Dėl UAB „Rimkėja“ internetinės parduotuvės www.perkupigiau.lt bei dėl UAB „Dosnu“ internetinės parduotuvės www.dosnu.lt VVTAT gavo ne vieną dešimtį vartotojų skundų. Skundžiamasi dėl nepristatytų prekių ar pristatytų ne tų, kurios buvo užsakytos, dėl terminų nesilaikymo ir pan. Išnagrinėjusi ginčus ne teismo tvarka, VVTAT priėmė vartotojų reikalavimus tenkinančius sprendimus, kurie yra privalomi vykdyti. Beje, UAB „Rimkėja“ tyrimų metu keitė pavadinimus ir veikė kaip UAB „Borevita“ ar UAB „Milanvita“.
Taip pat abiem bendrovėms VVTAT yra skyrusi sankcijas už informacijos neteikimą. UAB „Borevita“ skirta 2750,00 Eur bauda, o UAB „Dosnu“ – 2420,00 Eur bauda. Dėl internetinės parduotuvės www.perkupigiau.lt blokavimo VVTAT jau yra gavusi teismo leidimą, pagal kurį kreipėsi į visus interneto paslaugų tiekėjus nurodydama blokuoti prieigą prie šios internetinės parduotuvės domeno. Dėl www.dosnu.lt blokavimo VVTAT dar vakar sulaukė teismo nutarties dėl leidimo blokuoti ir per artimiausias dienas inicijuos reikiamas procedūras tokio sprendimo įgyvendinimui.
Internetinė erdvė kelia daug iššūkių tiek vartotojams, tiek ją prižiūrinčioms institucijoms. VVTAT atlieka ir prevencinį darbą šioje srityje. 2022 m. atlikta 159 elektroninių parduotuvių stebėsena, iš jų 16 elektroninių parduotuvių, kurios vykdo elektroninę prekybą automobilių detalėmis. Visiems stebėsenoje dalyvavusiems komercinės veiklos subjektams pateiktos rekomendacijos dėl ikisutartinės informacijos elektroninėse parduotuvėse pateikimo.
Panašią stebėseną 2022 m. vykdė ir nevyriausybinė vartotojų asociacija „Vartotojų aljansas“. Vykdydama valstybės finansuojamą projektą asociacija patikrino net 253 elektronines parduotuves.
Vis dėlto pirkimas internete reikalauja ir didelio pačių vartotojų atidumo, ypač perkant socialiniuose tinkluose ar iš ne ES registruotų pardavėjų. VVTAT pataria tikrinti informaciją apie pardavėją, jo kontaktus, pasiskaityti kitų vartotojų komentarus, atkreipti dėmesį į klaidas tekste ir pan.
VVTAT užsakymu atlikti vartotojų nuomonių tyrimai rodo, kad didelė dalis vartotojų pasitiki internetine prekyba (34 proc.), vis dėlto VVTAT pateikiamų skundų kasmet daugėja. Deja, kartais ir VVTAT negali padėti vartotojams, ypač kai susiduriama su sukčiais ar perkama iš trečiųjų šalių internetinių parduotuvių.
VVAT pranešimas