Ashburn +18,3 °C Debesuota
Ketvirtadienis, 23 Kov 2023
Ashburn +18,3 °C Debesuota
Ketvirtadienis, 23 Kov 2023

Elektroninė prekyba – galimybė ūkininkams tiesiogiai pasiekti pirkėjus

2023/03/14


Elektroninė prekyba pakeitė bemaž visų verslo sričių veiklą ir įmonių komunikaciją su klientais, tad žemės ūkis nėra išimtis. Augant šviežių produktų paklausai ir poreikiui racionalizuoti tiekimo grandinę, elektroninė prekyba atvėrė naujas galimybes žemės ūkio verslui pasiekti pirkėjus, iš esmės sutrumpinant tiekimo grandinę, parduodant tiesiogiai galutiniam vartotojui.

Panagrinėkime elektroninės prekybos galimybes žemės ūkio sektoriuje, taip pat kokia yra  teikiama nauda ir kokie iššūkiai, kuriuos įmonės turi įveikti, kad galėtų sėkmingai dirbti skaitmeninėje erdvėje.

Inovacijų agentūros mentorė, elektroninės prekybos konsultantė Alma Užusienė, padedanti regioniniams verslams perkelti savo veiklą į internetą, kurti ir vystyti elektronines parduotuves, vardija pagrindinius pranašumus ir iššūkius, su kuriais susiduria į skaitmeninę rinką žengiantys ūkininkai.

Elektroninės prekybos pranašumai žemės ūkyje

Didesnis pasiekiamumas. Vienas iš pagrindinių elektroninės prekybos pranašumų yra tai, kad ji leidžia žemės ūkio įmonėms išplėsti savo pasiekiamumą už vietinės teritorijos ribų. Parduodami internetu, ūkininkai ir kiti žemės ūkio produktų gamintojai gali patekti į pasaulinę rinką, pasiūlyti savo produktus klientams iš įvairių pasaulio šalių. Tai reiškia, kad ūkininkų neberiboja jų lokacija ir jie gali rasti naujų rinkų savo produkcijai.

Tiesioginė prieiga prie vartotojų. Elektroninė prekyba leidžia ūkininkams ir kitoms žemės ūkio įmonėms parduoti savo produktus tiesiogiai vartotojams išvengdami tarpininkų, tokių kaip didmenininkai ir mažmenininkai. Ši tiesioginė prieiga prie klientų reiškia, kad ūkininkai gali pasiūlyti savo produkciją konkurencingomis kainomis ir kartu išlaikyti pelningumą.

Padidėjęs efektyvumas. Elektroninė prekyba gali padėti supaprastinti tiekimo grandinę. Ji sumažina laiko ir kitas sąnaudas, susijusias su fiziniais pardavimo kanalais. Ūkininkai gali naudoti elektroninės prekybos platformas savo inventoriui tvarkyti, užsakymams apdoroti ir siuntoms sekti, o tai gali sutaupyti laiko ir sumažinti išlaidas.

Geresnė klientų patirtis. Elektroninė prekyba lemia geresnę klientų patirtį, – klientai gali patogiai apsipirkti savo namuose. Šis patogus privalumas gali padidinti klientų lojalumą ir pakartotinį verslą.

Elektroninės prekybos iššūkiai žemės ūkyje

Infrastruktūros trūkumas. Vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria elektroninė prekyba žemės ūkyje, yra infrastruktūros trūkumas. Prieiga prie patikimo interneto ryšio ir transporto yra būtina, kad elektroninė prekyba būtų sėkminga, o daugelyje kaimo vietovių trūksta šių pagrindinių infrastruktūros komponentų.

Ribotas technologijų pritaikymas. Kitas iššūkis – sektoriuje vis dar ribotas technologijų pritaikymas. Daugelis ūkininkų ir kitų žemės ūkio produktų gamintojų neturi reikiamų įgūdžių ir žinių, kad galėtų efektyviai naudotis elektroninės prekybos platformomis, o tai gali trukdyti pasinaudoti elektroninės prekybos teikiamais privalumais.

Nemažos pradinės investicijos. Elektroninei prekybai gali prireikti nemažų pradinių investicijų, įskaitant elektroninės prekybos platformos kūrimo išlaidas ir rinkodaros bei reklamos išlaidas. Smulkiesiems ūkininkams ir žemės ūkio įmonėms tai gali būti kliūtis patekti į rinką.

Konkuravimas su esamais žaidėjais. Žemės ūkio elektroninė prekyba susiduria su  veiklos senbuvių, įskaitant stambiuosius žemės ūkio gamintojus ir mažmenininkus, konkurencija. Šie seniai skaitmeninėje erdvėje veikiantys žaidėjai turi masto ekonomijos ir nusistovėjusių platinimo tinklų pranašumą, todėl mažesnėms įmonėms sunku konkuruoti.

Elektroninės prekybos ateitis žemės ūkyje

Nepaisant iššūkių, elektroninės prekybos ateitis žemės ūkyje atrodo daug žadanti. Technologijoms toliau tobulėjant ir tampant vis labiau prieinamomis, elektroninės prekybos vystymas taps labiau pasiekiamas kiekvienam, norinčiam prekiauti internetu. Be to, pasaulinei šviežių produktų paklausai ir toliau augant, elektroninė prekyba taps vis svarbesniu kanalu, kuriuo žemės ūkio gamintojai galės pasiekti vartotojus.

Siekdami sėkmės elektroninės prekybos rinkoje, ūkininkai ir žemės ūkio įmonės turėtų sutelkti dėmesį į savo prekės ženklo pozicijų stiprinimą internete ir įsitvirtinti kaip patikimi aukštos kokybės produktų tiekėjai. Tai galima pasiekti naudojant efektyvią rinkodarą ir reklamą, puikų klientų aptarnavimą ir investuojant į reikiamą infrastruktūrą bei technologijas.

Taigi, elektroninė prekyba siūlo daug galimybių žemės ūki sektoriui: didesnį pasiekiamumą, tiesioginę prieigą prie vartotojų, didesnį efektyvumą ir geresnę klientų patirtį. Tačiau yra iššūkių, kuriuos įmonės turės įveikti, įskaitant infrastruktūros trūkumą, ribotą technologijų pritaikymą, nemažas pradines investicijas ir ilgalaikių rinkos žaidėjų konkurenciją. Nepaisant iššūkių, elektroninės prekybos žemės ūkyje ateitis atrodo daug žadanti, o žemės ūkio verslas, apimantis elektroninę prekybą, greičiausiai gaus naudos.

 

Inovacijų agentūros mentorė, elektroninės prekybos konsultantė Alma UŽUSIENĖ

Autorės nuotraukos

Dalintis

2023/03/22

Seime svarstoma, ar drausti prekybininkams skirti baudas tiekėjams

Vilnius, kovo 22 d. (BNS). Ekonomikos ir inovacijų ministerijai tvirtinant, kad didžioji prekybos tinklų dalis atsisakė nepagrįstų baudų tiekėjams sutrikus prekių pristatymui, Konkurencijos tarybos atstovė teigia, kad iš tiekėjų sulaukiama ...
2023/03/22

Klaipėdos ir Kretingos rajonuose pareigūnai aptiko nelegalų tabako fabriką

Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT) pareigūnai, bendradarbiaudami su Lietuvos policijos pareigūnais ir Klaipėdos apygardos prokuratūra, Klaipėdos ir Kretingos rajonuose aptiko nelegalų tabako fabriką ir sandėlį. Sulaikyta 11 asmenų – Lietuv...
2023/03/22

Juodalksnio bandomųjų želdinių matavimas

Valstybinės miškų tarnybos Miško genetinių išteklių skyriaus specialistai kasmet matuoja ir vertina miško medžių palikuonių bandomuosius želdinius.  
2023/03/22

Viceministras: valstybės paramą galės gauti daugiau smulkių šiltnamių ūkių

Vilnius, kovo 22 d. (BNS). Daržovių šiltnamiuose augintojams prašant dosnesnės valstybės paramos, žemės ūkio viceministras sako, kad dabar į ją galės pretenduoti ir mažesnių šiltnamių savininkai. Paulius Astrauskas sako, kad m...
2023/03/22

Siekiama stiprinti pieno pardavėjų derybines galias

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) inicijuoja Pieno įstatymo projekto pakeitimus, siekdama iš esmės išspręsti problemas, kurias dėl smarkiai kritusių pieno supirkimo kainų patiria pieno pardavėjai. Esminė nuostata – atsisakyti žalio ...
2023/03/22

Trąšas naudokime atsakingai

Valstybinė augalininkystės tarnyba (VAT) akcentuoja, kad trąšas į žemę reikia berti saikingai, atsakingai ir laikantis gamintojų rekomendacijų arba tręšimo grafiko. Taip pat ūkininkams primena, kad galima naudoti tik į Identifikavimo...
2023/03/22

Europos Komisija pasiūlė bendrus kovos su ekologiniu manipuliavimu ir klaidinančiais ekologiškumo teiginiais kriterijus

Šiandien Europos Komisija (EK) pasiūlė bendrus kovos su ekologiniu manipuliavimu ir klaidinančiais ekologiškumo teiginiais kriterijus. Šis pasiūlymas suteiks vartotojams daugiau aiškumo, jie galės būti tikresni, kad tai...
2023/03/22

Lietuvos ir Jungtinės Karalystės žemės ūkio ministrai vienija pastangas dėl Ukrainos ir skatina šalių bendradarbiavimą

Žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko susitikime su Jungtinės Karalystės maisto, žemės ūkio ir žuvininkystės ministru Marku Spenceriu Londone aptartos Europos Sąjungos sankcijos Rusijai, prekyba kalio trąšomis ir kiti svarbūs klausimai.
2023/03/22

Neplaninis patikrinimas UAB „Ekologistika“

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) šiuo metu atlieka neplaninį UAB ,,Ekologistika“ patikrinimą dėl aplinkos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymosi. Aplinkosaugininkai atkreipia dėmesį, kad įmonė per kelis metus...