Klaipėdos jūrų uoste išsiplėtusi UAB „Scandagra“ grūdų eksporto apimtis didins 60 proc.

Malkų įlankos terminalo elevatoriaus atidarymas – tai dar vienas strategiškai svarbus žingsnis į miesto ir uosto plėtrą.

Klaipėdos jūrų uoste Malkų įlankos terminale atidarytą galingiausią jūrų uosto grūdų elevatorių dešimčiai metų išsinuomojusi skandinaviško kapitalo žemės ūkio prekybos bendrovė „Scandagra“ jau šį sezoną šalies ūkininkams pasiūlys efektyvesnį grūdų supirkimo modelį. Iš laukų tiesiai į jūrų uostą vežamas derlius mažins ūkininkų sąnaudas, o tai bendrovei leis sustiprinti savo konkurencinį pranašumą grūdų supirkimo rinkoje.

Sutartį dėl grūdų elevatoriaus statybų Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje su Malkų įlankos terminalu bendrovė „Scandagra“ pasirašė šių metų pradžioje ir įsipareigojo mažiausiai 10 metų naudotis terminalo paslaugomis, o uoste pastatytu grūdų elevatoriumi – mažiausiai 6 metus.
„Mes patys investuoti Klaipėdos jūrų uoste negalime, investuoti gali tik teritoriją valdančios įmonės. Tačiau iš dalies tai yra ir mūsų investicija, nes įsipareigojome nuomotis elevatorių ilgą laiką. Sprendimas plėstis Klaipėdos uoste priimtas įgyvendinant įmonės strategiją ir ieškant efektyvių plėtros sprendimų“, – sako Marius Vasiliauskas, UAB „Scandagra“ generalinis direktorius.
Anot M. Vasiliausko, Klaipėdos ir Rygos jūrų uostai yra pagrindiniai Lietuvoje užaugintų grūdinių kultūrų eksporto keliai, todėl, pasiteisinus plėtros sprendimui Klaipėdoje, bendrovė panašios plėtros modelį planuoja panaudoti ir plėsdamasi Rygos jūrų uoste.
Išplėtusi infrastruktūrą Klai­pėdoje, UAB „Scandagra“ šį sezoną laivais planuoja eksportuoti apie 400 000 t grūdų, arba 60 proc. daugiau nei iki šiol. Pernai iš Klaipėdos jūrų uosto bendrovė eksportavo 250 000 t grūdų, o iš viso Lietuvoje supirko 400 000 t grūdų. Šio sezono grūdų supirkimo planai 20 proc. didesni nei pernai – planuojama supirkti 500 000 t grūdų.
„Šiais metais planuojame supirkti didžiausią kiekį grūdų ir pasiekti supirkimo ambicijų ribą – pusę milijono tonų grūdų. Neturime tikslo supirkti daugiau, bet turime tikslą tai daryti kuo efektyviau. Grūdų elevatoriaus atsiradimas Klaipėdos uoste tai mums leis padaryti, nes didžiąją dalį supirktų grūdų eksportui planuojame paruošti būtent šiame elevatoriuje. Nuo šiol jūrų uoste galėsime valdyti visą grūdų paruošimo procesą – valymą, džiovinimą ir galutinį paruošimą užsienio pirkėjui. Esame pirmoji grūdų supirkimo bendrovė Lietuvoje, turinti galingiausią grūdų džiovyklę su elevatoriumi Klaipėdos jūrų uoste“, – teigia M. Vasiliauskas.
Bendrovės skaičiavimais, sta­tyti galingą grūdų elevatorių jūrų uoste yra kur kas efektyviau nei plėsti elevatorių tinklą skirtingose Lietuvos vietose. „Dabar ūkininkai grūdus, skirtus parduoti, į Klaipėdą galės vežti tiesiai iš laukų ir sutaupys vidutiniškai 2–3 Eur nuo tonos. Mūsų klientai jau skaičiuoja naudą, nes šiuo metu su jais esame pasirašę dvigubai daugiau grūdų supirkimo tiesiai į jūrų uostą sutarčių nei pernai“, – sako jis.
Smulkių ūkininkų patogumui bendrovė rugpjūčio pradžioje atidaro tarpinę grūdų perkrovimo aikštelę Kelmėje, iš kur grūdai toliau keliaus į Klaipėdą, taip pat grūdus priims savo valdomuose elevatoriuose Kėdainiuose ir Šakiuose. „Net neabejojame, kad toks grūdų supirkimo modelis pasiteisins, todėl esame numatę per ateinančius 1–2 metų atidaryti dar 4 grūdų perkrovos aikšteles visoje Lietuvoje“, – teigia M. Vasiliauskas.
Grūdų elevatorius Malkų įlankos terminale priimti grūdus iš ūkininkų bus pasiruošęs nuo rugpjūčio 1 d. Per valandą jis priims iki 400 t grūdų, o džiovyklė per tokį patį laiką išdžiovins apie 170 t grūdų. Naujasis elevatorius sutalpins iki 83 000 t grūdų.