Augimas lėtėja
Šiais metais bendra pieno produktų 20-uko įmonių apyvarta, skaičiuojant JAV doleriais, išaugo vos 0,3 proc., nors praėjusiais metais šis rodikllis diekė 8,1 proc.
Mažesnės pieno kainos 2023 m., lyginant su 2022 m., buvo pagrindinė tokio augimo sulėtėjimo priežastis.
Vertinant eurais, bendra apyvarta, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 2,3 proc. dėl stiprėjančio euro JAV dolerio atžvilgiu. Ši tendencija ypač paveikė Europos kooperatyvus, o septynios įmonės visame pasaulyje pranešė apie mažesnes pajamas vietine valiuta. Nepaisant to, daugelis įmonių šiemet sugebėjo paskelbti apie didesnes pelno maržas, nei ankstesniais metais.
Rezultatai
Mažiau nei pusė vertinamų įmonių (aštuonios) išlaikė tokią pačią poziciją kaip ir pernai. Pirmoje vietoje išlieka prancūzų „Lactal“ (pirmauja jau trečius metus iš eilės). „Nestlé“ atsidūrė antroje sąrašo vietoje, apsikeitusi vietomis su „Dairy Farmers of America“ – taip nutiko dėl žemesnių pieno kainų.
Dėl palankių užsienio valiutų pokyčių ir 6 proc. pajamų augimo Meksikos pesais meksikiečių „Grupo Lala“ pirmą kartą užsitikrino poziciją Top-20. Meksikos peso sustiprėjimas JAV dolerio atžvilgiu 11,8 proc. suvaidino svarbų vaidmenį „Grupo Lala“ pakilimui, išstūmus Airijos “Glanbiją” iš šio sąrašo.
Visa „Rabobank” ataskaita yra čia.
Tendencijos
Kaip informuoja pieno gamintojai, pieno pramonė ir toliau patiria ribotą susijungimų ir įsigijimų (M&A) poveikį, o „Danone“ verslo Rusijoje pardavimas ir „Horizon Organic“ bei „Wallaby“ prekių ženklų atsisakymas yra tiesiog išskirtinės išimtys. Šie strateginiai žingsniai atspindi platesnę pramonės tendenciją, kai įmonės persiorientuoja į savo pagrindinę veiklą.
Ataskaitoje akcentuojamas galimas pieno pramonės dinamikos pokytis – numatomi mažiausiai du svarbūs sandoriai, galintys pakeisti Top-20 reitingą: „Unilever“ planuojamas ledų verslo pardavimas ir „Fonterra“ sprendimas atsisakyti vartotojų verslo rodo strateginį posūkį pagrindinės veiklos link, o tvarumo sumetimai atlieka vis svarbesnį vaidmenį.
Tuo metu JAV įmonės daugiausia dėmesio skiria vidiniam augimui, bet ne įsigijimams, o 2023–2026 m. naujų gamyklų statybai ir plėtrai planuojama daugiau nei 7 mlrd. dolerių. Tikimasi, kad po trejus metus trukusios stagnacijos pieno gamyba vėl augs 2025 m. Ši tendencija skiriasi nuo kitų regionų, kuriuose gamyklos uždaromos dažniau dėl riboto pieno gamybos augimo. Didelės JAV pieno įmonių ir užsienio firmų, dirbančių ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, investicijos gali paskatinti pajamų augimą ir pokyčius Top 20 reitinge.
Parengė Ričardas Čekutis
123rf nuotr.
UAB „Ūkininko patarėjas“
Įmonės kodas 133122411
PVM mokėtojo kodas LT331224113
Ats. sąsk. nr. LT154010042500061234,
LUMINOR bankas
Gedimino g. 27, LT-44319 Kaunas
Tel. (8-37) 225 300
El. paštas: referente@ukininkopatarejas.lt
Duomenys apie UAB „Ūkininko patarėjas“ kaupiami ir saugomi LR Juridinių asmenų registre
© 2022 - UAB „Ūkininko patarėjas” | Visos teisės saugomos