Columbus +10,8 °C Debesuota
Pirmadienis, 18 Lap 2024
Columbus +10,8 °C Debesuota
Pirmadienis, 18 Lap 2024

Nepaisant besitraukiančios rinkos „Švyturys-Utenos alus“ didino pardavimus ir pajamas

2024/05/22


Bendrovė „Švyturys-Utenos alus“, priklausanti „Carlsberg“ įmonių grupei, skelbia savo 2023 m. finansinius rezultatus. 2023 m., palyginti su 2022 m., išaugo bendrovės pardavimo pajamos bei grynasis pelnas, sumokėta daugiau pelno mokesčio. Augo importinio alaus bei nealkoholinių, energinių ir gazuotų nealkoholinių gėrimų pardavimai.

„Pernai išlaikėme ryškaus lyderio pozicijas Lietuvos alaus rinkoje, aplenkę konkurentus pajamų ir alaus rinkos dalies srityse. Mes augome, kol pati alaus rinka, nors ir nežymiai, traukėsi“ – sako „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.

Pernai įmonės pardavimo pajamos siekė 113,9 mln. eurų (2022 m. – 100,3 mln. eurų), grynasis pelnas siekė 5,1 mln. eurų (2022 m. – 3,1 mln. eurų). VMI duomenimis, Lietuvos alaus rinka pernai traukėsi 2,8 proc.

„Švyturys-Utenos alus“ Lietuvoje parduodamų prekės ženklų kategorijoje labiausiai augo pajamos iš „Brooklyn“ alaus pardavimų (151 proc.). Po 9 proc. augo „Švyturio“ bei „Utenos“ alaus pardavimų pajamos. Taip pat pajamų augimu džiugino energinių gėrimų „Battery“ (75 proc.) bei „Super Manki“ (75 proc.) pardavimai. Pajamos iš giros kategorijos augo 35 proc., o vandens – 12 proc.

Augo ne alaus kategorijos pardavimai

„Vertinant bendrus kiekius, pardavėme 1,6 proc. mažiau alaus nei 2022 m. Šis sumažėjimas susijęs su mažesniais eksporto kiekiais, kuriuos vis dar įtakojo pasitraukimas iš rusijos bei baltarusijos rinkų, nes Lietuvoje alaus pardavimai išliko stabilūs. O kitų prekių kategorijų pardavimai augo ne tik pajamomis, bet ir kiekiais: 12 proc. išaugo importinio alaus pardavimų kiekiai, 3 proc. išaugo nealkoholinio alaus pardavimų kiekiai. Nežymius praradimus alaus rinkoje atsvėrė kitų įmonės gaminamų gėrimų pardavimai, iš kurių kiekiais sparčiausiai augo energinių gėrimų (63 proc.) bei gazuotų nealkoholinių gėrimų (21 proc.) kategorijų pardavimai“, – teigia R. Viršilas.

„Praradimus rusijos ir baltarusijos rinkose beveik pavyko atsverti sutelkus dėmesį į Tolimųjų rytų rinkų užkariavimą. Per metus sugebėjome beveik pilnai kompensuoti išėjimą iš šalių-agresorių“ – priduria R. Viršilas.

Lyderystė tvarumo srityje

2023 m. „Švyturys-Utenos alus“ su atsinaujinančios energetikos įmone „Green Genius“ pradėjo išskirtinės saulės elektrinės su elektros kaupikliais statybas. Projektą planuojama užbaigti 2025 metais. 7,5 mln. eurų vertės saulės elektrinė leis patenkinti visus bendrovės elektros poreikius net naktį ar tamsiuoju metų laiku.

„Utenos alaus“ darykla pernai dar kartą įtvirtino vienintelės Lietuvoje alaus daryklos, neutralios CO2 požiūriu, statusą. Jau nuo 2019 m. 98 proc. „Utenos alaus“ darykloje suvartotos šilumos, įskaitant ir garo, energijos yra pagaminta iš neiškastinio kuro, t. y. naudojant biokurą. Nuo 2023 m. 2 proc. likusios energijos gaminama naudojant biodujas – biometaną, tad darykloje 100 proc. visos energijos gaminama iš atsinaujinančių šaltinių.

2023 m. įmonė sunaudojo 13,93 kWh šiluminės energijos 1 hektolitrui produkto pagaminti. Tai 32 proc. mažiau nei 2018 m. Taip pat pernai įmonė sunaudojo 2,94 hektolitro vandens 1 hektolitrui produkto pagaminti. Tai 13,3 proc. mažiau nei 2019 m.

Bendrovė ir toliau įgyvendina „Carlsberg group“ aplinkosauginių veiksmų planą „Kartu link nulio ir toliau“ ‒ juo įmonė įsipareigojo iki 2030 m. pasiekti šiuos rodiklius: 0 proc. išmetamo CO2 daryklose, 30 proc. mažiau CO2 alaus kelyje iki vartotojo, 50 proc. mažiau sunaudojamo vandens daryklose, mažiau neatsakingo vartojimo atvejų bei 0 nelaimingų atsitikimų darbo vietose.

 

Partnerio informacija

Dalintis