Kaunas +20,7 °C Dangus giedras
Penktadienis, 6 Bir 2025
Kaunas +20,7 °C Dangus giedras
Penktadienis, 6 Bir 2025

Asociatyvi 123rf nuotr.

Konkurencijos taryba vertina, kokios garantinio aptarnavimo sąlygos yra keliamos naujų automobilių pirkėjams

2025/06/06


Konkurencijos taryba nusprendė įvertinti, ar Lietuvoje naujų automobilių pardavėjai, atstovaujantys įvairių markių gamintojams, neriboja klientų galimybės garantijos galiojimo laikotarpiu techninės priežiūros ar remonto darbus atlikti nepriklausomuose autoservisuose.

Dažnam naujo automobilio savininkui net nekyla klausimų, kad, norint neprarasti garantijos, reguliarią techninę priežiūrą reikia atlikti tik oficialių atstovų servisuose, nors čia tų pačių darbų kainos gali skirtis iki trijų ar keturių kartų palyginti su nepriklausomų servisų paslaugų kainomis.

Pagal ES konkurencijos taisykles, naujo automobilio pirkėjas negali būti įpareigotas automobilio techninę priežiūrą atlikti tik įgaliotų atstovų servisuose. Jeigu automobilio garantijos sąlygose yra numatoma, kad garantija (privaloma ar pratęsta) galios tik tuomet, jeigu automobilio techninė priežiūra ar bet kokie remonto darbai bus atliekami išimtinai oficialių atstovų servisuose, tai gali būti vertinama kaip konkurencijos taisyklių pažeidimas.

„Naujo automobilio savininkui ar naudotojui turi būti sudaroma galimybė gamintojo suteiktos garantijos galiojimo laikotarpiu techninę priežiūrą ar remontą atlikti laisvai pasirenkamoje remonto įmonėje, kuri nėra automobilio gamintojo įgaliotas atstovas, neprarandant transporto priemonei suteikiamos garantijos“, – pabrėžė Konkurencijos tarybos Draudžiamų susitarimų tyrimo grupės vadovas Daumantas Grikinis.

Jis pridūrė, kad gamintojo atstovas negali panaikinti automobilio garantijos tuo atveju, jei savininkas laiku ir tinkamai atliko techninę priežiūrą nepriklausomame servise, aiškiai informavęs, jog automobilis yra garantinis, o darbai turi būti atliekami laikantis gamintojo nustatytų reikalavimų. Ne mažiau svarbu, kad automobilio savininkas gautų dokumentus, patvirtinančius atliktus darbus, nes tai yra pagrindinis įrodymas, jog techninė priežiūra buvo vykdyta tinkamai.

Konkurencijos taryba, gavusi signalų, kad reikalavimą reguliarią techninę priežiūrą atlikti tik oficialių atstovų servisuose pirkėjams kelia kai kurios automobilių gamintojų atstovybės Lietuvoje, nusprendė kreiptis į keletą atstovų ir surinkti papildomos informacijos. Ją įvertinusi, institucija imsis priemonių, jog sąlygos būtų pakeistos, o automobilių pirkėjai galėtų pasinaudoti galimybe rinktis servisą atsižvelgdami ir į atliekamų darbų kainas.

Draudimas garantijos galiojimą sieti su įpareigojimu automobilio techninę priežiūrą atlikti tik pas įgaliotus atstovus yra numatytas Variklinių transporto priemonių bendrosios išimties reglamente. Šiame ES dokumente įtvirtinta nuostata, jog automobilių gamintojai negali atsisakyti vykdyti garantinių įsipareigojimų vien dėl to, kad transporto priemonė buvo remontuota ar prižiūrėta nepriklausomame servise arba naudojant neoriginalias atsargines dalis.

 

Konkurencijos tarybos informacija

Dalintis
Verslas