Ashburn +16,0 °C Debesuota
Antradienis, 8 Spa 2024
Ashburn +16,0 °C Debesuota
Antradienis, 8 Spa 2024

Naujausios pieno pramonės tendencijos ir Top-20 gamintojų

2024/08/29


Nyderlandų kooperatyvinis bankas „Rabobank“ kasmet renka pasaulio pieno produktų gamintojų dvidešimtuką, akcentuodamas pagrindinių pasaulio pramonės lyderių finansinius rezultatus ir numatydamas būsimas sektoriaus plėtros tendencijas.

Augimas lėtėja

Šiais metais bendra pieno produktų 20-uko įmonių apyvarta, skaičiuojant JAV doleriais, išaugo vos 0,3 proc., nors praėjusiais metais šis rodikllis diekė 8,1 proc.

Mažesnės pieno kainos 2023 m., lyginant su 2022 m., buvo pagrindinė tokio augimo sulėtėjimo priežastis.

Vertinant eurais, bendra apyvarta, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 2,3 proc. dėl stiprėjančio euro JAV dolerio atžvilgiu. Ši tendencija ypač paveikė Europos kooperatyvus, o septynios įmonės visame pasaulyje pranešė apie mažesnes pajamas vietine valiuta. Nepaisant to, daugelis įmonių šiemet sugebėjo paskelbti apie didesnes pelno maržas, nei ankstesniais metais.

Rezultatai

Mažiau nei pusė vertinamų įmonių (aštuonios) išlaikė tokią pačią poziciją kaip ir pernai. Pirmoje vietoje išlieka prancūzų „Lactal“ (pirmauja jau trečius metus iš eilės). „Nestlé“ atsidūrė antroje sąrašo vietoje, apsikeitusi vietomis su „Dairy Farmers of America“ – taip nutiko dėl žemesnių pieno kainų.

Dėl palankių užsienio valiutų pokyčių ir 6 proc. pajamų augimo Meksikos pesais meksikiečių „Grupo Lala“ pirmą kartą užsitikrino poziciją Top-20. Meksikos peso sustiprėjimas JAV dolerio atžvilgiu 11,8 proc. suvaidino svarbų vaidmenį „Grupo Lala“ pakilimui, išstūmus Airijos “Glanbiją” iš šio sąrašo.

Visa „Rabobank” ataskaita yra čia.

Tendencijos

Kaip informuoja pieno gamintojai, pieno pramonė ir toliau patiria ribotą susijungimų ir įsigijimų (M&A) poveikį, o „Danone“ verslo Rusijoje pardavimas ir „Horizon Organic“ bei „Wallaby“ prekių ženklų atsisakymas yra tiesiog išskirtinės išimtys. Šie strateginiai žingsniai atspindi platesnę pramonės tendenciją, kai įmonės persiorientuoja į savo pagrindinę veiklą.

Ataskaitoje akcentuojamas galimas pieno pramonės dinamikos pokytis – numatomi mažiausiai du svarbūs sandoriai, galintys pakeisti Top-20 reitingą: „Unilever“ planuojamas ledų verslo pardavimas ir „Fonterra“ sprendimas atsisakyti vartotojų verslo rodo strateginį posūkį pagrindinės veiklos link, o tvarumo sumetimai atlieka vis svarbesnį vaidmenį.

Tuo metu JAV įmonės daugiausia dėmesio skiria vidiniam augimui, bet ne įsigijimams, o 2023–2026 m. naujų gamyklų statybai ir plėtrai planuojama daugiau nei 7 mlrd. dolerių. Tikimasi, kad po trejus metus trukusios stagnacijos pieno gamyba vėl augs 2025 m. Ši tendencija skiriasi nuo kitų regionų, kuriuose gamyklos uždaromos dažniau dėl riboto pieno gamybos augimo. Didelės JAV pieno įmonių ir užsienio firmų, dirbančių ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, investicijos gali paskatinti pajamų augimą ir pokyčius Top 20 reitinge.

pieno perdirbimo įmonių top 20
Šaltinis: Rabobank

Parengė Ričardas Čekutis

123rf nuotr.

Dalintis