Lietuvos žemdirbiai jau įsitikino: geriausias laikas investuoti – sunkmetis. Patikimiausia – įsigyti žemės ūkio techniką, kuri garantuoja ūkininkui užtikrintą investicijų grąžą. Žemdirbiai spėjo įvertinti UAB „Ivabaltė“ vadovo Irmanto Tarvydžio prieš 23 metus šalies žemdirbiams pristatytą tuomet patį naujausią Europos rinkoje traktorių „Fendt 700“ bei jo vėlesnius, patobulintus modelius. Šių metų spalį „Ivabaltė“ pristato ES žemės ūkio technikos apžvalgininkų vienu geriausių traktorių rinkoje nominuotą „Fendt 700 Vario Gen 7“. Jo pristatymas Vokietijoje vyko 2022 m. rugpjūtį, Lietuvoje – spalį.
„Tikime, kad naujausias „Fendt“ 700 serijos traktorius bus toks pat patikimas, kaip ir dirbantieji Lietuvos žemdirbių ūkiuose, nes tai tikrai išskirtinis gaminys, – įsitikinusi UAB „Ivabaltė“ vykdančioji direktorė Monika Tarvydytė. – Hanoverio parodoje lauksime „Metų traktoriaus“ apdovanojimo.“
Pasak M. Tarvydytės, naujajame traktoriuje „Fendt 700 Vario Gen 7“ montuojama nauja „VarioDrive“ transmisija, maksimalus važiavimo greitis – 60 km/val. Traktoriuje įdiegta papildomos galios sistema „Fendt DynamicPerformance“, maksimali variklio galia – 303 AG. Mašinoje – naujas „AGCO Power“ 6 cilindrų 7,5 l tūrio variklis, turintis žemų darbo sūkių koncepciją. Nauja ir „Fendt VarioGrip“ padangų slėgio kontrolės sistema – dirbant sutaupoma iki 8 proc. degalų. Operatoriaus patogumui atnaujinta „Fendt VisioPlus“ kabina su dar daugiau pasirenkamosios įrangos.
UAB „Ivabaltė“ vykdančiosios direktorės M. Tarvydytės pastebėjimu, naujasis „Fendt 700 Vario Gen 7“ jo operatoriui, ūkininkui, siūlo ypatingų galios ir preciziškumo inovatyvių sprendimų, sutaupančių kaip niekada daug žemdirbio laiko, degalų sąnaudų, užtikrinančių ypatingą komfortą bei saugumą darbo vietoje. Traktoriaus našumą padidins naujos kartos priekiniai krautuvai „Fendt Cargo“.
Naujasis „Fendt 728 Vario Gen7“ traktorius buvo išbandytas keliuose šalies ūkiuose. Pirmajame ūkyje traktorius vežė žvyrą su 25 t priekaba. Degalų sąnaudos – 56 l/100 km. Antrajame ūkyje bandymas vyko su vartomu „Kvernaland“ 5 korpusų plūgu, arė 15–20 cm gyliu, vidutinis traktoriaus greitis buvo 10 km/val. Suarus 4 ha pievos, vidutinės degalų sąnaudos buvo 13,8 l/ha. Reljefe buvo ir kalvų, žemės struktūra įvairi – durpė, priesmėlis, molis. Trečiajame ūkyje bandymas vyko su giluminiu „Pottinger“ 3 m darbinio pločio noraginiu skutikliu. Darbinis gylis – nuo 20 cm iki 30 cm, vidutinis greitis – 13 km/val. Išpurenus 5 ha plotą, vidutinės degalų sąnaudos – 10,9 l/ha. Reljefas buvo pakankamai lygus, žemės struktūra vidutinio sunkumo: durpė, priesmėlis vietomis su moliu.
Pasak M. Tarvydytės, su „Fendt 728 Vario Gen7“ dirbusių operatorių nuomone, traktorius ergonomiškas ir komfortiškas, mažas triukšmo lygis kabinoje, ekonomiškas, net palyginti su ankstesnės kartos „Fendt 724 Vario SCR“ traktoriumi, kurio sąnaudos yra panašios. Bandomo „Fendt 728“ traktoriaus vardinis variklio galingumas yra 46 AG didesnis nei „Fendt 724 Vario SCR“, o jo kontrukcinė masė yra beveik 1 t didesnė.
„Fendt 728 Vario“ traktoriaus naujas 7,5 l darbinio tūrio variklis „AGCO Power“ su „Fendt iD“ žemų sūkių koncepcija ir nauja jam sukurta „VarioDrive“ transmisija užtikrina dinamiškumą, didelį sukimo momentą prie žemų sūkių, degalų ekonomiją, geriausią manevringumą 300 AG traktorių klasėje. Važiuojant pasirodė įspūdingas maksimalus transportinis greitis – net 67 km/val.
Ypač patogi, ergonomiška, komfortiška „Premium“ operatoriaus darbo vieta (sėdynė), valdoma elektra su atminties ir masažo funkcijomis. Kabinoje yra ne tik kondicionierius, bet ir šaldytuvas maistui, gėrimams. Labai gera ir reikalinga integruota padangų slėgio kontrolės sistema „VarioGrip“, kuria, esant reikalui, bet kuriuo metu iš kabinos galima keisti slėgį padangose, o pasirinkus plačius ratus, galima dirbti be dubliuotų. Labai patogios naudoti naujos plokščio paviršiaus hidraulinių jungčių movos, kurios, nenuėmus slėgio, leidžia lengvai prijungti ir išjungti hidraulines padargų žarnas, yra apsaugotos nuo nešvarumų patekimo ir alyvos pratekėjimo.
„Manau, naujasis „Fendt 700 Vario Gen 7“ nudžiugins jo šeimininkus ir operatorius, – neabejoja UAB „Ivabaltė“ vykdančioji direktorė M. Tarvydytė, – pirmuosius – sumažėjusiais ūkio gamybos kaštais, antruosius – darbo efektyvumu ir komfortu.“
Autoriaus ir įmonės nuotraukos
Justinas ADOMAITIS, Rapolas URBONAS ŪP korespondentai 2022.10.29Susijusios temos - skaitykite: Fendt 700 Vario Gen 7, Ivabaltė, Irmantas Tarvydis, Monika Tarvydytė, VarioDrive