Columbus +24,6 °C Dangus giedras
Šeštadienis, 27 Lie 2024
Columbus +24,6 °C Dangus giedras
Šeštadienis, 27 Lie 2024

Lietuvoje populiarėja vietinės kilmės paukštiena

2024/01/26


Lietuvoje didėjo vietoje išaugintos paukštienos vartojimas. Paukštininkystės asociacijos vadovas Gytis Kauzonas teigia, kad šalies gyventojai vis labiau teikia pirmenybę kokybiškai išaugintai produkcijai. Ir pernai, ir šiemet stebima auganti šviežios vištienos, ypač – krūtinėlės filė, šlaunelių mėsos ir sparnelių, paklausa. Teigiamus artimiausios ateities lūkesčius stiprina ir po COVID-19 pandemijos atsigaunančios eksporto rinkos.

Nuo amerikietiškų kalnelių augimo link

„Praėjusius metus galima vadinti amerikietiškais kalneliais paukštininkystės verslui. Metų pradžioje šoką sukėlė išaugusios pašarų ir energijos kainos – itin svarbi mėsinės paukštininkystės kainos dedamoji“, – pernykščius iššūkius įvardija G. Kauzonas.

Paukštininkystės asociacijos vadovas tikisi, kad šiemet sąlygos verslui bus palankesnės, tačiau mato ir grėsmių.

„Po COVID-19 pandemijos atsigauna eksporto rinkos. Nemaža Lietuvoje išaugintos vištienos iškeliauja į Europos HoReCa sektorių. Taip pat stiprėjanti tendencija tai, kad vis daugiau lietuviškos vištienos atsiranda ir eksporto šalių prekybos tinkluose, tarp kurių – ir pasaulinės reikšmės vardai. O tai reiškia aukštos kokybės užtikrinimą, leidžianti pasiekti galutinį vartotoją. Taigi šie faktoriai yra teigiamų lūkesčių pagrindas. Tačiau ir iššūkių bus. Antai, energijos kainos Lietuvoje vis dar nėra stabilios ir lengvai prognozuojamos. Be to, po pasaulį sklando paukščių gripo šmėkla. Laukinėje gamtoje ir Lietuvoje buvo ne vienas užsikrėtimas paukščių gripu, o praėjusių metų pabaigoje vienas atvejis fiksuotas ir komerciniame paukštininkystės ūkyje“, – sako pašnekovas.

Gytis Kauzonas
Paukštininkystės asociacijos vadovas Gytis Kauzonas.

Lietuvoje – daugiau dėmesio kokybei

Kalbėdamas apie vištienos vartojimą Lietuvoje, G. Kauzonas pabrėžė, kad šalies gyventojai vis sąmoningiau vertina savo valgomą maistą. „Stebima tendencija, kad žmonės nuo raudonos mėsos – kiaulienos, jautienos – pereina prie baltos – paukštienos, dažniausiai vištienos. Manau, iš dalies toks pokytis nutiko dėl to, kad balta mėsa yra sveikatai palankesnis pasirinkimas. Be to, paukštiena yra ir ekonomiškai labiau prieinama“, – teigia asociacijos vadovas.

Tai patvirtina ir statistiniai duomenys. Didžiausias Lietuvos rinkoje paukštienos gamintojas – Vilniaus paukštynas – vištienos pardavimus Lietuvoje praėjusiais metais, lyginant su 2022-aisiais, padidino 12 proc. Labiausiai (47 proc.) augo vištienos krūtinėlės filė paklausa, taip pat stipriai (42 proc.) didėjo sparnelių paklausa. Augo ir vištienos blauzdelių, šlaunelių mėsos paklausa (8,5 proc.).

„Šlaunelių mėsa Lietuvoje ir taip buvo itin populiari dėl savo maistinių savybių, sultingumo. Pastebima tendencija, kad krūtinėlių ir sparnelių paklausą augina rinkoje vis plačiau siūlomi skirtingo išpjaustymo produktai, palengvinantys maisto ruošimo procesą – vidurinės sparnelių dalys ir peteliai, pjaustyta filė ir panašiai. Juos ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje itin vertina jauni, maisto gaminimui laiko ne visuomet atrandantys žmonės“, – teigia G. Kauzonas.

Anot jo, nors lietuviai yra itin jautrūs produkcijos kainai, pastebima, kad importuojama vištiena, vartotojus bandanti vilioti savo kaina, pozicijas praranda dėl savo gerokai žemesnės kokybės. „Matome stiprų lojalumą vietoje išaugintai produkcijai, ypač – be antibiotikų auginamai vištienai – tai atsispindi ir augančiuose pardavimuose. Reiškia, kad vis labiau vartotojai teikia pirmenybę aukštesniam kokybės lygiui“, – pastebi G. Kauzonas.

 

Partnerio informacija

Dalintis