Beveik ketvirtį amžiaus duonos kepimo patirtį skaičiuoja Jonučiuose (Kauno r.) įsikūrusi UAB „Garliavos duona“. Bendrovėje už naujų produktų populiarinimą ir reklamą atsakinga Jurgita Gaidė su šypsena tvirtina, jog sėkmingos veiklos garantija, ko gero, yra jų giminei būdingas kepėjo genas. „Visa ko pradžia – 1994-ieji, kai mano tėčio Petro Niuniavos – „Garliavos duonos“ savininko, iniciatyva pradėti kepti šakočiai pagal jo tėčio receptą, parvežtą iš Viduklės (Raseinių r.). Tačiau, praėjus aštuoneriems metams, prieita prie bendros nuomonės: reikia pradėti kepti duoną ir pyragus“, – pasakojo J. Gaidė.
Pasak Jurgitos, iš pradžių kepta tamsi ruginė duona. „Jos receptas labai senas, žinoma, laikui bėgant jį truputį patobulinome, tačiau ir šiandien mūsų kepyklos „Lietuviška“ duona yra pati populiariausia, jos ir parduodame daugiausia. Negaliu nepaminėti, kad šios duonos receptą senoje knygoje taip pat rado tėtis, – sakė J. Gaidė. – „Lietuviškai“ duonai ruošiamas natūralus raugas ir, kol kepalai pašaunami į krosnį, praeina dvi dienos. Bet tai ir lemia produkto kokybę. Žinoma, mūsų asortimente yra įvairių duonos gaminių, nes pirkėjai nori turėti galimybę rinktis.“ Nuo 2000 m. pradėta plėsti gamyba, tad senosiose, nuomotose patalpose tapo ankšta. „Tad 2013 m. persikėlėme į naujas, šiuolaikiškas patalpas. Gamybos plėtra lėmė ir rinkos didėjimą. Šiandien mūsų duonos bei pyrago gaminiais, sausainiais ir bandelėmis prekiaujama nuo Utenos Druskininkų link, visoje Pietų Lietuvoje. Didžiuosiuose prekybos centruose mūsų produkcijos kol kas nėra, išskyrus „Šilo“ prekybos tinklą Kaune, bet ateityje planuojame bandyti bendradarbiauti. Taigi šiandien daugelio mūsų šalies rajonų gyventojai „Garliavos duonos“ produkcijos gali įsigyti parduotuvėse ant ratų, turguose ir mažose vietinėse krautuvėlėse. Orientuojamės į tai, kad mūsų produkcija pasklistų kuo plačiau, nes ją renkasi žmonės, ieškantys išskirtinio skonio, natūralumo ir geros kokybės, – teigė J. Gaidė. – Dalį produkcijos tiekiame mokykloms, restoranams ir praktiškai visiems Druskininkų viešbučiams bei SPA centrams. Mūsų gaminiai keliauja ir į Vokietijos, Lenkijos, Anglijos muges bei parduotuves.“ Gaminių kokybę, skonio savybes, pašnekovės įsitikinimu, geriausiai įvertina pirkėjai, kurie vien dėl to, kad „Garliavos duonos“ produkciją perka būtent nedidelėse prekybos vietose, savo pastabas ir nuomonę išsako tiesiogiai pardavėjui. „Tad įvairiausius vertinimus išgirstame, kaip sakoma, iš pirmų lūpų, – šypsosi J. Gaidė. – Be juodos ruginės „Lietuviškos“ duonos, kuri yra tarsi mūsų vizitinė kortelė, kepame ir baltų miltų gaminius, kurių receptūrose taip pat stengiamės laikytis tradicijų. Juk net duonos gaminių rinkoje egzistuoja tam tikros mados – pirkėjai ieško produkcijos be gliuteno, be konservantų ir panašiai. Be abejo, nėra blogai, kad žmonės vis labiau domisi, ką deda į burną, tai verčia ne tik mus, duonos kepėjus, bet ir visus maisto gamintojus pasitempti“, – įsitikinusi J. Gaidė. Anot pašnekovės, bandelių ir pyragų mėgėjus labiausiai vilioja gaminių išvaizda. „Bandeles pirmiausia vertiname akimis, taip pat svarbu – gardus kvapas, – kalbėjo Jurgita. – Nors mūsų asortimente visgi dominuoja tradicinės bandelės su cinamonu, aguonomis. Jų daugiausia tiekiame mokykloms. Populiariausi sausainiai „Kaimiški“, „Suvorovo“, „Žibutė“, jų nuperkama turbūt daugiausiai, tad dar kartą pasitvirtina taisyklė, kad įvairios mados ateina ir praeina, o išlieka tradicinio skonio gaminiai. Išskirti galėčiau ir pagal senovinį receptą kepamą „Močiutės“ pyragą, kuris savo išvaizda bei skoniu ir yra toks, kokius mūsų močiutės kepė – didelis, purus, su razinomis“, – išskirtinius ir populiariausius baltų miltų „Garliavos duonos“ gaminius vardijo J. Gaidė. „Garliavos duona“ per mėnesį parduoda apie 180 t duonos, 10 t sausainių, 8–10 t pyrago gaminių. Įmonėje darbuojasi apie 80 žmonių, o gamyba vyksta visą parą.
Elena RINKEVIČIENĖ „ŪP“ korespondentė
UAB „Garliavos duona“ nuotrauka