Ūkinė veikla galėtų daryti reikšmingą neigiamą poveikį aplinkai, sukelti reikšmingų neigiamų padarinių dirvožemiui, žemės paviršiui ir jos gelmėms, vandeniui, kraštovaizdžiui ir biologinei įvairovei, taip pat Europos Bendrijos svarbos rūšims ir natūralioms buveinėms ir šių elementų tarpusavio sąveikai, taip pat gali būti pažeidžiama dėl ekstremaliųjų įvykių ir (ar) galimų ekstremaliųjų situacijų, todėl neleistina pasirinktoje vietoje.
Sprendime akcentuota, kad PŪV įgyvendinimas Kintų objekte prieštarauja Šilutės rajono savivaldybės teritorijų planams ir Kintų gyvenamosios vietovės siekimui kurorto ar kurortinės teritorijos statuso. PAV subjektas – Šilutės rajono savivaldybės administracija nepritarė ataskaitoje įvertintai PŪV galimybei, kadangi naftos gavyba ir su ja susijusi tarša (triukšmo, vizualinė, oro, vandens, dirvožemio ir pan.) prieštarauja Šilutės rajono savivaldybės planams plėtoti rekreaciją Kintų vietovėje ir jos apylinkėse, siekiant kurortinės teritorijos statuso.
Sprendime atkreiptas dėmesys, kad PŪV planuojama teritorijose patenkančiose į potvynių grėsmės teritorijas ir Kintų miestelio teritorijoje, kurioje gruntinis vanduo yra lengvai pažeidžiamas antropogeninės taršos, tai įvertinus bei atsižvelgus į pastaraisiais metais dėl klimato kaitos dažnėjančius potvynius, kurių metu išsiliejęs vanduo ir ledai griauna pylimus, apsemia gyvenvietes, ardo kelius, PŪV vykdymas numatytoje teritorijoje, net ir pritaikius ataskaitoje nurodytas poveikį aplinkai mažinančias priemones (pylimus, stabdyti naftos transportavimą ar gavybą) avarijos/ekstremalios situacijos atveju (pvz. potvynio metu pralaužus pylimą) gali padaryti reikšmingą neigiamą poveikį aplinkos elementams ir gali negrįžtamai pabloginti aplinkos būklę.
Taip pat atsižvelgta, kad PŪV gretimoje aplinkoje (visais alternatyvų atvejais) yra saugomos teritorijos (Kuršių marių biosferos poligonas, BAST Kuršių marios, Nemuno deltos regioninis parkas ir kt.), kuriose yra aptinkamos (veisimosi ar migracijos metu) europiniu ir nacionaliniu mastu saugomos gyvūnų rūšys. Visais alternatyvų atvejais PŪV teritorijose yra tinkamų varliagyviams bei ropliams veistis buveinių. Planuojamoje teritorijoje fiksuotos 76 paukščių rūšys, iš kurių 5 paukščių rūšys įrašytos į Saugomų rūšių sąrašą, o 10 paukščių rūšių – į Paukščių direktyvos I priedo sąrašą. Teritorijoje, kurioje planuojama ūkinė veikla, žiemoja apie 40 paukščių rūšių.
Agentūra įvertino, kad statybos metu vykdant žemės kasybos darbus, būtų sunaikinti dirvožemyje bei antžeminėje dalyje gyvenantys bestuburiai, smulkieji žinduoliai (pvz. peliniai graužikai) netektų buveinių, būtų sunaikintos varliagyvių, roplių ir žinduolių (tame tarpe šikšnosparnių) laikino buvimo ar mitybos vietos. Naftos paieškinio/eksploatacinio gręžinio įrengimo metu dėl padidinto triukšmingumo bei taršos kvapais, šviesa, vibracija būtų sutrikdyta žinduolių ir paukščių migraciją.
Kintų miestelio bendruomenė, kaip suinteresuota visuomenė aktyviai dalyvavo poveikio aplinkai vertinimo procese ir nepritarė PŪV. Suinteresuota visuomenė teikdama pastabas ataskaitai ir nepritardama PŪV nurodė, kad Kintų miestelis ir Kuršių marių pakrantė yra Šilutės rajono rekreacinė zona, šioje teritorijoje vystoma inžinerinių tinklų, susisiekimo, paplūdimių, aktyvaus vandens sporto ir poilsio infrastruktūra. Šalia planuojamų gavybos aikštelių yra teikiamos kaimo turizmo sodybų paslaugos, organizuojami įvairūs renginiai, vaikų poilsio stovyklos, veikia maitinimo paslaugas teikiančios įmonės.
Agentūra, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 6 punktu, įvertino ir atsižvelgė į suinteresuotos visuomenės pasiūlymus dėl atliekamo PŪV poveikio aplinkai vertinimo ir galimo PŪV poveikio aplinkai bei nustatė, kad PŪV neatitinka vietos bendruomenės lūkesčių, noro gyventi švarioje ir saugioje aplinkoje, o PAV dokumento rengėjas bei PŪV organizatorius nepateikė siūlymų ar kompensavimo priemonių bendruomenei praradimams kompensuoti.
AAA informacija
Įmonės nuotr.