Brangstant degalams, vis daugiau vairuotojų ieško degalinių, kur pigesnis kuras, naudojasi momentinėmis nuolaidomis arba atsisako ne pirmo būtinumo kelionių. Vienas iš patikrintų būdų, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti – pasirūpinti automobilio technine būkle. Ką pirmiausia reikėtų padaryti?
Degalų sąnaudas didina tai, kas didina pasipriešinimą – tai yra per žemas padangų slėgis, nešvarūs filtrai, pasenę eksploataciniai skysčiai ir neproporcingas į variklį paduodamo kuro bei oro mišinys, primena autoserviso Toptis.lt specialistai.
Užsikimšęs degalų filtras sunkina kuro siurblio ir variklio darbą, sumažėja trauka. Nešvarus oro filtras sunkina oro patekimą į variklį, sumažėjus oro kiekiui, paduodamas riebesnis mišinys. Tepalo, arba alyvos, filtras užtikrina, kad variklį sutepanti alyva būtų švari, be teršalų ir degimo produktų liekanų. Užsiteršus filtrui, sutrinka tepalo patekimas į variklį, sunkėja variklio darbas ir didėja trintis. Visais trimis atvejais auga degalų sąnaudos.
Laiku nekeičiami ir nepapildomi eksploataciniai skysčiai didina pasipriešinimą ir sunkina automobilio darbą. Variklio alyvoje, laikui bėgant, kaupiasi vanduo ir teršalai, variklis nesutepamas taip, kaip anksčiau, didėja trintis, tas pats atsitinka, kai alyvos lygis yra žemiau numatyto. Stabdžių skystyje taip pat kaupiasi vanduo, skystis praranda antikorozines savybes, jei aprūdijęs suporto stūmoklis negrįžta į pradinę padėtį, važiuojant trinkelės trinasi į disko paviršių ir sukelia stiprų pasipriešinimą. Netinkama arba pasenusi alyva pavarų dėžėje irgi didina pasipriešinimą. O viskas, kas didina pasipriešinimą, didina ir degalų sąnaudas.
Degalų sąnaudos auga, esant žemai variklio temperatūrai arba nepakankamam oro srautui, tačiau matuojant šiuos duomenis, gali atsirasti netikslumų.
Termostatas reguliuoja aušinimo skysčio padavimą priklausomai nuo variklio temperatūros. Jei termostato sklendė užstringa atviroje padėtyje, į variklį paduodamas aušinimo skystis, variklis nepasiekia darbinės temperatūros. Esant žemesnei temperatūrai, paduodamas riebesnis mišinys. Tas pats nutinka, jei sugenda sklendės padėties jutiklis.
Aušinimo skysčio temperatūros jutiklis ir oro srauto matuoklis perduoda valdymo blokui duomenis apie variklio temperatūrą ir oro srautą. Jei perduodami netikslūs duomenys, o į variklį paduodamas riebesnis mišinys, – degalų automatiškai reikia daugiau.
Lambda zondas, montuojamas katalizatoriaus korpuse, matuoja deguonies kiekį išmetamosiose dujose. Remiantis šiais duomenimis, valdymo bloke reguliuojamas į variklį paduodamo degalų ir oro santykis. Jei zondas rodo klaidingus duomenis, paduodamas netinkamų proporcijų mišinys, o tai vėl lemia didesnį degalų sunaudojimą
Netinkama ratų geometrija ir pernelyg mažas padangų slėgis didina pasipriešinimą. Ratų geometriją rekomenduojama koreguoti bent kartą per metus, kaskart keičiant padangas. Padangų slėgį reikėtų tikrinti bent kartą per mėnesį ir kaskart, pasikeitus oro temperatūrai.
Švarūs filtrai, kokybiški eksploataciniai skysčiai, sureguliuota variklio temperatūra, tvarkinga ratų geometrija ir padangų būklė – pagrindiniai dalykai, kurie mažina pasipriešinimą, trintį, užtikrina sklandų ir lengvą važiavimą ir padeda minimizuoti degalų sąnaudas.
Išaugus degalų kainoms, nemažai vairuotojų suskubo keisti eksploatacinius skysčius, filtrus ar tiesiog atlikti diagnostiką. Nors pirminis motyvas yra degalų taupymas, tačiau nauda yra daug didesnė. Kur yra didesnis pasipriešinimas ir didesnė trintis, ten yra ir nudilę labiau - tiek padangos, tiek variklio dalys.
KL informacija
2022.08.08
Susijusios temos - skaitykite: autoservisas, degalų kainos, žalio dyzelino kaina