Kai norisi tikrai išskirtinio skonio ir išvaizdos konditerijos gaminio, dauguma kauniečių, ir ne tik, žino, kad reikia kreiptis į UAB „Bijola“. Ši įmonė jau dvidešimt metų saldumynais lepina smagurius, o šie nuolat grįžta į įmonės parduotuvėles-cukraines kasdienio saldėsio ar torto ypatingai progai.
Pasak „Bijolai“ vadovaujančios Jolantos Valaikienės, kad jos pašaukimas – konditerija, buvo aišku jau vaikystėje. „Mudviem su drauge, su kuria kepėme pirmuosius pyragus kiemo vaikams pavaišinti, tuomet buvo aštuoneri. Neapsieita be nuotykių: kartą vietoje miltų būsimą pyragą užmaišėme su krakmolu, nes nutarėme, kad tai ypač geros kokybės miltai – taip maloniai gurgždėjo. Tąsyk truputį nuvylėme draugus, o jie taip laukė skanaus pyrago, – juokėsi J. Valaikienė. – Bet panašių „bandymų“ tikriausiai nė vienas tikras kepėjas neišvengia. Vėliau, studijų metais, dalyvavau Lietuvos miestų ir tarptautiniuose konditerių konkursuose. 1986 m. buvau pirma Lietuvoje, taigi pataikiau į dešimtuką ir šiandien dirbu tai, ką mėgstu, gerai išmanau ir darbas man teikia didelį malonumą, – nepaliauja šypsotis J. Valaikienė. – Pirmaisiais metais, t.y. 1997-aisiais, kai su Birute Žmuidiene įkūrėme įmonę, kurios pavadinimas ir atspindi mudviejų partnerystę – „Bijola“, dirbo penki darbuotojai. „Tuomet kepėme kelių rūšių pyragus ir tortus, o šiandien siūlome arti dviejų šimtų rūšių gaminių: tortų, pyragų, pyragaičių, sausainių, vyniotinių, saldainių, šokolado gaminių, florentinų ir keksų. J. Valaikienės teigimu, konditerijos versle greitos sėkmės nebūna. „Tik atkaklus darbas, efektyvus veiksmų planavimas, ryžtas, entuziazmas, tikėjimas sėkme, darbštumas ir darni komanda duoda rezultatų. Šiandien „Bijoloje“ dirba 70 žmonių, atidarytos 8 cukrainės: trys – Kaune ir penkios – Vilniuje. Didžiuojamės ne tik tuo, kad mūsų gaminius mėgsta vartotojai, bet esame keletą metų iš eilės įvertinti sertifikatu „Stipriausi Lietuvoje“. 2006 m. konkurse „Lietuvos metų gaminys“ tortas „Traškutis“ laimėjo sidabro medalį. Mūsų konditerijos meistrai įgūdžius tobulina įvairiuose mokymuose, dalyvavo tarptautiniuose konkursuose, yra laimėję medalius Liuksemburge, Erfurte, Rygoje“, – pasiekimus ir įvertinimus vardijo J. Valaikienė. Pasak „Bijolos“ vadovės, gaminiams naudojamos kiek įmanoma natūralesnės žaliavos. „Iš pakaunės ūkininko Mindaugo Šlapkausko ūkio vasarą perkame šviežius vaisius ir uogas, o žiemą – šaldytas, taip pat natūralias tyres: juodųjų serbentų, slyvų, vyšnių, braškių, aviečių. Natūralios šviežios 36 proc. riebumo grietinėlės sunaudojame 200 kg per dieną, – sakė J. Valaikienė. – Visa tai mūsų produkciją daro nepigią, todėl vis turime vilties, kad šalį valdantieji supras, jog labai reikėtų tam tikriems žemės ūkio produktams sumažinti pridėtinės vertės mokestį – neabejotina nauda būtų tiek ūkininkams, tiek gamintojams ir, žinoma, pirkėjams, – įsitikinusi įmonės vadovė. – Bet nepaisant to, kad konditerijos gaminiai tikrai nėra pigūs, UAB „Bijola“ produkcijai didelės reklamos nereikia, pirkėjų netrūksta, daugelį tenkina išskirtinė kokybė, dedamos į gaminius natūralios žaliavos, papuošimas, klientų vizijų išpildymas, visada švieži ir gardūs tortai.“ UAB „Bijola“ gardumynais gali mėgautis net ir tam tikrų sveikatos problemų turintys smaližiai. „Gaminame tortus sergantiems diabetu, mažo kaloringumo tortus, – sakė J. Valaikienė. – Ateityje rengiamės gaminti saldumynus iš ekologiškų produktų – pyragaičius, desertus originalių formų taurėse.“ J. Valaikienės teigimu, tortų mados keičiasi labai greitai. „Stengiamės nuo jų neatsilikti. Mūsų asortimente – įvairių formų ir skonių proginiai tortai vaikų šventėms, vestuvėms, jubiliejams, krikštynoms. Pavyzdžiui, šiandien madingiausi vestuvių tortai, kurių puošyba atkartoja jaunosios suknelės ornamentus. Taip pat nėriniai, kaspinai ir drugeliai. Išpildome užsakymus papuošti tortą nuo lėlės Barbės iki kaukolės. Taip, tikrai, būna ir tokių, bet kliento noras – svarbiausia, – nepaliauja šypsotis J. Valaikienė. – Pastaruoju metu ypač populiarėja gaminiai su varške, mūsų naujiena – tortas „Karolina“ su varške, creme brulee kremu ir juodųjų serbentų tyre. Pirkėjų mėgstami gaminiai: plikyti pyragėliai, tortai „Traškutis“, „Magija“, „Rafaelo“, „Viktorija“, aguonų, morkų pyragai. Pasak J. Valaikienės, įmonės sėkmės pagrindas – darbuotojai. „Jų kaita – minimali. Yra dirbančių net dvidešimt metų, tai – savo srities profesionalai, įdedantys širdies dalelę į kiekvieną kepinį. Atlaikėme ne vieną išbandymą ir išlikome todėl, kad dirbame kaip vieninga darni šeima, o įmonės šūkis – gyvenimas yra saldus!“ – teigė įmonės vadovė J. Valaikienė.
Elena RINKEVIČIENĖ „ŪP“ korespondentė
Autorės nuotrauka