Pareiškėja skundėsi dėl NŽT pareigūnų veiksmų organizuojant dviem jos valdomiems žemės sklypams galimai taikytinų specialiųjų žemės naudojimo sąlygų – pastatų, kuriuose laikomi ūkiniai gyvūnai, sanitarinės apsaugos zonos (SAZ) – įrašymą į Nekilnojamojo turto kadastrą (NTK) ir Nekilnojamojo turto registrą (NTR). Veiksmai buvo grindžiami tuo, kad šie žemės sklypai yra arčiau nei 1000 m atstumu iki pastatų, kuriuose laikomi ūkiniai gyvūnai (broileriai, vištos).
Savo nesutikimą bei pastabas dėl numatomo kadastro duomenų pakeitimo pareiškėja NŽT Vilniaus rajono skyriui išdėstė raštu bei prašė pateikti SAZ nustatymą patvirtinančius dokumentus.
Įvertinusi NŽT Vilniaus rajono skyriaus pareiškėjai pateiktą atsakymą, Seimo kontrolierė konstatavo, kad jis neišsamus ir pateiktas nesilaikant Viešojo administravimo įstatyme įtvirtinto išsamumo principo.
Skyriaus vedėjo sprendimai, kuriais nuspręsta pakeisti pareiškėjai priklausančių žemės sklypų kadastro duomenis ir kurių pagrindu į NT kadastrą ir NT registrą buvo įrašyta SAZ, buvo priimti iki atsakymo jai pateikimo.
NŽT Vilniaus rajono skyrius neinformavo pareiškėjos apie šių administracinių sprendimų priėmimą, nors atsakymo jai pateikimo metu šie sprendimai buvo priimti, o NT kadastre ir NT registre jau buvo pakeisti pareiškėjai priklausančių žemės sklypų kadastro duomenys. Šių administracinių sprendimų kopijos nebuvo išsiųstos pareiškėjai, taip ribojant jos teisę į teisminę gynybą ir nesilaikant atitinkamu laikotarpiu galiojusio Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų.
Seimo kontrolierė, įvertinusi tyrimo metu surinktą informaciją bei tai, jog pareiškėjai nebuvo suteikta jos prašoma informacija, nebuvo pateikti jos prašomi dokumentai, taip pat nebuvo nurodytos atsisakymo pateikti informaciją ir dokumentus priežastys, konstatavo Pareiškėjos teisės į gerą viešąjį administravimą pažeidimo atvejį ir pareiškėjos skundą pripažino pagrįstu.
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė rekomendavo NŽT prie Aplinkos ministerijos direktoriui:
pateikti Pareiškėjai laiku nepateiktus dokumentus bei pakartotinai išnagrinėti jos kreipimosi dalį, kuri liko neatsakyta; paaiškinti NŽT Vilniaus rajono skyriaus vedėjo sprendimų apskundimo tvarką; viešojo administravimo pažeidimo atvejį aptarti su Pareiškėjos kreipimąsi nagrinėjusiais ir NŽT Vilniaus rajono skyriaus vedėjo sprendimus rengusiais ir priėmusiais NŽT Vilniaus rajono skyriaus pareigūnais bei įpareigoti juos ateityje tinkamai įgyvendinti gero administravimo principą.
Pagal Seimo kontrolierių įstaigos informaciją