Keturratis savininkui suteikia daugiau įvairių galimybių nei bet kuri kita transporto priemonė. Tai puikus pagalbininkas sodybos, ūkio, miško darbuose, neprilygstamą laisvės pojūtį užtikrinanti bei patikima priemonė kelyje ir poilsiaujant.
„Važiavimas keturračiu suteikia daug įspūdžių, kuriuos būtina patirti pačiam“, – šypsosi keturračių prekybos ir serviso įmonės UAB „Motorider“ vadovas Valdas Radvilavičius, davęs šalmą ir pasiūlęs išbandyti vieną iš keturračių „CFMOTO“.
Pirmoji pamoka – jokio draskymosi net ir tose vietose, kur nėra eismo dalyvių ir niekam nekyla pavojus. „Tikrieji keturračių entuziastai atsakingai žiūri į pasivažinėjimus šia transporto priemone, saugo savo reputaciją, netoleruoja nepagarbos aplinkiniams, niekada nekelia triukšmo ten, kur yra poilsiautojų, be šeimininkų leidimo nevažinėja ne savo laukuose“, – aiškina V. Radvilavičius.
Tik išklausęs techninį instruktažą, nes šia priemone iki šiol nebuvau važinėjęs, sėdau ant keturračio. Važiuoti keturračiu nesudėtinga, vairuoti paprasta, prietaisai gerai matomi ir patogūs valdyti. Pajudame už gyvenamųjų zonų, pavažinėjame paupiu. Geras pojūtis nuvažiuoti nuo kelio ir jausti, kad technika paklusniai įveikia kalnelius, grunto nelygumus. Tiesa, bent man, tvarkingam automobilio vairuotojui, iš pradžių nelengva įveikti kai kuriuos reljefus – vengti duobių, grunto nelygumų, šlaitų. Taip pat reikia įgusti valdyti kūną darant greitesnius posūkius. Tačiau po pusvalandžio jauti vien važinėjimo gamtoje malonumą, technikos galią. Tik iš to gali susidaryti įspūdį, ką patiria sportininkai motokroso trasose, tik čia nereikia specialaus motociklo ir specialaus pasirengimo. Vairuoti keturratį gali visi, turintys B kategorijos vairuotojo teises, o pirkinys registruojamas savivaldybėse. Žavu tai, kad jam netaikomi apribojimai kaip specialiai technikai: su keturračiu gali važiuoti kaip paprastas eismo dalyvis – plentu, miesto gatvėmis, miško keliukais, darbuotis ūkyje ar sodyboje.
Daugeliui entuziastų pasivažinėjimai keturračiu leidžia patirti laisvę, atsikratyti rūpesčių, streso, pajusti adrenalino skonį ir ne tik. Entuziastai dalyvauja varžybose, leidžiasi į išvykas, planuoja tolimus maršrutus. Pavyzdžiui, vienas klubas sumanė aplankyti daugumą etnografinių Lietuvos kaimų ir nuvažiavo apie 1 500 km Lietuvos keliais ir keliukais.
Lietuvoje veikia gana daug keturračių entuziastų klubų. Juose galioja ta pati svarbiausioji taisyklė – atsakingas ir pagarbus elgesys kitų atžvilgiu. To nepaisantys keturračių mėgėjų bendruomenėje ilgai neužsibūna. „Tokių pasitaiko nedaug, tik jie labiau matomi ir dėl to labiau teršia padorių keturratininkų reputaciją. O nuolatiniai klubų nariai susirenka pabendrauti, pasidalinti įdomiais maršrutais, rengia iškylas“, – aiškina pašnekovas.
Keturračiams nėra metų laikų kaitos. Jais netgi smagiau važinėti ne šiltuoju metų laiku, o rudenį, žiemą. Juo labiau kad gamintojai siūlo neperšlampamų, šiltų kostiumų. Suprantama, būtina aprangos detalė – šalmas. Iš esmės apranga nesiskiria nuo motociklininkų.
Keturračio vertė – ne tik patrauklūs pasivažinėjimai ir iškylos. Tai puikus pagalbininkas dirbant įvairius ūkio darbus. Keturratis gali atstoti brangesnius traktorius, o kartais yra naudingas ir dėl savo manevringumo, gabaritų. Tarkime, turite miško ir norite parsivežti šiek tiek rąstų. Prikabinę priekabą puikiai susidorosite su šia užduotimi. O jeigu reikia, keturračiu į miško aikštelę atsitempsite malkų skaldyklę, šakų mulčiuotoją.
Keturratis nesunkiai pervažiuos per sudėtingas, augalais apžėlusias vietoves, bekeles. Sustiprinti šias galimybes patariama specialiais priedais. „Motorider“ prekiauja keturračių dugno apsaugomis, priekinės ir galinės dalies lankais, kurie saugo lempas nuo šakų. Montuojami ir papildomi LED šviestuvai matomumui trasoje pagerinti. Norintys apsaugos nuo vėjo priekyje montuoja stiklą.
Sodybos, namo kieme irgi galima puikiai įdarbinti šią techniką. Priekinėje dalyje prikabinę sniego peilį, greitai nustumsite sniegą dideliame plote. Keturratis patogus ūkininkams, didelių sodybų šeimininkams apvažiuoti savo valdas, atlikti tvarkymo darbus. Prie keturračio kabinamos ir akėčios, kultivatoriai, plūgai, šienapjovės, kiti padargai. Taigi, mažesnis ūkis laisvai apsieina be brangaus traktoriaus.
„Turime didžiausią Lietuvoje keturračių pasirinkimą, 23 partnerių parduotuvių ir 18 servisų tinklą visoje šalyje, nes norime būti arti klientų ir padėti, kai prireikia detalių, aksesuarų, kokių nors priedų, – teigia V. Radvilavičis. – Populiariausi Lietuvoje – „CFMOTO“ keturračiai, taip pat atstovaujame ir „Polaris“ keturračių prekiniam ženklui.“
„Motorider“ jau 15 metų dirba su keturračiais, parduoda daugiausiai šios technikos Lietuvoje. „Jei ketinate įsigyti keturratį, kreipkitės į mus – patarsime, padėsime sukomplektuoti su tinkamais priedais pagal poreikį. Ir visada padėsime spęsti iškilusias problemas, nes turime geriausius specialistus, platų aptarnavimo tinklą“, – užtikrina V. Radvilavičius.
Daugiau informacijos: https://cfmoto.lt/atv-Partnerio turinys
2022.10.20Susijusios temos - skaitykite: keturračiai, Valdas Radvilavičius, keturratis patogus ūkininkams
279/7