LŽŪT pirmininkas, paskirtasis žemės ūkio ministras dr. Ignas HOFMANAS:
„Prieš man pradedant vadovauti LŽŪT, žemdirbių bendruomenėje vyravo savotiškas chaosas – ne kiek buvo tarpusavyje susipykę, bet kiek „išsitąsę“ į skirtingas puses, su išsiskyrusiais požiūriais. Buvo kelios organizacijos, ketinusios išstoti iš LŽŪT. Tikrai buvo nelengvas metas, labai jautėsi kai kurių interesų kova. Dėl to atsirado takoskyra tarp organizacijų. Tad prieš man užimant šias pareigas, buvo nemažai negatyvo, galimo nesantaikos kurstymo.
Stebėdamas iš šiandienos pozicijos, džiaugiuosi dideliu pasiekimu ir laimėjimu, kad vis tik pavyko nuraminti aistras, daugmaž visus suvienyti ir sutelkti. Gal ir problemos labiau telkė visus nusivylusius valdžios veiksmais. Vėliau vyko sėkmingos protesto akcijos. Manau, kad ir LŽŪT vaidmuo buvo nemažas, nes ji buvo atsakinga už tai. Ir man teko prisiimti atsakomybę, bet pavyko sutelkti, suvienyti bendram tikslui.
Tuo metu, pradėjęs vadovauti LŽŪT, aš nekomentavau to, kas buvo iki manęs – buvau nei prieš, nei už, tik galvojau mintyse: „Na, duokite man nors pusmetį pabūti LŽŪT pirmininku ir pamatysime, ar pavyks, ar gali kas nors pavykti.“ Nes buvo nuogąstavimų, ar geras sprendimas mane skirti LŽŪT pirmininku, ar sugebėsiu ką nors nuveikti, o gal bus dar blogiau? Aišku, man buvo labai sunku priimti sprendimą eiti į šias pareigas. Ir dabar smagu, kad pavyko. Kaip ir važiavimas traktoriais į Vilnių, kuris vyko praėjus beveik metams nuo mano vadovavimo LŽŪT pradžios. Prieš tai man pavyko nuraminti kai kurių tarybos narių aistras, prablaškyti blogą atmosferą, o po to prasidėjo darbas. Problemos sutelkė žemdirbius. Nesakau, kad tai buvo vien mano pastangos. Aplinkybės buvo tokios, kad jau patys žemdirbiai turėjo vienytis ir tai darė savo iniciatyva.
Dabar aš stabdysiu savo narystę LŽŪT. Manau, kad naujas LŽŪT pirmininkas bus renkamas atviru balsavimu. Manau, pavyks surasti vadovą iš esamų LŽŪT narių organizacijų, kaip buvo mano atveju. O gal iškart neišrinks, tada laikinuoju vadovu galėtų tapti vienas iš LŽŪT valdybos narių.
Naujajam pirmininkui palinkėčiau pirmiausia kantrybės, stiprybės tęsti kai kuriuos pradėtus darbus, išlaikyti, sakyčiau, tikrai neblogą užduotą toną. Darbas nėra lengvas, kartais išsiskiria LŽŪT narių interesai, būna visko, todėl linkėčiau tiesiog laikytis tos objektyvios linijos ir, be abejo, telkti visus tolesniems darbams.“
LŽŪT narės Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos (LŽŪBA) generalinis direktorius Jonas SVIDERSKIS:
„LŽŪT darbas yra kolektyvinis darbas ir kolektyvinis rezultatas. Kai visi esame aktyvūs, aktyvi yra ir taryba. Būsime pasyvūs, nekelsime aktualių problemų, tai ir LŽŪT bus tokia pat – miegančioji gražuolė. Vienas pirmininkas taryboje nieko nepadarys, jeigu jos nariai tų problemų neiškels, nes jis visko negali žinoti ir nežinos. LŽŪT yra marga savo problemų spektru, nes joje ir grūdininkų, ir sodininkų, ir pienininkų, ir mėsinės gyvulininkystės bei kitų žemės ūkio sektorių atstovai, taip pat Lietuvos ūkininkų sąjunga, LŽŪBA ir kitos žemdirbių organizacijos.
Naujajam LŽŪT pirmininkui linkėčiau tęsti pradėtus darbus, kelti problemas į viešumą, jeigu reikia. Manau, kad būsimas pirmininkas bus toks pat aktyvus, įsiklausys į kitų problemas, siūlymus. O jeigu LŽŪT nenori ar negali išspręsti problemų, ignoruoja vienus ar kitus klausimus, kiekviena asociacija gali atskirai kreiptis į valdžios institucijas, Seimą ar šalies prezidentą ir kelti jiems tas problemas. Būnant taryboje nėra apribojimų ar kažkokių draudimų varžyti asociacijų savarankiškumą. Aišku, kai LŽŪT priimamas bendras sprendimas, yra geriau ir tvirčiau.
Kol kas dar neaišku, kas taps naujuoju LŽŪT pirmininku. Jis bus išrinktas bendru sutarimu arba balsuojant atviru balsavimu daugiau kaip puse balsų už kandidatą. Mūsų organizacijose yra daug gabių žmonių, tačiau ne visi galėtų vadovauti Tarybai. Pirmiausia reikia turėti organizacinio darbo patirties. Labai svarbu mokėti laisvai kalbėti angliškai, juk teks su ministru važinėti į Briuselį. Taip pat didelis būsimo LŽŪT pirmininko privalumas būtų ES reglamentų, agropolitikos subtilybių išmanymas. Lyderis turėtų gerai žinoti šalies agroekonomiką apskritai, ne tik savo sektorines problemas.
Tarybos ir jo pirmininko laukia galybė darbų ir spręstinų problemų, kurias sukėlė ministro Kęstučio Navicko vadovavimas šalies žemės ūkiui. ŽŪM Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamentas turi pabusti iš letargo miego, ne tik imti atlygimus ir turėti šiltas patalpas, bet ir būti atsakingi už gyvulininkystę. Ūkininkai dirba be poilsio ir dar sulaukia armijos kontrolierių, kurie neišmano ūkių veiklos specifikos ir rašo aktus, skiria baudas. Ypač dažnai jie tikrina juridinius asmenis. Jų kontroliuojamų ūkio subjektų skaičius yra sumažėjęs, nes iki 10 ha turintys ūkiai nebetikrinami. O kontrolierių kiekis išlieka toks pat, tad jie ir važiuoja pas tuos, kuriuos dar galima tikrinti, o šių irgi yra sumažėję. Susidaro paradoksali situacija – tikrinamųjų skaičius mažesnis, o kontrolierių nemažėja. Be to, tie kontrolieriai yra vadovėliniai, nors jie turėtų būti atestuojami, kitaip sakant, turėtų laikyti kvalifikacinius egzaminus, o ne būti baigę tik mokyklą. Jie turi matyti ir suprasti plačiau, o ne būti tokio išsilavinimo, kad neskiria rugių nuo kviečių. Kitas neatidėliotinas dalykas – sieksime, kad į Nacionalinėje mokėjimo agentūroje sudarytas apeliacines komisijas būtų grąžinti žemdirbių atstovai, kurie buvo pašalinti iš komisijų K. Navicko vadovavimo ŽŪM metu.“
Visa informacija, esanti portale, yra UAB „Ūkininko patarėjas“ nuosavybė. Griežtai draudžiama ją kopijuoti, keisti, perpublikuoti ar kitaip naudotis komerciniais tikslais be Bendrovės leidimo.