Columbus +22,9 °C Debesuota
Sekmadienis, 1 Rgs 2024
Columbus +22,9 °C Debesuota
Sekmadienis, 1 Rgs 2024

„Fonterra“ parduos prekių ženklus – keičia strategiją

2024/05/20


Praėjo mėnuo, kai buvo paskelbta, kad iš „Rokiškio sūrio“ pasitraukė strateginė investuotoja – Naujosios Zelandijos (NZ) kompanija „Fonterra“. Didžiausia pasaulyje pieno eksportuotoja Lietuvos bendrovėje turėjo dešimtadalį akcijų. Tai buvo vienas iš ženklų, jog „Fonterra“ ruošiasi kur kas rimtesniems pokyčiams.

Praėjusį ketvirtadienį pieno rinkos lyderė „Fonterra Co-operative Group Ltd" pranešė, jog planuoja laipsniškai keisti savo strateginę kryptį. Nutarta parduoti pasaulinius vartojimo produktų prekių ženklus (ar dalį jų). Taip pat svarstoma integruotų įmonių „Fonterra Oceania“ ir „Fonterra Sri Lanka“ pardavimo galimybė. Toks strateginis pokytis aiškinamas sprendimu susitelkti prie pamatinės veiklos – stiprinti savo, kaip pasaulyje pirmaujančios aukštos vertės, novatoriškų pieno ingredientų tiekėjos, pozicijas.

Anot pranešime cituojamo „Fonterra“ generalinio direktoriaus Miles Hurrell, pardavimas supaprastintų kooperatyvo veiklą ir investicijas skirti inovacijoms ir partnerystėms, kad ūkininkai gautų didesnę grąžą.

Kitaip sakant, kooperatinės bendrovės sprendimus paskatino pripažinimas, kad jo veikla yra daugiau nei sviesto ar sūrio pardavimas.

Tarp „Fonterra“ prekių ženklų yra „Anchor“, „Mainland“, „Kāpiti“, „Anlene“, „Anmum“, „Fernleaf", „Western Star“, „Perfect Italiano“ ir kiti. 

Naujieną pranešė didžiausios pasaulio naujienų agentūros. Tačiau ką reiškia šis „Fonterra“ žingsnis?

NZ Massey universiteto rinkos analizės profesorius Bodo Lang RNZ prisipažino, kad naujiena jį nustebino, tačiau „Fonterra“ sprendimas, anot profesoriaus, yra logiškas žingsnis, nes bendrovė turėjo daug trūkumų ir rizikavo prarasti „veidą“.

Esą svarbesnis klausimas, kas bus pirkėjai. Jeigu tai bus užsienio korporacijos, kurių pagrindinis prioritetas bus pelnas, tai galėtų reikšti pieno produktų brangimą, svarstė rinkos analitikas.

Tuo tarpu NZ žemės ūkio ministras Todd McClay tragedijos dėl numatomų „Fonterra“ pokyčių nedaro, nes panašūs dalykai vyksta visame pasaulyje. Ministras nemano, kad vartotojams įvyks reikšmingų pokyčių.

Ūkininkus, atrodytų, naujiena turėtų džiuginti, nes kompanijos strategijos pokyčiai, regis, yra numatyti galvojant apie didesnę naują pieno gamintojams. Tačiau NZ Ūkininkų federacijos Pieno produktų pirmininkas Richard McIntyre pripažino, kad ūkininkai prekių ženklų pardavimą vertina atsargiai. Jiems svarbu matyti didelę grąžą už savo pieną. Pasak ūkininkų atstovo, gamintojai tapatinasi su prekių ženklais ir mato, kad jų tiekiamas pienas kuria pridėtinę vertę. Taip pat tai susiję su pasitikėjimu „Fonterra“. Anot R. McIntyre, ūkininkai tikisi per ateinančius mėnesius iš „Fonterra“ pamatyti „daug komunikacijos ir daug daugiau detalių apie pasiūlymą“.

Jau įvardijami galimi pirkėjai

Bet koks pardavimas užtruktų mažiausiai 12–18 mėnesių, ir tam dar reikės akcininkų pritarimo. Tačiau jau įvardijami galimi pirkėjai, pirmiausia iš Australijos.

Pasak „The Dairynews.today“, tarp potencialių pretendentų tikėtinu kandidatu laikoma „Bega Group", kuri 2001 m. pardavė pavadinimo teises „Fonterra“ pagal sandorį, kurio galiojimas baigsis mažiau nei po dvejų metų. Kitas potencialus konkurso dalyvis yra „Perich Group“.

Parduodamas mažiausią pelną teikiantis segmentas

Praėjusiais finansiniais metais „Fonterra“ uždirbo 24,6 mlrd. dolerių. Bendrovė išskiria tris verslų segmentus: ingredientų, maitinimo paslaugų ir vartojimo, kurio ir nutarta palaipsniui atsisakyti (iš dalies ar visai).

Didžiąją vertę sudarė ingredientų verslas – įvairių produktų, nuo aukštos kokybės miltelių iki aukščiausios kokybės baltymų, pardavimai strateginiams klientams. Verslas turi pasaulinį pardavimo pėdsaką ir klientų bazę, didėjančią paklausą išsivysčiusiose ekonomikose, tokiose kaip Šiaurės Amerika. Iš šio segmento gauta 17,4 mlrd. dolerių pajamų.

Maitinimo paslaugų segmentas užtikrino 3,9 mlrd. dolerių pajamas. Verslas apima tokių produktų, kaip UHT kremas, grietinėlės sūris ir mocarela, pardavimas klientams, tarp jų restoranams, kepykloms ir svetingumo įmonėms. Šis segmentas, teigiama, turi tvirtas pozicijas Kinijoje, augimo potencialas yra kitose rinkose, kuriose ekonomika auga, pavyzdžiui, Pietryčių Azijoje.

Vartojimo verslo „Fonterra“ atnešė 3,3 mlrd. dolerių pajamų (pelnas siekė 781 mln.). Visame pasaulyje parduodamų pieno produktų (šviežias pienas, sūris ir sviestas) prekių ženklai ryškiausi Naujojoje Zelandijoje, Australijoje, Šri Lankoje, Kinijoje ir Pietryčių Azijoje.

Fonterra įmonės
„Fonterra“ su susijusiomis įmonėmis pasaulyje valdo 17 įmonių. Šaltinis: „Fonterra“

 

ŪP portalo informacija

Asociatyvi 123rf nuotr.

Dalintis