Columbus +0,7 °C Rūkas
Trečiadienis, 12 Vas 2025
Columbus +0,7 °C Rūkas
Trečiadienis, 12 Vas 2025

Vokswagen Group Africa nuotr.

Vokiečių elektriniai traktoriai užima Afrikos rinką

2025/02/12


Garsi Vokietijos automobilių kompanija „Volkswagen“ kuria ir žemės ūkio mašinas, tačiau daugiausia dėmesio skiria ne vietos ūkininkams. Pasaulis susidomėjęs kalba apie tai, kad kompanija sukūrė Afrikos rinkai skirtą elektra varomą traktorių.

„Volkswagen“ neseniai paskelbė sukūrusi elektrinį traktorių: MK1 yra dviem elektriniais varikliais varomas traktorius, kurio galia nuo 20 iki 40 AG (15–30 kW).

Jis sveria 2,5 tonos ir yra skirtas mažiems bei vidutiniams ūkiams. „Volkswagen Group Africa“ skelbia, jog MK1 yra sukurtas besivystančių šalių ūkininkams, pagal projektą „GenFarm“. Šis projektas - tai tam tikra ekosistema, teikianti elektroniniu būdu varomo mechanizuoto ūkininkavimo paslaugą Afrikos kaimo vietovėms, taip pat siūlanti ir mobilumo sprendimus.

Pasitelkė saulės energiją

Taip siekiama skatinti naudoti aplinkai nekenksmingą ir vietovei pritaikytą mechanizaciją, praneša Vokietijos automobilių kompanijos padalinys Afrikoje. Saulės energija čia yra prieinama daugelyje regionų, ji pigesnė nei dyzelinas.

Elektrinį traktorių lengviau prižiūrėti ir jis varomas elektra iš atsinaujinančių šaltinių, tad sumažės ne tik eksploatacijos sąnaudos, bet ir išmetamas CO₂ kiekis, kadangi elektros traktoriai įkraunami naudojant fotovoltinę sistemą.

Baterijos keitimo sąnaudos

Kaip rašo agrarheute.de, ypatinga MK1 savybė – naujoviška baterijų keitimo sistema. Ūkininkai, naudodami paprastą karutį, akumuliatorių galėtų pakeisti greičiau nei per tris minutes. Speciali svirtis užtikrina saugų akumuliatoriaus fiksavimą. Tvirtinama, kad keičiamų akumuliatorių sistema leidžia dirbti beveik nepertraukiamai.

„Volkswagen“ teigimu, Afrikoje pristatomas ne tik traktorius, bet ir reikalinga infrastruktūra: MK1 galės įsigyti kooperatyvai ir jis bus centrinėse tiekimo stotyse. Čia ūkininkai galės išsinuomoti traktorių ir vairuotoją bei naudotis akumuliatorių keitimo sistema.

Evoliucija

Pirmasis bandomasis projektas vykdomas Gašoroje, Ruandoje, maždaug 60 kilometrų nuo sostinės Kigalio, praneša bendrovė. „Volkswagen“ jau 2021 metais eksperimentavo su elektriniais traktoriais. Tuometinis generalinis direktorius Herbertas Diessas išbandė pertvarkytą senovinį traktorių su elektrine pavara.

Šis modelis ir buvo MK1 kūrimo pagrindas.

Nuolatinės elektros pakrovimo stotelės Ruandoje turi būti pastatytos iki 2025 m. „Volkswagen“ teigimu, ilgainiui „GenFarm“ projektinis modelis galėtų būti išplėstas ir į kitas šalis.

Per pastaruosius 30 metų Ruandos ekonomika labai išaugo. Žemės ūkio sektorius išliko labai svarbus gerinant Ruandos gyventojų pragyvenimo šaltinius ir palaikant šalies ekonomiką. Šiuo metu žemės ūkio sektorius sudaro 25 proc. šalies bendrojo vidaus produkto, todėl tokia technika čia turi būti paklausi.

Vyksta modernizacija

Kaip skelbia „Auto Motor und Sport“, pirmasis šio modelio prototipas (ratų bazė 1,92 metro, tarpvėžės plotis 1,38 metro, svoris 2,2 tonos) buvo pagamintas Vokietijoje, bet iš esmės sukurtas Ruandoje.

Sėkmingai užbaigus projektą ir atitinkamą tobulinimą, gamyba turėtų vykti tik vietoje. Vėliausiai iki to laiko dabartinė 32 kWh ličio jonų baterija bus pakeista ličio geležies fosfato kaupikliu (LFP). Jis yra pigesnis ir žymiai tvirtesnis, kaip internetinį portalą informavo pati gamintoja.

„Volkswagen Group Innovation Center Europe“ tiekia elektrinius traktorius ir parūpina šiam projektui visą reikalingą įrangą tiesiai iš savo gamyklos Volfsburge, Vokietijoje.

 

Parengė Ričardas Čekutis

Dalintis