Naujausias „Valtra“ – žemės darbams efektyvinti

„Žemdirbystė – lietuvio gyvenimo ir jo išlikimo sąlyga, – kalba Karklinių k. (Keturvalakių sen., Vilkaviškio r.) ūkininkas Gintaras Kriaučialiūnas, – laikai neramūs, pati tinkamiausia proga investicijoms. Kol laukiau suomių pagal mano užsakymą gaminamo „Valtra“ traktoriaus, rinkoje jo kaina pakilo, o aš sutaupiau.“ Jau trečią dešimtmetį ūkininko lemtį nešantis G. Kriaučialiūnas pradėjo nuo tradicinio mišraus agroverslo, laikė karvių, kiaulių, tačiau gyvulininkystei vystytis neleido, kaip šiandien sakytume, geopolitika.

Gintaras Kriaučialiūnas, Valtra, Jonas Trainaitis, Valtra S374

Prie naujojo „Valtra“ traktoriaus – ūkio šeimininkai Gintaras ir Mantas Kriaučialiūnai ir UAB „Rovaltra“ atstovai.

Ūkininkas žvelgia į ateitį

Nūnai ties vadinamuoju Suvalkų koridoriumi atsidūrusi Keturvalakių seniūnija turi apie 1,5 tūkst. gyventojų, iš jų daugiau nei 200 ūkininkauja. Jau pats seniūnijos pavadinimas piliečius orientuoja į žemdirbystę. Pagal Žygimanto Augusto 1557 m. įvestą žemės matavimo sistemą, G. Kriaučialiūnas dirba 14 valakų, mūsiškai – 300 ha. Augina žieminius ir vasarinius kviečius, žieminius rapsus, žirnius. Paskutiniųjų metų derlius buvo neblogas, rinka palanki. Suvalkijos ūkininkui projektuojant verslą bent dešimčiai metų į priekį, dingojasi sutelkti specialistų komandą, dirbti našiai ir efektyviai, investuoti į ūkio techninę bazę. G. Kriaučialiūnas dirba su Vytauto Didžiojo universitete Žemės ūkio akademijoje mokslus baigusiu sūnumi Mantu, intelektinę ir vadybinę paramą ūkiui teikiančia žmona Rita, Vilkaviškio r. savivaldybės žemės ūkio specialiste. Prie ūkio komandos prieš keliolika metų prisijungė pareigingas darbuotojas Edgaras Mineikis. Jam teks vairuoti naujausią ūkio mašiną – galingiausią IV kartos S serijos traktorių „Valtra“, turintį beveik 400 AG.

„Ūkio brandą ir pasirinkimus liudija įsigytų suomiškų traktorių istorija, – kalba G. Kriaučialiūnas, – pirmasis 125 AG „Valtra“ ūkyje pradėjo dirbti 2002 m., antrasis 190 AG – 2009 m., trečiasis 154 AG – 2011 m. Naujausias ir galingiausias traktorius „Valtra S374“ pirktas už nuosavas lėšas, projektuojant naujajai mašinai ypatingą paskirtį – traukti sudėtingą ir daugiafunkcį neariamosios žemdirbystės agregatą. Taip pasielgta galvojant apie žaliąjį kursą, gamtos nepastovumą, ūkio tvarumą ir verslo ekonomiją.“

Įdarbinti keturi „Valtra“ traktoriai

Pasak G. Kriaučialiūno, Suvalkijoje žemė naši, tačiau jos priežiūra reikalauja didelės atidos. Dirbamos žemės plotai išsidėstę atokiai, sudėtinga juos pasiekti, be to, kiekvienas pasėlių sklypas reikalauja skirtingos priežiūros. Ūkiui palankūs metai pasitaikė 2008 m., 2012 m., 2016 m. ir 2020 m. Pavasariai pastaraisiais metais tapę nenuspėjamais – tai šalčiai, tai sausra, tai liūtys. Iššūkiai laukia ir per javapjūtę. Joje įdarbinami visi „Valtra“ traktoriai – tempia priekabas su tik ką nukultais grūdais. Vieni parduodami pagal sutartis tiesiai „nuo kombaino“, kiti vežami į turimus sandėlius, bus paliekami sėklai arba realizuojami pavasarį.

Apie trąšas, augalų apsaugos priemones, kitą ūkiui reikalingą „kilnojamąjį“ turtą ūkininkas G. Kriaučialiūnas galvoja (ir perka) iš anksto ir kaip tikras suvalkietis mato akivaizdžią savo pragmatizmo naudą. Antraip naujausias ir galingiausias „Valtra“ traktorius nebūtų įriedėjęs į jo ūkio dirbtuvių kiemą.

„Ūkininkas pasirinko patį galingiausią ir išsamiausios komplektacijos suomių gaminamą „Valtra“ traktorių, – įteikdamas žemės ūkio mašinos raktelius, kalba UAB „Rovaltra“ vykdantysis direktorius Jonas Trainaitis, – patikimas suomiškas variklis, automatinis vairavimas, išmanusis porankis, priekinio tilto ir kabinos amortizacija, reguliuojama galinė ašis, šildomi ir ventiluojami operatoriaus krėslai, navigacija, galulaukių sistema.“ Pasak J. Trainaičio, netgi laukuose pavargusį operatorių traktorius pagal įdiegtą programą gali pats parvežti į ūkio kiemą.

„Valtra“ S serijos „AGCO POWER“ varikliai Suomijoje gaminami jau daugiau nei 60 metų. „AGCO POWER“ yra pasaulinė variklių lyderė, pagaminanti daugiau nei 25 tūkst. variklių per metus.

UAB „Rovaltra“ vykdantysis direktorius Jonas Trainaitis (kairėje) jaunajam ūkininkui Mantui Kriaučialiūnui įteikė tradicinį bendrovės suvenyrą – šveicarišką rankinį laikrodį.

Paraiškų „Valtra“ traktoriams daugėja

J. Trainaičio teigimu, patikimas variklis „8.4 AWF AGCO POWER“ yra raktas į S serijos traktorių produktyvumą. Sistema naudoja naujausią „AGCO POWER“ technologiją, kuri atitinka „Tier 5“ V etapo emisijos standarto reikalavimus. Ši technologija užtikrina variklio patikimumą be eksploatacijos kaštų padidėjimo. Technologija „AGCO POWER SCR“ įdiegta S serijos traktoriuose 2008 m. – tai buvo pirmasis traktorius pasaulyje, turintis šią technologiją.

Bendras „Valtra“ S serijos efektyvumas dar labiau pagerinamas naudojant „AGCO“ bepakopę transmisiją. Ši Vokietijoje „AGCO“ gaminama transmisija jau daug metų yra Europos traktorių rinkos lyderė. Jos populiarumas yra pagrįstas universalumu ir degalų naudojimo efektyvumu. Tai ypač svarbu dirbant žemės ūkio ir komunalinio ūkio darbus, kai reikia daug važinėti iš vienos vietos į kitą – „AGCO“ bepakopė transmisija leidžia efektyviai važiuoti esant nedidelėms apsukoms. Kelyje naujasis „Valtra“ gali išvystyti iki 50 km/val. greitį.

„Suomiški „Valtra“ traktoriai populiarūs miško, kelių tiesimo, žemės ūkio darbuose, – pastebi UAB „Rovaltra“ vykdantysis direktorius J. Trainaitis, – pirkėjai juos renkasi dėl didelio funkcionalumo, lengvo valdymo, degalų ekonomijos. Šiemet parduosime apie pusantro šimto „Valtra“ traktorių, o paraiškų daugėja.“

Pasak J. Trainaičio, Lietuvoje „Rovaltra“ visuose regionuose turi įmonės filialus ir serviso tarnybas. Naujų suomiškų traktorių rinką šalyje papildo naudoti, kuriuos parduoda patys ūkininkai, atnaujinantys savo technikos kiemą. Rudenį Lietuvoje bus pristatytas naujos Q serijos „Valtra“ traktorius, turintis 300 AG.

„Noriu spėti su darbais ir matyti dienos šviesą“, – naujo „Valtra S 374“ traktoriaus pasirinkimą komentuoja Suvalkijos ūkininkas G. Kriaučialiūnas.

Išmanusis „Valtra“ porankis.

 

Autoriaus nuotraukos

ŪP korespondentas Justinas ADOMAITIS

Susijusios temos – skaitykite: Gintaras Kriaučialiūnas, Valtra, Jonas Trainaitis, Valtra S374

Nr. 98/7