Ashburn +28,3 °C Debesuota
Penktadienis, 20 Rgs 2024
Ashburn +28,3 °C Debesuota
Penktadienis, 20 Rgs 2024

„Žemaitijos pienas“: grynasis pelningumas didėjo sumažinus veiklos sąnaudas

2023/10/02


AB „Žemaitijos pienas“ per Vilniaus vertybinių popierių biržą pranešė šių metų pirmojo pusmečio veiklos rezultatus. Sumažinus gamybos sąnaudas, padidėjo grynasis pelningumas. Pelnas viršijo 7 mln. eurų ir buvo šešiskart didesnis nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Pasak konsoliduoto pusmetinio pranešimo, šių metų pirmasis pusmetis įmonei buvo „tikras apdovanojimų ir inovacijų metas, išsiskyręs dar platesniu asortimentu, galinčiu nuo šiol pasiekti net patį išrankiausią vartotoją“. Naujienos ir idėjos buvo pastebėtos ir tarptautiniame kontekste: kietasis sūris „Džiugas“ Jungtinėje Karalystėje įvertintas aukso, Lenkijoje – sidabro medaliu; prekės ženklas „Magija“ sulaukė puikaus įvertinimo Lenkijos konkurse „Vaikų skonis“.

Pirmąjį pusmetį „Žemaitijos pienas“ taip pat pristatė inovaciją – pirmąjį Lietuvoje A2 pieną. Įmonės darbuotojai mokyklose pasakojo apie A2 pieną, kad selekcijos dėka galima atrinkti karves, duodančias tik A2 baltymą turintį pieną, kuris yra ne tik be A1 baltymo, bet ir neturi laktozės, yra kalcio ir baltymų šaltinis.

Veiklos sąnaudos mažėjo

Bendrovės veiklos sąnaudos palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu sumažėjo – siekė nepilnus 10 proc. (13,60 mln. eurų) nuo apyvartos, kai 2022 m. I pusmetį jos viršijo 14 proc. (17,57 mln. eurų). Taip pat sumažėjo ir Grupės (drauge su dukterine įmone „Šilutės Rambynas“) veiklos sąnaudos.

Pasak pranešimo, pardavimų apimties augimas buvo spartesnis, nors didėjo ir pardavimų sąnaudos (darbo užmokestis, marketingui skirtos lėšos ir pan.). Gamybos išlaidas taip pat didino rinkoje pakilusios pagrindinių medžiagų bei pakuočių kainos.

Pasak pranešimo, sausio-birželio mėnesiais įmonė gavo 136,7 mln. eurų pajamų – 11 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį (122,7 mln. eurų). Grynasis pelnas siekė 7,3 mln. eurų – tai šešis kartus daugiau nei per 2022 m. pirmąjį pusmetį. „Žemaitijos pienas“ pabrėžia, kad grynasis pelningumas didėjo dėl veiklos sąnaudų mažėjimo.

Grynasis pelnas siekė 7,3 mln. eurų – tai šešis kartus daugiau nei per 2022 m. pirmąjį pusmetį.

Apie ūkininkams mokamą kainą

„Žemaitijos pieno“ pranešime taip pat akcentuojama, kad Bendrovė „jau daugelį metų ūkininkams moka konkurencingą kainą už aukštos kokybės pieno gamybą“.

Per pusmetį supirkto perskaičiuoto pieno kiekis buvo apie 6 proc. mažesnis lyginant su tuo pačiu 2022 m. laikotarpiu. Vidutinė ataskaitiniu laikotarpiu supirkto perskaičiuoto pieno kaina siekė 309 Eur/t ir buvo 24 proc. mažesnė nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį, kai buvo mokama vidutiniškai 407 Eur/t. (Dukterinė įmonė ABF „Šilutės Rambynas“ tiesiogiai žaliavinio iš pieno gamintojų pieno neperka, žaliavinį pieną jai parduoda „Žemaitijos pienas“).

Pasak pranešimo, Bendrovė „savo veiklą su pieno gamintojais grindžia sąžininga ir ilgalaike partneryste, skatina ir toliau tobulėti bei skleisti savo patirtį geriausius rezultatus pasiekusius pieno gamintojus“. Teiginys grindžiamas tuo, kad įmonės Žaliavos skyrius konsultuoja ūkius pieno kokybės gerinimo klausimais, tiriami kokybinius ir kiekybinius žaliavinio pieno parametrus.

Bendrovė ir toliau numato pirkti žaliavinį pieną „rinkos sąlygomis, bet ne brangiau negu žaliavinį pieną Lietuvoje perka kiti rinkos dalyviai bei pirkti tik kokybišką pieną“, skatinti ūkininkus gerinti pieno kokybę ir padėti jiems tai daryti.

Bendrovė ir toliau numato pirkti žaliavinį pieną „rinkos sąlygomis, bet ne brangiau negu žaliavinį pieną Lietuvoje perka kiti rinkos dalyviai bei pirkti tik kokybišką pieną“.

Apie Grupės pardavimus

Palyginti praėjusių metų pirmuoju pusmečiu šiemet Grupės pardavimai buvo 11,40 proc. didesni. AB „Žemaitijos pienas“ didžiausią dalį pajamų gauna iš pardavimų Lietuvoje, kurie sudaro šiek tiek daugiau nei pusę visų pajamų (2022 m. I pusmetį – 55 proc.).

Pajamos iš pardavimų ES šalyse kilstelėjo: pernai sudarė 32,6 proc. visų pardavimų, o pastarąjį pusmetį – 36 proc. Daugiau pajamų gauta ir iš pardavimų kitose šalyse (atitinkamai 12,3 proc. ir 13,7 proc.). Didžiausią apyvartą 2023 m. I pusmetį turėjusios eksporto šalys – Latvija, Lenkija, Vokietija, Italija, Olandija, Estija ir kitos šalys – Kazachstanas, JAV, Ukraina, Jungtinė Karalystė.

2022 m. vasario 24 d. prasidėjęs karas tarp Rusijos ir Ukrainos sujaukė planus didinti pardavimus į Ukrainą, Baltarusiją. „Žemaitijos pieno“ pardavimai į šias šalis sudarė apie 1,5 proc. visų pardavimų. Tačiau Grupės įmonės pardavimus į šias šalis vykdė saugiai, gautinų sumų vertės sumažėjimo nepatyrė.

Užsidarius eksporto rinkoms, tokioms kaip Baltarusija, Kinija ir Rusija (buvo galimybė vežti tik laktozę), pardavimai buvo nukreipti į kitas rinkas.

„Grupės vadovybė nuolat stebi situaciją Ukrainoje bei vertina potencialią finansinę įtaką ateinantiems laikotarpiams, tačiau dėl reikšmingų neapibrėžtumų, taip pat numatomų energijos kainų šuolių, patikimai įvertinti įtakos nėra įmanoma“, – sakoma pusmetiniame pranešime.

 

ŪP portalo inf.

Asociatyvi 123rf nuotr.

Dalintis