„Iki“ siekia užtikrinti vienodai aukštus maisto kokybės standartus visose parduotuvėse, todėl maisto gamyba vyksta centralizuotai. Patogiai sufasuoti „IKI Šefų“ patiekalai įvairius Lietuvos kampelius pasiekia iš „Iki“ kulinarijos centro Panevėžyje, kuriame apsilankė D. Špakauskas.
Vizito metu D. Špakauskas įsitikino, kad maistas gimsta iš rankų darbo – kulinarai prisideda prie kiekvieno patiekalo, nuo švelniai sukamų lietinių iki kruopščiai formuojamų pirkėjų numylėtų Kyjivo kotletų. Jam didelį įspūdį paliko ypač griežti higienos reikalavimai ir nepriekaištinga švara, taip pat aukšta kartelė produktų kokybei bei šviežumui.
D. Špakauskas gastronomijos srityje sukasi apie 20 metų, o patirtį kaupė garsiuose pasaulio restoranuose, tačiau pirmų kartų maisto gamyboje vis dar netrūksta. D. Špakauskui prieš tai dar neteko maišyti tokio didelio šaltibarščių puodo – jis ruošė pirmąją „IKI Šefų“ partiją. Legendinę rožinę sriubą „Iki“ gamina Panevėžyje, supilsto į patogius indelius ir išvežioja po visą Lietuvą – kiekvieno šiltojo sezono metu ji būna tikras hitas „Iki“ parduotuvėse.
Nors pats šefas namuose gamina šiek tiek kitokius šaltibarščius, jis pripažino, kad „Iki“ receptūra yra puikiai subalansuota taip, kad patiktų daugumai lietuvių. Pavyzdžiui, jis prasitarė girdėjęs, kad vieni mėgsta į šaltibarščius dėti Chalapos paprikų dėl aštrumo, kiti sriubą sutrina trintuvu – tačiau šefas sako, kad klasika yra klasika ne be reikalo.
„Kai kalbame apie tradicinį lietuvišką patiekalą, manau, kad reikia laikytis autentiškumo. Juk cepelino į trintuvą neįdėsi ir pro šiaudelį neišsiurbsi. Kartais paprasčiausia yra skaniausia, ypač kai kalbame apie mūsų nacionalinius patiekalus. „Iki“ tai puikiai supranta – jų šaltibarščiuose yra viskas, ko reikia: geros kokybės kefyras, skanūs burokėliai ir daugybė krapų. Pats įsitikinau, kad į „IKI Šefų“ šaltibarščius dedami švieži, ką tik susmulkinti žalumynai – nėra nieko džiovinto“, – pabrėžė jis.
Manote, kad patiems skaniausiems šaltibarščiams visgi reikia kelių netikėtų priedų? Nepraleiskite progos – „Iki“ kviečia pasidalinti skaniausių savo šaltibarščių receptu ir drauge sukurti skaitmeninę šaltibarščių receptų knygą „ŠaltibarštIKI enciklopedija“. Siųskite savo receptą čia ir laimėkite prizus.
„Iki“ duomenys atskleidžia, kad noras sutaupyti skatina gyventojus šviežiai paruoštų patiekalų vis dažniau ieškoti parduotuvių kulinarijos skyriuose ir galvos skausmą dėl maisto ruošos patikėti „Iki“ profesionalams. Pavyzdžiui, pietų rinkinių šiemet nupirkta net apie 30 proc. daugiau.
Toks augimas nestebina, nes šviežio, kokybiško jau pagaminto maisto asortimentas „Iki“ ypač platus, o prie pavasarį lentynas pasiekusių naujienų prisidėjo trys garsus šefai, tarp jų ir pats D. Špakauskas. Pasiūla pritaikyta įvairiems skoniams ir mitybos įpročiams, o kasmet dar ir papildomas naujienomis: nuo „spring rolls“ ir mini omletukų iki naujovės rinkoje – apkeptų sumuštinių. Šiemet pasirodė dar daugiau sočių patiekalų skubantiems, ypatingų salotų gero skonio ieškotojams ir klasikinių užkandžių, kuriuos „Iki“ komandos ištobulinti receptai pakylėjo į kitą lygmenį.
Pirkėjai mielai išbando naujoves, jas pamėgsta, tačiau neabejotinas populiarumo karalius yra legendinis Kyjivo kotletas. Vargu ar yra, kas jų nemėgsta – ypač, kai „Iki“ ruošia net 3 jų variantus: klasikinį, su bolivinių balandų įdaru bei bajorišką, kuris gaminamas iš natūralios vištienos krūtinėlės be antibiotikų.
D. Špakauskas – taip pat Kyjivo kotletų gerbėjų gretose, todėl ypač atidžiai vertino jų gamybą ir net pats ėmėsi darbo. „Darbą technologijos išties palengvina, pavyzdžiui, sumala šviežią vištieną. Tačiau skaniam, kokybiškam maistui reikalingas žmogaus dėmesys – todėl gera matyti, kad „Iki“ darbuotojai suka, paniruoja kiekvieną Kyjivo kotletą. Tas pats galioja ir lietiniams blynams, kitiems patiekalams. Tai išties paliko labai didžiulį įspūdį“, – teigė virtuvės profesionalas.
Kiekvienas pripažins – virtuvėje gimsta ne tik šedevrai, bet ir chaosas. Ypač, kai reikia paruošti maisto didesniam žmonių kiekiui. Tačiau „Iki“ kulinarijos centre D. Špakauskas įsitikino, kad net ir gaminant tūkstančius porcijų, galima išlaikyti tvarką.
„Maisto versle galioja ypač aukšti higienos reikalavimai – privalu užtikrinti, kad maistas būtų saugus. Savo akimis pamačiau, kad „Iki“ kulinarijos ceche į tai žiūrima labai griežtai. Nors darbas vyksta labai greitai, išlaikoma tvarka ir švara, viskas sterilu – lyg ligoninėje“, – pažymėjo D. Špakauskas.
Taigi, kai kitą kartą užsuksite į „Iki“ parduotuvę, žinokite – už kiekvieno patiekalo stovi ne tik nauji prekybos tinklo šefų veidai, bet ir aukštos kokybės produktai bei kruopštus rankų darbas, užtikrinantis, kad šefų kokybė būtų kiekvieno kasdienybė.
"Fabula Rud Pedersen Group" informacija