkininko patarėjas“ kaupiami ir saugomi LR Juridinių asmenų registre
© 2022 - UAB „Ūkininko patarėjas” | Visos teisės saugomos