Columbus +14,4 °C Dangus giedras
Sekmadienis, 6 Spa 2024
Columbus +14,4 °C Dangus giedras
Sekmadienis, 6 Spa 2024

Padangų rebusai: kokios efektyviausios

2022/11/05


Spalis šiemet buvo šiltas, tačiau net ir užsitęsus tokiems orams, iki lapkričio 10 dienos vasarines padangas į žiemines  vis tiek teks pasikeisti. Specialistai ragina nedelsti,  nelaukti paskutinės minutės, nes žieminės padangos gali praversti ne tik žiemą, bet ir žvarbų rudenį.

Šiemet kainuos brangiau

„Daugelis jau pasimokė, kad uždelsus gali tekti laukti eilėje, todėl iš anksto registruojasi keisti padangas. Kiti stengiasi tai padaryti kartu su  automobilio profilaktine patikra“, – sako Lietuvos autoservisų asociacijos direktorius Gediminas Kriaučiūnas.

Šiemet keičiant padangas gali tekti labiau atverti piniginę. Kainodarą, anot jo, privertė peržiūrėti išaugusios energijos kainos.

„Kainos servisuose yra nevienodos, tačiau, vidutiniškai ši paslauga pabrango apie 20–25 proc.“, – pažymi pašnekovas.

Padeda  ir rudenį

VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto doc. dr. Vidas Žuraulis akcentuoja, kad vasarinės padangos efektyvumas reikšmingai sumažėja jau esant 5–7 laipsnių šilumai. Dėl silpnai teigiamos temperatūros ir nuo medžių krintančių lapų apie padangų keitimą į žiemines vertėtų susimąstyti anksčiau, nei to reikalauja kelių eismo taisyklės.

Žieminės padangos mišinys yra atsparesnis žemesnėms temperatūroms, be to, tokios padangos raštas yra  grubesnis. Minimali žieminių padangų protektoriaus riba siekia 3 mm. Gilesnis protektoriaus raštas leidžia geriau sukibti su kelio danga, ant kurios yra kritulių. Tokia padanga taip pat padeda geriau išstumti iš po kontakto zonos  purvą, vandenį, sniegą. Grubesnis žieminių padangų protektorius pagrelbėtų ir vėlyvojo rudens laikotarpiu, kai daug prikritusių šlapių lapų“, – sako V. Žuraulis.

Žalos neatlygintų

Draudimo bendrovės BTA Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius  primena, kad vasarinės padangos į žiemines turi būti pakeistos iki lapkričio 10 dienos. To nepadarius, vairuotojai rizikuoja ne tik savo ir aplinkinių sveikata, gali būti nutrauktas ir automobilio techninės apžiūros galiojimas.

„Draudimo taisyklėse nurodoma, kokiais atvejais eismo įvykio dalyvis negali pretenduoti į žalos atlyginimą. Vienas tokių, – jei automobilis neatitinka techninių reikalavimų. Būtent padangų netinkamumas eismui yra įvardijamas kaip techninių reikalavimų neatitiktis. Įvykus avarijai yra atliekama ekspertizė, kurios metu paaiškėja, ar eismo įvykis ir netinkama transporto priemonės techninė būklė buvo priežastys, lėmusios eismo įvykį“, – pažymi ekspertas.

Pasitaiko ir tokių vairuotojų, kurie jaučiasi ramūs vien dėl to, kad padangos yra žieminės. Tačiau reikalaujamas 3 mm gylio žieminių padangų projektoriaus gylis, anot A. Gasparavičiaus, yra minimalus, todėl net ir iki tokios žymos nesudilusios ir senos padangos su laiku tampa kietesnės ir gerokai prasčiau sukimbančios nei naujos.

Kur kokios tinkamiausios?

V. Žuraulis atkreipia dėmesį, kad žieminės padangos dažniausiai būna vidutinio minkštumo, europinės arba skirtos šiaurietiškoms oro sąlygoms. Nors padangų pasirinkimas gana didelis, tačiau, anot jo, nėra padangų, idealiai tinkamų visiems orams.

„Šiaurietiškoms oro sąlygoms pritaikytos padangos yra minkštesnės ir jos tinkamos mūsų geografinei zonai. Tokių padangų sukibimas su snieguota kelio danga, ledu,  esant šlapdribai, yra geresnis. Tačiau važiuojant gera bei sausesne kelio danga jų savybės yra prastesnės“, – pažymi V. Žuraulis.

Universaliąsias vertina skeptiškai

Specialistas itin skeptiškai vertina universaliąsias padangas. Esą, tokias padangas galėtų naudoti tik periodiškai automobilį naudojantys vairuotojai – tokie, kurie uoliai planuoja keliones, stebi orų sąlygas ir keliauja nedidelius atstumus.

„Tai, kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. Universalias padangas galima naudoti tada, kai žmogus leidžia sau kelionę planuoti atsargiai ir yra užtikrintas, kad sąlygos nepablogės. Tokiu atveju šios padangos gali būti naudojamos, tačiau vengiant žiemą išsukti iš pagrindinių kelių. Jei automobilis naudojamas kasdien, universali padanga tikrai netinka“, – įspėja ekspertas.

Dygliuotų mažėja

V. Žuraulis išskiria dygliuotas padangas. Jas dažniausiai renkasi ne miestuose gyvenantys vairuotojai, tačiau šaltuoju sezonu ir mieste galima išvysti automobilių, su ant lango priklijuotu skiriamuoju ženkliuku, įspėjančiu apie vairuotojo naudojamas dygliuotas padangas.

„Dygliuotos padangos skirtos ekstremalioms žiemos sąlygoms, kurių pastaruoju metu būna gerokai mažiau. Mūsų žiemomis pakanka kokybiškų vidutinio arba minkšto mišinio žieminių padangų. Dygliuota padanga miestų gatvėse ir nuvalytuose keliuose nesuteiks nei važiavimo komforto, nei saugumo, nes su kelio danga papildomai kontaktuoja  ir metaliniai dygliai, kurie mažina sukibimą“, – pataria V. Žuraulis.

Svarbi priežiūra

A. Gasparavičius vairuotojus ragina ne tik įvertinti, kokias padangas naudoja arba ruošiasi naudoti, bet ir tinkamai jomis rūpintis. Esant dideliems temperatūrų skirtumams, anot jo, gali sumažėti padangų slėgis, todėl jį būtina tikrinti dažniau.

Ypač senesnių automobilių savininkams ir tiems, kurie turi atskirus ratų komplektus su žieminėmis padangomis, jis pataria prieš montuojant ratus, patikrinti padangų sandarumą ir slėgį bei laikytis transporto priemonės gamintojų nurodymų.

 

KL, BTA informacija

2022.11.05 Susijusios temos - skaitykite: žieminės padangos, dygliuotos padangos, BTA

Dalintis
Verslas