Atsarginės dalys – pagal konkretaus ūkio poreikius

atsarginės dalysBendrovės „Dotnuvos projektai“ žemės ūkio technikos ekspertai šiemet patys važiuoja į ūkius. Apžiūrėję žemės ūkio techniką jie įvertina, ko konkrečiam traktoriui ar kombainui prireiks artimiausiu metu. Tai yra nauja bendrovės paslauga, sukurta įvertinus klientų poreikius.

Naujosios paslaugos esmė – atsarginės detalės turi pačios atrasti tuos, kam jų labiausiai reikia. Žemdirbiai jiems reikalingas atsargines dalis turi gauti laiku, negaišti ar patirti prastovų technikai sugedus. Tokiais principais pagrįsta metų pradžioje „Dotnuvos projektų“ prekybos tinkle įdiegta funkcija. Šiuo požiūriu dar labiau atsigręžiama į klientą, siekiant, kad paslauga jam būtų ir patogi, ir naudinga.

Keturiose iš šešių pardavimo vietų – prekybos centre Dotnuvoje bei Joniškio, Vilkaviškio ir Plungės filialuose – šių regionų vadybininkai jau pradėjo lankytis ūkiuose. Nuo balandžio pradžios prie šios ekspertų komandos prisijungs ir Vilniaus bei Pasvalio regionams skirti ekspertai.

Patyrusių, daug žinių apie žemės ūkio techniką sukaupusių ekspertų komanda yra pasirengusi žemdirbiams pasiūlyti įvairiausių technikos gamintojų atsarginių dalių bei padėti pasirinkti optimaliausią variantą. Žemdirbius lankantys vadybininkai įvertina žemės ūkio techniką ir pataria, kokiomis atsarginėmis dalimis ar alyva vertėtų pasirūpinti dar neprasidėjus darbymečiui.

Žemės ūkio technika, grūdų įranga, sėklomis, atsarginėmis dalimis prekiaujanti bei serviso paslaugas siūlanti bendrovė „Dotnuvos projektai“ naują paslaugą vertina kaip natūraliai susiformavusią savo veiklos grandį. Siekiama, kad regionuose dirbantys vadybininkai taptų žemdirbių pagalbininkais, kurie yra arti ir kuriais pasitikima. O ūkininkams tai padėtų taupyti laiką ir pinigus, t.y. – efektyviau dirbti.

Bendrovės „Dotnuvos projektai“ atsarginių dalių skyriaus vadovo Jono Baltaduonio teigimu, dabar vadybininkas pats nuvyksta pas klientą ir greitai išsprendžia jo problemą. Tai ekspertui padaryti padeda ir turimos žinios, ir atsivežtas kompiuteris su detalių katalogais. Neprasidėjus darbymečiui, galima neskubant paruošti gerai apgalvotą pasiūlymą ūkininkui.

„Šie žmonės turi kompetencijos įvertinti įvairiausių gamintojų technikos būklę, nustatyti gedimus ar gedimų riziką bei pasiūlyti ne vien „Dotnuvos projektų“ parduodamai technikai tinkamų žemės ūkio detalių. Apsirūpinę atsarginėmis detalėmis bei laiku pakeitę susidėvėjusias dalis, ūkininkai išvengs prastovų sezono metu. Tinkamu metu atliktas remontas prailgina technikos naudojimo laiką. Be to, žemdirbiai gali sutaupyti laiko ir lėšų, nes jiems nereikės važiuoti į prekybos vietas “, – sakė J. Baltaduonis.

Pasak „Dotnuvos projektų“ atstovo, labai svarbu ir kuo greičiau pašalinti kai kurias smulkias problemas, kad jos nevirstų didesniais, brangiai kainuojančiais gedimais. Arti ūkininko esantys bendrovės vadybininkai padės ūkininkams nepraleisti remontui tinkamiausio momento.

Atvykęs pas žemdirbį toks vadybininkas taip pat pakonsultuoja, kaip prižiūrėti techniką. Pavyzdžiui, primena ar pataria, kuriuose vietose būtina sutepti traktorių ar kitą žemės ūkio techniką, šitaip prailgindamas kai kurių detalių naudojimo laiką bei padėdamas išvengti gedimų.

Per darbymetį kiekvienas ūkis naudojasi nedideliu savo sandėliu. Jame laikomos atsarginės žemės ūkio technikos dalys, pavyzdžiui, traktorių diržai, filtrai, alyva ir kitos dylančios dalys. Vadybininko-eksperto vizitas – gera proga žemės ūkio technikos šeimininkui įvertinti, ko šiame sandėlyje trūksta ir ką reikėtų įsigyti dar prieš sezonui prasidedant.

Laiku nepasirūpinus atsarginėmis dalimis žemdirbys rizikuoja patirti brangiai kainuojančias prastovas. Tarkim, sekmadienį traktoriumi vežami grūdai, tačiau užsikimšus kuro filtrui traktorius sustojo. Filtro pakeitimas užtrunka dvi minutes, tačiau ūkio sandėlyje tokio filtro nėra. Ką daryti, jei iki artimiausios prekybos vietos – šimtas kilometrų?

„Pirma, ne į visas žemės ūkio technikos atstovybes prisiskambinsi savaitgalį. Antra, net ir prisiskambinus sekmadienį joks vadybininkas šios detalės į ūkį neatveš. Bus pasiūlyta atvykti į prekybos vietą pačiam. Vadinasi, teks sugaišti mažiausiai tris valandas. Dėl filtro, kuris kainuoja vos 10 eurų, prastovima daug brangaus laiko. Išvada viena – reikia panašių dalių turėti sandėlyje“, – sakė J. Baltaduonis.

Kita problema – ūkininkai ne visada tinkamai įvertina, kokios detalės jiems reikia. Žemdirbiui parduodama tai, ko jis prašo, tačiau grįžęs į ūkį jis įsitikina, kad nusipirko ne tai, ko jam reikėjo. Tenka vėl važiuoti į prekybos vietą. Būtų galima to išvengti, jei vadybininkas atvyktų į ūkį ir pats nustatytų, kokios detalės reikia.

Ši nieko nekainuojanti paslauga yra visiškai naujas, asmeniškas santykis su klientu bei naujas aptarnavimo lygmuo.