Columbus -6,5 °C Debesuota
Ketvirtadienis, 20 Vas 2025
Columbus -6,5 °C Debesuota
Ketvirtadienis, 20 Vas 2025

Reklamą žmonės savo noru stebi ne kartą ir net po 30 minučių: atskleidė, kaip pavyksta tai pasiekti

2025/02/17


Vartotojų įpročiai keičiasi sparčiau nei bet kada anksčiau, todėl rinkodaros specialistai nuolat ieško naujų būdų, kaip pasiekti ir įtraukti tikslines auditorijas. Žaidybiniai elementai (geimifikacija) tampa ypač efektyvia priemone norint užmegzti prasmingą ryšį su potencialiais klientais, pastebi „Iki“ marketingo vadovas Andrejs Dudko. Šis įrankis ne tik patraukia vartotojų dėmesį, bet ir skatina jų ilgalaikį įsitraukimą, kuris yra gyvybiškai svarbus bet kokio prekės ženklo sėkmei.

Dabar atėję laikai, kai beveik kiekvienas iš mūsų yra prilipęs prie savo išmaniojo telefono visur, kad ir ką veiktų. Į juos pasineriama ir ieškant poilsio – žmonės mobiliuose žaidimuose randa atitrūkimą nuo rūpesčių, todėl žaidimai yra tapę dominuojančia kategorija programėlių parduotuvėse ir populiarūs įvairiose amžiaus grupėse.  

„Žaidžiame kad ir kelias ar keliolika minučių kiekvieną laisvą akimirką – pvz., kai stovime eilėje ar pakeliui į darbą. Sparčiai populiarėjantys žaidimai telefone tapo ne tik vienu pagrindinių pramogų kanalų, bet ir komunikacijos bei reklamos erdve, kurios negalima ignoruoti. Žaidybiniai elementai jau sėkmingai naudojami skelbiant akcinius pasiūlymus ar baneriniuose sprendimuose. Dabar žaidimus galima rasti ne tik atskirose programėlėse, kurias reikia siųstis – jie puikiai integruojasi ir į jau aktyviai naudojamas bei vartotojų pamėgtas programėles kaip patrauklus ir įtraukiantis funkcionalumas. Žaidimų galima rasti ir „Netflix“, žaisti galime net pilantis degalus – pasiūlius klientams reikiamas pridėtines vertes, prizus ar nuolaidas, per vieną dieną klientas programėlėje gali praleisti net kelias valandas“, – sako A. Dudko.

Paprastam vartotojui tai – didesnis nemokamų žaidimų pasirinkimas ir būdas atsipalaiduoti, netgi laimėti prizų. Prekių ženklams – patraukli ir saugi erdvė parodyti klientams savo produktus, o rinkodaros specialistams – neriboto potencialo reklamos aplinka, sako „Iki“ marketingo vadovas.

Stiprina ryšį su auditorija ir daro realią įtaką pardavimams

Ieškant optimaliausių būdų, kaip patraukliai pristatyti savo prekės ženklą, stiprinti reklamos poveikį ir investicijų grąžą, privalu kalbėti skaičių ir faktų kalba, įsitikinęs A. Dudko. O skaičiai kalba patys už save – „Iki“ programėlėje įgyvendinta jau ne viena įvairių verslų integracija į dėmesį prikaustančius žaidimus, kuri demonstruoja įspūdingus rodiklius.

„Net ir pačios įdomiausios reklamos auditorijos dėmesį išlaiko tik keliasdešimt sekundžių. Tačiau pasitelkus žaidimą, šį laiką galima ištęsti dešimtis kartų. Pavyzdžiui, didelio pasisekimo sulaukusiame burbuliukų žaidime „Iki“ programėlėje vienas žaidėjas vidutiniškai praleido 33 minutes. Ir dabar vykstantis „IKI šefai“ vaisių mūšis demonstruoja panašius rezultatus. Tai reiškia, kad vartotojai savanoriškai skiria daugiau nei pusvalandį nepertraukiamo dėmesio prekės ženklui – tokio rezultato beveik neįmanoma pasiekti tradiciniais reklamos kanalais“, – sako A. Dudko.

Dar vieną geimifikacijos privalumą atskleidžia ir kita statistika. Minėtame burbuliukų žaidime daugiau nei 86 tūkst. unikalių žaidėjų sužaidė virš 800 tūkst. žaidimo sesijų.

„Kitaip sakant, auditorija pati noriai grįžta žaisti bei aktyviai sąveikauti su prekės ženklu dar ir dar kartą. Tai geriausias įrodymas, kad visas procesas tampa malonia patirtimi, kuri prekės ženklą vartotojui ilgainiui susieja su pozityviomis emocijomis. Tai ypač aktualu norint ne tik perduoti savo reklamos žinutę, bet apskritai stiprinti ryšį su auditorija“, – sako „Iki“ marketingo vadovas.

Žaidybinių elementų sėkmė matuojama ne tik įsitraukimo rodikliais. Konkretus pavyzdys – vienos žaidimo kampanijos metu fiksuoti maždaug dešimtadaliu išaugę prekės ženklo produkcijos pardavimai. Tai, pasak A. Dudko, aiškiai parodo, kad geimifikacija gali tiesiogiai paveikti vartotojų elgseną ir verslo rezultatus.

Kodėl žaidybiniai elementai veikia?

Šiemet „Iki“ atvėrė inovatyvias daugiakanales reklamos galimybes „Screen club“ platformoje. A. Dudko teigimu, verslui pasiūlyti ne tik tradicines priemones pasiekti auditoriją įkvėpė paties „Iki“ tinklo novatoriškas požiūris į klientų patirtį.

„Tai, ką siūlome klientams, esame patys išbandę ir įsitikinę atnešama nauda. Kai atnaujinome savo lojalumo programą ir pirkėjams pasiūlėme taupyti ne tik naudojantis įprastomis nuolaidomis, bet ir žaidžiant, programėlės populiarumas greitai ėmė augti, jau skaičiuojama virš 1 mln. parsisiuntimų“, – pabrėžia „Iki“ marketingo vadovas.

Be to, atnaujintą ir žaidimo elementais papildytą programą įvertino ir klientai – Šveicarijos sertifikavimo agentūros ICERTIAS atlikta apklausa parodė, kad Lietuvos gyventojų nuomone, daugiausiai naudos apsiperkant atneša būtent „Iki“ lojalumo programa ir už tai jai skyrė prestižinį „Best Buy Award“ sertifikatą.

„Įsitikinę geimifikacijos privalumais, tą pasiūlėme išbandyti ir kitiems verslams. „Iki“ programėlė pasiekia daugiau nei milijoną vartotojų, suteikdama reklamos užsakovams prieigą prie didelės, aktyvios auditorijos. Detalūs duomenys apie unikalius žaidėjus, sesijų skaičių, žaidimo trukmę ir tiesioginę įtaką pardavimams leidžia tiksliai įvertinti investicijų grąžą ir optimizuoti kampanijas“, – sako A. Dudko.

Reklamos „įžaidybinimas“ leidžia prekės ženklą integruoti į vartotojo patirtį natūraliai ir neįkyriai. Vietoj tradicinės reklamos, kuri dažnai suvokiama kaip trikdis, prekės ženklas tampa malonių įspūdžių dalimi, kurią vartotojas sieja su teigiamomis emocijomis.

Žaidybinių elementų efektyvumą sustiprina ir jų lankstumas bei pritaikomumas įvairioms rinkodaros strategijoms. „Įsivaizduokite, kad esate draudimo bendrovė, reklamuojanti naminių gyvūnėlių draudimą. Mes galime pasiūlyti specialų lojalumo žaidimą, kurio pagrindinė mechanika – naminių gyvūnėlių gelbėjimas. Šimtai tūkstančių klientų, dalyvavusių tame žaidime, gauna naujienlaiškius su specialiu pasiūlymu, skirtu konkrečiai draudimo rūšiai – gyvūnų draudimui. Negana to, šis pasiūlymas yra rodomas daugiau nei 2,4 tūkst. ekranų visose „Iki“ parduotuvėse, primenant, kad galima pasinaudoti nuolaida draudžiant savo naminius gyvūnėlius. Kokios kitos medijos gali suteikti tokio lygio interakciją su potencialiais klientais ištisą dieną?“, – retoriškai klausia A. Dudko.

Be to, įsitraukimą didinti padeda ir žaidimo apdovanojimų sistema. Kai vartotojams pasiūloma laimėti prizų (net ir nedidelių – pavyzdžiui, sausainių), tai sukuria papildomą motyvaciją dalyvauti ir skatina realų produktų vartojimą. Vieno „Iki“ vykdyto žaidimo metu buvo išdalinta daugiau nei 3000 prizų, taip sukuriant tiesioginį ryšį tarp skaitmeninės patirties ir fizinių produktų.

Atvertos naujos reklamos galimybės tiek parduotuvėse, tiek už jų ribų

Sėkmingiausios kampanijos, pasak A. Dudko, derina žaidybinius elementus su kitomis rinkodaros priemonėmis. Pavyzdžiui, prekės ženklo integracija žaidime gali būti derinama su reklama „Iki“ parduotuvių tinklo ekranuose, kurių yra daugiau nei 2,4 tūkst. visoje Lietuvoje. Toks visapusiškas požiūris leidžia sukurti nuoseklią komunikaciją, kur kiekvienas kontakto taškas sustiprina bendrą prekės ženklo žinutę.

„LED ekranai, spausdinti reklaminiai plotai įvairiose parduotuvės vietose, reklamos ant parduotuvių apsaugos vartelių, garso formatas per vidinį „Iki“ radiją ir net integracija į žaidimus mobiliojoje programėlėje – „Screen club“ viską siūlo vienoje vietoje. Didelis platformos privalumas ir tai, kad ji gali padėti pasiekti praktiškai kiekvieną Lietuvos namų ūkį, kadangi joje galima pasinaudoti įvairiais reklamos formatais – parduotuvėje, internete, spausdintoje medžiagoje, programėlėje. O partnerių tinklas norimas žinutes gali padėti perduoti ir už parduotuvių, programėlės ribų – net ir miestų gatvėse“, – akcentuoja A. Dudko.

Daugiau apie „Screen club“ sužinoti ir pradėti išnaudoti platformos privalumus galite čia: screen.club.

 

„Fabula Rud Pedersen Group“ informacija

Dalintis