Ashburn +9,6 °C Debesuota
Pirmadienis, 4 Kov 2024
Ashburn +9,6 °C Debesuota
Pirmadienis, 4 Kov 2024

Ūkininkų streikai blokuoja Europos vežėjų darbą

2024/02/02


Lenkija, Rumunija, Lietuva, Prancūzija, Vokietija, Belgija, Nyderlandai, netrukus Ispanija, Portugalija ir galbūt Italija – ūkininkų protestai apėmė beveik visą Europos Sąjungą. Visi turi savų interesų – prasidėjo nuo Ukrainos pasienio blokados dėl pigių žemės ūkio produktų ir išsiplėtė po visą Europą dėl mažinamų subsidijų kurui, mažėjančių išmokų ir t.t.  

Tūkstančiai traktorių, išvažiavę į greitkelius tapo didžiulėmis kliūtimis Europos kelių arterijose – dėl to stoja tūkstančiai vilkikų, vėluoja kroviniai, o kai kuriais atvejais vis dažniau pereinama prie vandalizmo aktų. Tai reiškia, kad tiek vežėjai, tiek ir krovinių savininkai susiduria su sunkumais: vieni rizikuoja prarasti itin brangią techniką ir bijo dėl savo vairuotojų, kiti laiku nesulaukia užsakymų arba netgi rizikuoja iš viso prarasti krovinius. Vežėjų patirtis, gebėjimas greitai reaguoti ir priimti sprendimus tapo pagrindiniais faktoriais, siekiant sumažinti rizikas. Mat nors streikai ir jų dalyvių vykdomi veiksmai ir yra prilyginami „Force Majeure“ sąlygai, visi kroviniai yra apdrausti ir draudimas galioja visos kelionės metu.

„Pastarosiomis savaitėmis turime nemažai iššūkių. Ūkininkai ne tik blokuoja krovinių pristatymą – pasitaikė atvejų, kai kroviniai tiesiog iškraunami ir naikinami, o kai kuriais atvejais padegami tiesiog vilkikuose. Laimei, kol kas nenukentėjo vairuotojai“, – pasakoja vieno didžiausių vežėjų Lietuvoje, logistikos kompanijos „Everwest Group“ transporto direktorius Edvin Darvid.

Vairuotojų saugumas šioje situacijoje yra vienas iš pagrindinių šių dienų rūpesčių transporto kompanijoms, vežant krovinius Europoje. Tokiomis aplinkybėmis itin daug dėmesio skiriama nuolatinio kontakto su vairuotojais palaikymui, jų papildomam instruktavimui kaip elgtis ekstremaliomis sąlygomis, kaip apsaugoti krovinį, techniką ir, svarbiausia, pačius vairuotojus.  Laimei, nesiimama smurto prieš vilkikų vairuotojus. Dažniausiai jie tiesiog priversti bejėgiškai stebėti vandalus.

Kol kas turbūt daugiausia iššūkių tenka kroviniams, gabenamiems per Prancūziją – šios šalies sostinė yra apsupta blokadų, o visoje šalyje yra netoli šimto ruožų, kurie yra blokuojami protestuotojų. Dažniausiai jų taikiniu yra vilkikai, turintys kitų šalių registracijos numerius.

„Norėdami išvengti tokių atvejų mes aktyviai bendradarbiaujame su Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, ištisą parą stebime kas vyksta keliuose, kur jie blokuojami ir nukreipiame vilkikus aplinkiniais maršrutais. Turime įsidiegę sistemą, kur krovinių judėjimą matome 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę. Kilus grėsmei, kad viename ar kitame kelio ruože ūkininkai ima blokuoti kelius, vilkikus tuoj pat nukreipiame kitu maršrutu”, – pasakoja E. Darvid.

Moderniausias krovinių monitoringo sistemas turintys vežėjai, tokie kaip „Everwest Group“, partneriams taip pat siūlo galimybę visą parą nepaliaujamai stebėti savo krovinio judėjimą – tokiu atveju patys krovinio savininkai mato, ar jų krovinys juda saugiai ir kurioje vietoje yra. Nors šalių vyriausybės jau derasi dėl nuolaidų ūkininkams, pagal vis dažniau pasirodančius pranešimus, prie ūkininkų žada jungtis teikiantys taksi paslaugas bei švietimo sektoriaus darbuotojai.

„Mes esame pasiruošę reaguoti tuoj pat, kartais priimant sprendimus net ir savo rizika, todėl ne tik patys nuolatos sekame naujausius įvykius, bet ir informuojame apie situacijos pasikeitimus savo partnerius ir klientus. Tokiu atveju itin svarbu visoms pusėms įsivertinti esamas rizikas. Žinoma, turint pakankamai žinių, patirties ir tinkamas technologijas, rizikas galima valdyti. Visgi, pačioje kelionėje didelę reikšmę turi ten esantys vairuotojai. Esant tokioms situacijoms suprantame, kad mokymams, instruktažams ir tinkamam kontaktui ilgus metus skirtas dėmesys, kaip elgtis ypatingoms aplinkybėms, atsiperka su kaupu. Mūsų vairuotojai ramiai ir adekvačiai vertina susiklosčiusią padėtį, situaciją kontroliuojame ir technologijų pagalba. O tai reiškia, kad vežamam kroviniui net ir tokiomis aplinkybėmis rizika tampa ženkliai mažesnė,“ – sako E. Darvid.

„Šiuo metu labai intensyviai dirbame, siekdami išvengti tokių situacijų. Labai tikimės, kad streikai greitai baigsis ir mes toliau galėsime dirbti netrikdomai,“ – užtikrina „Everwest Group“ transporto direktorius Edvin Darvid.

 

Partnerio turinys

Dalintis
2024/03/04

Vieni protestuoja, kiti – puotauja

Tuo metu, kai viena žemdirbių skėtinė organizacija – Lietuvos žemės ūkio taryba (LŽŪT) – planavo ūkininkų protesto akcijas, kurios dabar vilnija po visą Europą, kita – Žemės ūkio rūmai (ŽŪR) – ruošėsi dviejų dienų ko...
2024/03/03

Ūkininkas V. Genys: „Turiu toliau nešti agronominę žinią“

Ukmergės krašto ūkininko Valentino Genio sėkmės paslaptis – geras derlius be plūgo ir sintetinių trąšų. Agronomo diplomą turintis žemdirbys jau 18 metų žemę dirba ekologiškai ir neįsivaizduoja kitokios ūkininkavimo krypt...
2024/03/03

Pardavęs karves braukė ašaras

Skauda širdis visiems, tik valdininkams neįdomu, kodėl nyksta pieno ūkiai. „Lietuvoje išnyks ūkiai, kuriuose yra iki 100 melžiamų karvių“, – spėja Kupiškio r. Šimonių seniūnijos Pelyšių kaimo...
2024/03/03

Prasideda sulos leidimo sezonas: ką svarbu žinoti?

Pavasarį atšilus orams, kai sulos mėgėjai pradeda leisti pirmąją sulą, Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) pataria, kaip tai daryti tinkamai tiek nuosavame miške, tiek valstybei priklausančioje žemėje.  
2024/03/03

„INVL Baltic Farmland“ pelnas pernai išaugo 34 proc. iki 2,64 mln. eurų

Investicijų į žemės ūkio paskirties žemę bendrovės „INVL Baltic Farmland“ audituotas grynasis pelnas 2023 metais siekė 2,64 mln. eurų – 34 proc. daugiau nei 2022 metais.
2024/03/03

Šalčininkų rajono žemdirbių asociacijos vairą perima A. Kulevičius

Kovo 1-ąją įvyko Šalčininkų rajono žemdirbių asociacijos visuotinis narių susirinkimas. Rajono žemdirbiai išsirinko naujos sudėties tarybą ir pirmininką.
2024/03/03

Anestezija – tik gilus miegas ar sudėtinga medicininė procedūra?

Anestezija – tai dirbtinai sukelta būsena, kurios metu pacientui nepatiriant skausmo ar kitų nemalonių jutimų galima atlikti diagnostinius ar gydomuosius veiksmus. Pacientams dažnai kyla klausimų, kaip viskas vyksta, ar tai saugu, ar jie pra...
2024/03/03

Europos Komisija pagaliau imasi veiksmų: keis vilkų apsaugos statusą

Pastaruosius porą metų Europos Sąjungos (ES) valstybės narės garsiai nerimauja dėl vilkų ir kitų stambiųjų plėšrūnų – lokių ir lūšių – populiacijos gausėjimo. Dėl šios tendencijos kyla grėsmė taikiam sambūviui, nes...
2024/03/03

Verslo partneriams iš Kinijos labūnaviškis padovanojo savo tapytą „Monos Lizos“ kopiją

Kėdainiai („Rinkos aikštė“). Laikrodžiui išmušus 17 valandą verslininkas Audronius VAIDALAUSKAS užveria kabineto duris. Medžio granulių gamyba užsiimančios bendrovės „Eco standartas“ savininkas i&scaron...