Ashburn +27,7 °C Dangus giedras
Antradienis, 16 Lie 2024
Ashburn +27,7 °C Dangus giedras
Antradienis, 16 Lie 2024

BNS

 

Prekybos įmonės atstovas: armatūra iš Alžyro atpigino metalą Lietuvoje

2024/06/26


Šiemet į Klaipėdos uostą pradėta gabenti Alžyre pagaminta armatūra metalo kainą Lietuvoje pirmąjį metų ketvirtį atpigino iki 10 proc., sako metalo prekybos įmonės „Steel Core“ komercijos direktorius Donatas Gelažauskas.

„Bendraujame su klientais, tai jautėsi pirmus tris mėnesius, kai buvo pirmi trys laivai – grubiai galime sakyti, kad atpigino (metalą – BNS) iki 10 proc., palyginti su tuo, jeigu nebūtų šito gamintojo („Algerian Qatari Steel“ – BNS) ir mūsų šito tiekimo“, – BNS teigė D. Gelažauskas.

„Palyginti su europiniu gamintoju, tai yra vos ne 10 proc. skirtumas, ką mūsų rinka permokėtų – ne tik statybininkai, bet ir galutinis vartotojas, valstybiniai projektai“, – teigė su Alžyro armatūros liejykla „Algerian Qatari Steel“ bendradarbiaujančios prekybos įmonės atstovas.

Jo teigimu, iš Alžyro gabenamas metalas, palyginti su kitų valstybių produkcija, rinkoje yra pigesnis 5–10 proc.

„Steel Core“ skaičiavimais, pirmąjį šių metų pusmetį apie 50 proc. į Lietuvą įvežtos armatūros yra iš Alžyro, likusi dalis gabenama iš Egipto, Turkijos, Lenkijos, Uzbekistano, Vokietijos.

„Labai kvestionuotina, kokia yra iš Turkijos atplaukiančios armatūros kilmė, nes ten žaliava gali būti ir iš Rusijos“, – teigė D. Gelažauskas.

„Algerian Qatari Steel“ armatūros liejykla įkurta 2013 metais, ją valdo Kataro, Alžyro bei Indijos investicijų fondai. Pagrindiniai jos produkcijos pirkėjai yra Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Europos šalys.

Sugrąžino konkurencingumą metalo rinkoje

Šią savaitę į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) atplauksiantis laivas iš Alžyro turėtų atgabenti beveik 17 tūkst. tonų armatūros. Įmonė skelbia, kad tai bus didžiausias toks krovinys Klaipėdoje nuo nepriklausomybės atkūrimo.

Pasak D. Gelažausko, pirmieji trys „Algerian Qatari Steel“ kroviniai Klaipėdą pasiekė šių metų sausį, vasarį ir kovą, planuojama, kad šiemet uostamiestį jie toliau pasieks kas mėnesį, be to, tikimasi, kad jie plauks ir kitais metais.

„Visam segmentui labai svarbus tęstinumas. (...) Jie (alžyriečiai – BNS) puikiai suprato, kad norint dalyvauti rinkoje reikia ne spot'o (trumpalaikių sandorių – BNS), o būti pastoviai, ir mes stengiamės jų neapvilti“, – teigė D. Gelažauskas.

Anot jo, į Klaipėdos uostą, priklausomai nuo rinkos poreikių, iš Alžyro vežami 10–16 tūkst. tonų armatūros kroviniai, o kelionė trunka mažiau nei dvi savaites.

Pasak D. Gelažausko, produkcija iš Alžyro leido Lietuvos metalo perdirbėjams ir tiekėjams susigrąžinti konkurencingumą, grįžti į Skandinavijos rinką.

„Manau, kad mūsų rinka pradės tiekti armatūrą tiek į tą pačią Lenkiją, tiek į visas Baltijos šalis, tiek susigrąžins pozicijas Skandinavijoje su šitomis naujomis galimybėmis“, – teigė „Steel Core“ atstovas.

Tikisi, kad Klaipėda taps metalo importo centru

D. Gelažausko teigimu, į Lietuvą tiekiama alžyriečių armatūra prekiauja didžiausi tokie didmenininkai Lietuvoje – „B Group“, „Lytagra“, „SteelTrade“, dalis produkcijos bus tiekiama į Latviją, Estiją, Švediją, Suomiją, Norvegiją, Daniją.

„Klaipėda pagal iškrovimo galimybes, greitį kai kuriais atvejais yra netgi geresnė už vokiečius. Tada yra labai gerai pristatyti krovinius į Klaipėdą, o po to jau autotransportu daryti distribuciją į kitas šalis“, – teigė D. Gelažauskas.

„Gaunasi, kad Klaipėda tampa tokiu metalu hub'u, centru, iš kurio jis išsiskirsto paskui po visą Šiaurės Europą“, – kalbėjo metalo prekybos įmonės atstovas.

Pasak KKT terminalo generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, ro-ro ir generalinių krovinių terminale armatūros krova nėra naujiena, tačiau kiekvieną kartą sulaukus šio krovinio būtinas išskirtinis komandos sutelktumas, nes laivu atplukdoma penkiolikos ar daugiau rūšių armatūra.

„Papildomi kroviniai didina Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą, o KKT tampa strateginiu centru šio krovinio paskirstymui Baltijos šalims“, – teigė V. Šileika.

Naujų tiekėjų paieškas paskatino geopolitika

Pasak D. Gelažausko, „Steel Core“ derybos su alžyriečiais prasidėjo pernai rugpjūtį. Jo teigimu, naujo tiekėjo paieškas paskatino dėl karo Ukrainoje pasikeitusios tiekimo grandinės, kai į Lietuvą iki tol tiektą rusišką ir baltarusišką produkciją pakeitė brangesnė europietiška.

„Mes tiesiog sužinojome, kad yra tokia naujai pastatyta gamykla, šiuo metu turbūt moderniausia pasaulyje“, – kalbėjo D. Gelažauskas.

„Mums, lietuviams, atrodo, Alžyras yra kažkur tolimas ir neaiškus, bet kai pasigilinau, mane nustebino, kad ši šalis turi dujų vamzdį tiesiai į Italiją (...), kitas vamzdis eina po Viduržemio jūra į Ispaniją. Europos Sąjunga su Alžyru jau senų seniausiai dirba“, – pridūrė jis.

„Steel Core“ vadovas tikino, kad Alžyre pagaminta armatūra kokybe nenusileidžia kitų šalių produkcijai.

„Buvo labai daug išankstinių nusistatymų, stereotipų, kad iš Afrikos negali būti kokybiškas produktas – nesvarbu, tai metalas ar kažkas kita. Tuos pačius kriterijus atitinka bet kuris europinis gamintojas, taip pat ir šita gamykla“, – sakė D. Gelažauskas.

Lietuvoje kasmet sunaudojama apie 200 tūkst. tonų armatūros, didžiausi jos naudotojai yra statybos įmonės ir kelininkai.

 

Autorius Giedrius Gaidamavičius / BNS

Asociatyvi 123rf nuotr.

Dalintis