Columbus +19,6 °C Dangus giedras
Pirmadienis, 13 Geg 2024
Columbus +19,6 °C Dangus giedras
Pirmadienis, 13 Geg 2024

Elektroninė prekyba: ar žaidimai paskatina pirkėjų lojalumą?

2024/04/28


Elektroninės parduotuvės, norėdamos padidinti konkurencinį pranašumą, taiko įvairias kūrybiškas strategijas. Viena įdomesnių strategijų yra žaidybinių elementų naudojimas elektroninėse pardavimo platformose.

Šios strategijos esmė – įtraukti pirkėjus į įvairias žaidybines užduotis, kurias atlikę jie yra apdovanojami ženkleliais, virtualiomis dovanomis, reitinguojami lyderių lentelėse ir pan. Žaidybiniai elementai yra daug sudėtingesni nei nuolaidos, dovanos ar kitos naudojamos rinkodaros technikos, nes norint taikyti žaidybinius elementus reikalingi ne tik strateginiai, kūrybiniai, tačiau ir grafinio dizaino bei IT sprendimai.

Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto mokslininkai atliko tyrimą, finansuojamą Lietuvos mokslo tarybos, kuriuo buvo siekiama nustatyti, ar žaidybiniai elementai, kaip rinkodaros priemonė, motyvuoja pirkėjus pasirinkti tą pačią parduotuvę ateityje.

Tyrimo metu buvo apklausti elektroninių parduotuvių rinkodaros vadovai, siekiant išsiaiškinti, kaip jie vertina žaidybinių elementų naudojimą savo administruojamuose elektroniniuose versluose. Tyrimo dalyviai pagal nuomones dėl žaidybinių elementų naudos organizacijai pasiskirstė į dvi pagrindines grupes. Dalis jų neabejojo žaidybinių elementų nauda – anot šios grupės verslo atstovų, minėtieji elementai ne tik stiprina lojalumą, bet ir didina žinomumą bei pardavimus, kuria emocinį foną arba skatina vartotoją daugiau laiko praleisti internetinėje parduotuvėje. Vis dėlto reikia pažymėti, kad kita elektroninio verslo atstovų grupė žaidybinius elementus vertino skeptiškai: pasak jų, šių elementų naudojimas apkrauna organizaciją papildomomis užduotimis, jie yra nesvarbūs vartotojui ir nestiprina lojalumo, be to, žaidybinių elementų teikiamą naudą yra sunku išmatuoti. Didelė dalis respondentų paminėjo keletą kliūčių, ribojančių galimybes aktyviau diegti žaidybinius elementus elektroninėse parduotuvėse – tai finansiniai, žmogiškųjų išteklių, laiko ir techniniai aspektai. Nors didesnė dalis tyrimo dalyvių išreiškė palankią poziciją žaidybinių elementų atžvilgiu, jie pabrėžė žaidybinių elementų funkcinio pritaikymo svarbą, teigdami, jog šie turi būti suprantami vartotojams, kelti pozityvias emocijas, būti originalūs, tinkami tiksliniam segmentui ir derantys su rinkodaros tikslais.

Tęsiant šį tyrimą buvo apklausiami pirkėjai, siekiant išsiaiškinti jų požiūrį į motyvuojančius žaidimus elektroninėse parduotuvėse.

Tyrimas parodė, kad pirkėjai identifikuoja dvi su žaidybiniais elementais siejamas naudas. Pirmoji jų yra vidinė motyvacija, kurią vartotojas sieja su malonia veikla, smagiu laiko praleidimu, komfortu ar socialine plėtra. Vidinė vartotojo motyvacija nėra siejama su materialiomis naudomis, tačiau ji teikia emocinį pasitenkinimą ir džiaugsmingą patirtį. Vidinės motyvacijos atveju pirkėjų įsitraukimą į žaidimus skatina galimybė skirti dovanas kitiems žaidėjams ar bendrauti tarpusavyje įvairiuose diskusijų forumuose, taip pat pirkėjams gali būti patrauklu rinkti temiškai tarpusavyje susijusius objektus ir pan. Tuo tarpu antroji žaidimo elementų motyvacija yra išorinė, kuri siejama su materialiniais paskatinimais, pavyzdžiui, tai gali būti žaidime paslėptas vertingas virtualus lobis arba virtualūs pinigai. Įsitraukti į žaidimą pirkėjus gali vilioti ir jų atvaizdavimas viešoje lentelėje, atsižvelgiant į tam tikrus pasiekimus, taip pat tai gali būti virtualus ženkliukas, kuriuo žaidėjas apdovanojamas, kai pasiekia tam tikrą lygį, arba tai gali būti tiesiog galimybė pasiekti turinį, kuris nėra pasiekiamas kitiems žaidėjams.

 

Šaltinis: VU

123rf nuotr.

Dalintis
2024/05/13

Jau skina pirmąsias braškes: už kilogramą prašo 8 eurų

Kėdainiai („Rinkos aikštė“). Kėdainių rajono Kunionių kaime savo braškių ūkyje besidarbuojantys Sigita ir Nerijus Žilinskai skina pirmąsias uogas. Uogų jau užtenka ne tik sau pavalgyti, bet ir pardavimui. Tiesa, kol kas b...
2024/05/13

Kas yra didžiausios pasaulyje maisto produktų gamintojos?

(VDU ŽŪA langas) Keturios didžiausios pasaulio maisto produktų gamintojos pagal žemės ūkio produkcijos vertę yra Kinija, Indija, JAV ir Brazilija. Kiekviena iš šių šalių turi panašumų – didelį gyventojų skaičių, d...
2024/05/13

Didmeninės elektros kainų vidurkis per savaitę šoktelėjo 62,5 proc., bet biokuras mūsų šalyje vėl pigiausias

Per praėjusią savaitę didmeninės elektros energijos kainos Lietuvoje padidėjo 62,5 proc., sumažėjus atsinaujinančių išteklių jėgainių generacijai regione, taip pat dėl didesnio vartojimo bei įvykusio NordBalt jungties gedimo. TTF gamtinės d...
2024/05/13

„Achemos grupės“ pelną pernai keitė 17 mln. eurų nuostolis

2022 metais 73,07 mln. eurų grynąjį pelną uždirbusi viena didžiausių šalyje verslo grupių „Achemos grupė“ pernai patyrė 17,05 mln. eurų grynąjį konsoliduotąjį nuostolį, rodo Registrų centrui įmonės pateikta finansinė ataskaita.
2024/05/13

Smėlio dėžes svarbu prižiūrėti

Vienas iš smagiausių vaikų užsiėmimų šiltuoju metų laiku – žaidimai su smėliu. Smėlio dėžės įrengtos beveik kiekvieno vaikų darželio kieme, dažnai ir privačių namų bei daugiabučių namų kiemuose. Nacionalinio visuomenės sveikato...
2024/05/13

Aplinkosauginės NVO prieš tai, kad žemės ūkyje būtų atsitraukta nuo ES žaliosios politikos

Gegužės 13 d. šimtai pilietinės visuomenės organizacijų paskelbė atvirą laišką, kuriame pasmerkė neseniai pakeistą ES tvarumo politiką ES žemės ūkio ir maisto sektoriuje. Laišką patvirtino 140 regioninių, nacionalinių ir ...
2024/05/13

Paskelbtas 2025 m. Mažųjų Lietuvos kultūros sostinių konkursas

Miestelių ir kaimų bendruomeninės organizacijos kviečiamos dalyvauti 2025 metų Mažųjų Lietuvos kultūros sostinių konkurse. Paraiškų laukiama iki birželio 3 d.
2024/05/13

„LTG Infra“ sutvarkė 2000 tonų naudoti netinkamų medinių pabėgių

Po Aplinkos apsaugos departamento duoto privalomojo nurodymo AB „Lietuvos geležinkeliai“ dukterinė įmonė AB „LTG Infra“ iš Radviliškio aikštelės išgabeno 2000 t senų medinių pabėgių. Teritorijoje...
2024/05/13

I. Šimonytė: man pavyko neišbarstyti 2020-aisiais Seimo rinkimuose gauto pasitikėjimo

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sako mananti, kad jai pavyko neišbarstyti 2020 metų Seimo rinkimuose gauto žmonių pasitikėjimo.