Ashburn +20,0 °C Dangus giedras
Šeštadienis, 12 Spa 2024
Ashburn +20,0 °C Dangus giedras
Šeštadienis, 12 Spa 2024

Olandų startuolis dirbtiniu intelektu moko droną skraidyti savarankiškai

2023/06/10


Netyla kalbos apie dronų revoliucija ir tai išties turi pagrindo. Vienas startuolis Eindhovene, Olandijoje, naudodamas dirbtinį intelektą, moko orlaivius skraidyti savarankiškai. Parengtas orlaivis skrenda pats, tad žmogui nereikia turėti jokios skraidymo patirties, pakanka spustelėti kelis žiniatinklio programos taškus ir aparatas atlieka jam skirtas užduotis. Taip startuolio įkūrėjas Sieuwe‘as Elferinkas pasakojo olandų žurnalui „De Ingenieur“. Jis prognozuoja kad dronai idealiai tinka žemės ūkio paskirties žemei kartografuoti, bet ir, pavyzdžiui, vėjo malūnams, pastatams ar pylimams apžiūrėti.

Tai, kas prasidėjo, kaip studentų projektas, vėliau išaugo į tikrą įmonę. S. Elferinkas pasakojo „De Ingenieur“, kad sykį kažkoks žmogus sumanė iš jų studentų grupelės nusipirkti drovą: „Aš buvau priblokštas. Negi tas pirkėjas nematė, kad tas daiktas buvo suklijuotas lipnia juosta? Bet tada kilo mintis pasiaiškinti, ar galime savo projektą paversti įmone.“ Tai ir buvo MultiRotorResearch (MRR) pradžia.

Savarankiškai mąstantis dronas

Dabar startuolis kuria droną, kuris dirbtinio intelekto dėka gali pats rasti kelią. MRR patį įrenginį perka, bet svarbu tai, kaip jį patobulina. Jame įdiegiama išmanioji programinė įranga, kuri žino, kur dronas turi nukeliauti, ir gali apskaičiuoti geriausią būdą ten patekti. Tai – dronas su smegenimis.

Išėjęs į kiemą nešiojamajame kompiuteryje Elferinkas pažymėjo tris GPS koordinates, įskaitant norimą aukštį ir dronas pakilo skristi į pirmąjį tašką. „Jis pats pasirenka maršrutą“, – paaiškino startuolio įkūrėjas. – Čia, atvirame lauke, nėra taip sudėtinga, bet jei kelyje yra kliūčių, dronas turi sugebėti jų išvengti – bent jau artimiausiu metu tai gebės, nes kol kas jam tai daryti gana sunku.“

Kontrolė internetu

Pasiekęs pirmą tašką, dronas kurį laiką kabojo. „Dabar jis nufotografuoja“, – sakė Elferinkas. Palyginti paprasta užduotis, tačiau prie įrenginio pritvirtinus kitus instrumentus, dronas gali atlikti ir daug sudėtingesnius darbus.

Kitas valdymo pultas kabo ant Elferink kaklo, tačiau tai tik tam, kad būtų lengviau įsikišti, jei programinė įranga sugestų. „Teisiškai reikalaujama turėti galimybę įsikišti nuotoliniu būdu, jei kas nors negerai. Netrukus tai bus įmanoma per mūsų internetinę platformą. Tuomet tereikės įrenginio su interneto naršykle dronui valdyti.“

Dronas randa kelią įvairiuose taškuose.

Dronas – kaip paslauga

Dronas nurodytus tris taškus apskrieja savarankiškai. Kad įrodytų, jog neliečia vairasvirtės, Elferinkas kuriam lakui pakelia rankas aukštyn. Dėl to MRR yra unikalus ir perspektyvus. „Drono pilotų yra nedaug, o bepiločių orlaivių paslaugų paklausa ateityje smarkiai augs, – dėl drono ateities įsitikinęs įmonės kūrėjas. – Bet kas galės išsinuomoti droną dienai ar savaitei, priklausomai nuo darbo dydžio. Kadangi orlaivis skrenda visiškai savarankiškai, nuomininkui nereikės jokios skraidymo patirties. Pakanka spustelėti kelis žiniatinklio programos taškus.“

Dronai idealiai tinka žemės ūkio paskirties žemei kartografuoti, bet ir, pavyzdžiui, vėjo malūnams, pastatams ar pylimams apžiūrėti.

 

Parengta pagal žurnalą „De Ingenieur“

„De Ingenieur“ nuotraukos

Dalintis