Finansinės paslaugos yra griežtai reguliuojamos, todėl bankas turi vertinti daug kriterijų, prieš priimdamas sprendimą. Pasak Š. Ruzgio, galima išskirti tris sritis, kurios įvertinamos priimant sprendimą: įmonė, konkretus projektas ir bendra situacija.
Namų darbai padeda
Pirmoji dalis, kurią vertina bankas, – įmonė, ūkininkas. Čia svarbu ne tik tai, kokia yra finansinė padėtis už praėjusius laikotarpius, tačiau ir ateinančio laikotarpio prognozė, turimas turtas. Be to, atsižvelgiama į kredito istoriją, reputaciją ir visą sektoriaus situaciją.
„Bankas turi pažinti savo klientą. Dėl šių priežasčių kreipiantis dėl finansavimo reikia užpildyti anketas, pateikti informaciją apie veiklą. Teikiant informaciją apie finansinę situaciją, ją reikia pagrįsti veiklos, pelno nuostolio ataskaitomis. Ne visos įmonės ar ūkininkai yra įpratę pasiruošti tarpines ataskaitas už ketvirtį ar pusmetį. Rekomenduojame tai padaryti, nes tai pagreitina ir supaprastina procesą“, – pataria Š. Ruzgys.
Vertinant konkretų projektą, kuriam siekiama gauti finansavimą, bankas vertina įvairius aspektus – kokią patirtį besikreipiantysis turi vykdant tokius projektus, kokia bendra projekto logika, kokia numatyta nuosava dalis, kokia turimo užstato vertė, likvidumas, kaip bus užtikrinamos pajamos ateityje ir kokios galimybės įgyvendinti prisiimtus įsipareigojimus.
„Iš pirmo žvilgsnio tiek daug vertinimo kriterijų gali gąsdinti, tačiau patirtis rodo, kad klientai teigiamai atsiliepia apie tokį atidų vertinimą. Kartais atsistojame tarsi į nepriklausomo vertintojo poziciją – padedame iki galo suprasti, ar, pavyzdžiui, naujos technikos, gamybos linijos, pastatų idėja, poreikis gali būti įgyvendinti atsakingai ir be papildomos rizikos dabartinei veiklai. Visada pabrėžiame, kad bankas yra suinteresuotas kliento sėkme, tad bet koks įsipareigojimų nevykdymo ar turto perėjimo scenarijus yra kraštutinė priemonė, kurios visi nori išvengti. Būtent dėl šių priežasčių daug dėmesio skiriama įvertinti situaciją prieš suteikiant finansavimą“, – pasakoja „Finora Bank“ atstovas.
Iš pirmo žvilgsnio tiek daug vertinimo kriterijų gali gąsdinti, tačiau patirtis rodo, kad klientai teigiamai atsiliepia apie tokį atidų vertinimą.
Bankų prioritetai gali skirtis
Bendrame vertinimo paveiksle dalį užima ir banko situacija. Svarbu tai, kokie yra banko tiksliniai klientai, strateginis požiūris, koks rizikos apetitas ir kita. Kitaip tariant, gali būti taip, kad dėl vidinių priežasčių kuriai nors finansų įstaigai, pavyzdžiui, žemės ūkio sektorius bus mažiau patrauklus ir jam skirs mažiau lėšų.
„Dažniausiai žmonės, kurie negauna finansavimo finansų įstaigoje, nežino, kad taip buvo nuspręsta dėl vidinių priežasčių ir mano, kad neturi galimybių gauti finansavimo kitur. Tad dažnai rekomenduojame nebijoti kreiptis daugiau nei į vieną banką. Pavyzdžiui, „Finora Bank“ – rinkoje įsitvirtinantis bankas, kuris nori išsiskirti lankstumu, pagalba klientui, nori padidinti finansavimo prieinamumą. Daug dėmesio skiriame žemės ūkio sektoriui, išmanome jo specifiką, galime pateikti konkurencingų finansavimo pasiūlymų. Kitos finansų įstaigos gali turėti kitokį požiūrį į tą patį sektorių, dėl to verta išplėsti paieškų lauką“, – kalba Š. Ruzgys.
Dažniausiai žmonės, kurie negauna finansavimo finansų įstaigoje, nežino, kad taip buvo nuspręsta dėl vidinių priežasčių ir mano, kad neturi galimybių gauti finansavimo kitur. Tad dažnai rekomenduojame nebijoti kreiptis daugiau nei į vieną banką.
Apibendrindamas banko atstovas akcentuoja, kad sklandžiai ir greitai finansavimo procesas vyksta tuomet, kai klientas yra padaręs bent dalį dokumentų namų darbų ir iš abiejų pusių vyrauja atvirumas, bendradarbiavimas ir noras iš esmės išspręsti situaciją.
Partnerio turinys
Asociatyvi 123rf nuotr.