Beveik pusantros tonos sverianti, 262 cm aukščio eglutė yra vienintelė tokia Lietuvoje, o galbūt ir pasaulyje. Eglutės idėjos autorius – geležinkelių iešmų technologijų įmonės „Voestalpine Railway Systems“ inžinierius Saulius Vitartas.
„Gamindami eglutę panaudojome skirtingo ilgio bėgių likučius, kuriuos įprastai atiduodame į metalo laužo supirktuves. Tam, kad eglutė būtų ne tik graži, bet ir saugi, turėjome sukurti net keturis skaitmeninius eglutės modelius. Norėjome, kad eglutė būtų pagaminama naudojant turimus įrenginius, o pagaminta stabiliai stovėtų lauko sąlygomis, jai nereikėtų papildomų įtvirtinimų ir ji būtų pakankamai lengvai transportuojama“, – sako eglutės autorius.
Maždaug pustrečio metro eglutės gamyba – sudėtinga. Autoriaus teigimu, vien bėgių supjovimas reikalingais ilgiais užtruko apie 20 valandų. Taip pat apie 8 valandas buvo tvirtinama ir konstruojama eglutės forma.
Bėgių parke šventiniam apšvietimui panaudotos LED lemputės, kurių veikimui reikalingos nedidelės elektros sąnaudos. Visas apšvietimas bus įjungiamas tik tamsiuoju paros metu, ir lankytojų akis džiugins iki Trijų Karalių šventės.
Bėgių eglutę pagaminusios įmonės atstovų teigimu, kasmet ji keliaus vis į kitų miestų geležinkelių stotis, kol aplankys visą Lietuvą.
Bėgių parke galima apžiūrėti istorinius riedmenis: šilumvežius, automotrises, tankinį vilkiką, garvežį, restoraną–vagoną, įvairius bėgių priežiūrai naudotus įrenginius. Taip pat lankytojų čia laukia stebuklingas, kelionių norus pildantis istorinis varpas, o mažųjų svečių – šventiškai papuoštas traukinukas ir iš traukinio aširačių pagamintos sūpuoklės. Į parką galima patekti laiptais nuo pėsčiųjų viaduko Vilniaus geležinkelio stotyje arba ateiti ar atvažiuoti dviračiu pro vartus, esančius Pelesos gatvės pusėje.
Susisiekimo ministerijos fotoinformacija