Columbus +2,2 °C Debesuota
Penktadienis, 20 Grd 2024
Columbus +2,2 °C Debesuota
Penktadienis, 20 Grd 2024

Maisto prekės ženklų reitinge šveicarai tvirtai pirmauja

2024/08/27


Šveicarijos grupė „Nestle“ septintus metus išlieka vertingiausiu maisto prekės ženklu pasaulyje, teigia tarptautinė prekės ženklo vertinimo konsultacijų įmonė.

Pasak naujausios Brand Finance ataskaitos, „Nestle“ išlaiko lyderystę pasauliniame reitinge, nepaisant to, kad per pastaruosius metus prekės ženklo vertė sumažėjo 7 proc. iki 20,8 mlrd. dolerių.

„The Lay's“ prekės ženklas pakilo į antrąją vietą (9 proc. padidėjimas iki 12 mlrd. USD), lenkiantis Kinijos prekės ženklą „Yili“, kurio vertė sumažėjo 6 proc. iki 11,6 mlrd. USD.

Amerikietiškas prekės ženklas „Tyson“ (-5,2 proc., iki 8,27 mlrd. USD) pakilo į ketvirtą vietą reitinge iš penktos, aplenkdamas prancūzų „Danone“ (-10,2 proc., iki 8,03 mlrd. USD).

Į vertingiausių bakalėjos prekių ženklų dešimtuką taip pat pateko „American Quaker“ (+6,5 proc., iki 7,5 mlrd. USD), „Kellogg's“ (-16,3 proc., iki 6,1 mlrd. USD) ir „Wrigley“ (+7,5 proc., iki 6 mlrd. USD), Kinijos „Mengniu“ (- 11,1 proc., iki 5,4 mlrd. USD) ir amerikiečių „Doritos“ (+12 proc., iki 4,6 mlrd. USD).

Ryškiausią prekės ženklo vertės augimą (+37 proc., iki 1,1 mlrd. USD) pademonstravo Kanados „Viterra“, o tai leido užimti 81 vietą (pernai įmonė į reitingą nepateko).

Be to, ženkliai pabrango Meksikos “Mission” (+36 proc.) ir Suomijos “Valio” (+31 proc.).

100 vertingiausių bakalėjos prekių ženklų vertė per metus sumažėjo 4 proc. iki 268 mlrd.

Tarp 100 į reitingą įtrauktų prekių ženklų 43 yra amerikietiški, 12 – kinų, 6 – japonų, po keturis – Šveicarijos, Italijos, Indijos ir Vokietijos atstovai, po tris – iš Kanados ir JK.

Kaip nurodoma, „Brand Finance“ analizuoja apie 5 tūkst. pasaulyje pirmaujančių prekių ženklų ir jų vertę skaičiuoja pagal autorinę metodiką, apimančią prekių ženklo stiprumo indeksą, prekių ženklo intelektinės nuosavybės kainą bei esamas ir prognozuojamas pajamas.

Visas ataskaitos tekstas yra čia.

prekės ženklų dešimtukas
Vertingiausių prekės ženklų dešimtukas. Šaltinis: Brand Finance

Parengė Ričardas ČEKUTIS

Viršelyke 123rf nuotr.

 

Dalintis